Wordt de 850/X70 classic antiek? (samengevoegd)

Gestart door b0nkolok, 12-06-2005 20:56:26

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: Claudia op 15-07-2006 23:49:51
Citaat van: The Saint op 15-07-2006 22:57:50

Een echte klassieker vind ik de 850 overigens nog niet, maar dat "is heel persoonlijk natuurlijk"  ;D

Nee, nú nog niet.......maar zijn er wel genoeg mensen die ervoor gaan zorgen dat ze het ooit wel worden?
En dan bedoel ik geen afgejakkerde roestbakken die nog niet het loodje hebben gelegd, en dus mogen blijven rijden....maar die die bewust worden onderhouden en opgeknapt om later als oldtimer door het leven te gaan....en die over 15 jaar voor 10.000,- op Marktplaats te koop staan! ;D

Zou mooi zijn als de 850 in het straatbeeld een echte opvolger wordt van de Amazon! (Kun je strax lekker tegen je kind zeggen dat je die ook (gehad) hebt  ;))

Essentieel is dat ze het blijven doen. Dan blijven ze voorlopig ook gebruikt worden. En ergens in de toekomst moeten de goede exemplaren in handen komen van de liefhebbers. Eerst moeten ze strax de tijd van 'low-budget auto' voor een bepaald publiek overleven..

We sjullen sjien!
No shirt no shoes, no pinball

Enno

de kans dat de 850 / v70 classics het blijven doen lijkt me zeer aannemelijk.....ik weet alleen niet hoe de nieuwe 70 / 60 serie en het overgangsmodel v70 / s70 zich houdt....

IK heb het angstige gevoel dat de B5254S motor gewoon beresterk is, en de opvolger niet gemaakt is om 500000 km of meer te rijden...

Bovendien...zelfs op hogere leeftijd / km stand vind ik de V70 gewoon betrouwbaar...ben niet echt bang dat hij me in de steek laat.

Frans Harkema

BenC70ES

Citaat van: Frans Harkema op 16-07-2006 13:57:07
Citaat van: BenC70ES op 15-07-2006 21:13:42
nieuwsgezindheid...

??? Nieuwsgierigheid?

Nee, bedoel nieuwsgezindheid...      dat je de 850 beu bent en een S70 of V70 wilt, gewoon iets anders/nieuwers.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Citaat van: Claudia op 15-07-2006 23:49:51
Nee, nú nog niet.......maar zijn er wel genoeg mensen die ervoor gaan zorgen dat ze het ooit wel worden?
En dan bedoel ik geen afgejakkerde roestbakken die nog niet het loodje hebben gelegd, en dus mogen blijven rijden....maar die die bewust worden onderhouden en opgeknapt om later als oldtimer door het leven te gaan....en die over 15 jaar voor 10.000,- op Marktplaats te koop staan! ;D

Tja... ik zou 'm graag houden tot het een klassieker is, maar dan moet de financiële situatie dat wel toelaten. Met wat geluk ga ik volgend jaar een jaartje studeren en daarna werken, wat betekent dat de 850 het nog minstens 2 jaar goed moet blijven doen. Als ie voor die tijd sneuvelt is het jammer, maar gaat ie de deur uit. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat ie het blijft doen en het blok is inderdaad beresterk :) Ik ben niet de meest rustige automobilist en soms trap ik hem aardig op z'n staart, maar hij geeft geen krimp. Het enige waar ik me wel eens wat zorgen over maak is het roesten... vorige week het kofferdeksel weer eens getectyleerd in de hoop dat het roesten nu eventjes wat minder wordt, maar vroeg of laat zal het een keer serieus opgeknapt moeten worden.
Wat BenC70 aangeeft zit wel wat in, op een gegeven moment heb je gewoon zin in wat anders, ik wel tenminste. Zo zou ik best een C70 T5 willen of een Chrysler 300C, en 1 van die 2 gaat er ongetwijfeld komen. Ik hoop dat ik de 850 er dan naast kan houden :) Een nieuwe/moderne Volvo hoeft voor mij niet zo, als ik zie hoeveel problemen we hebben met de XC70 van anderhalf jaar oud...  :-X

Grappige anekdote: had vrijdagavond een bbq met een aantal ex-studenten van de engineering opleiding. Eén van die gasten had gezien in wat voor auto ik aankwam en begon er later over, of ik de auto van m'n ouders mee had genomen. Toen ik zei dat het mijn auto was, zakte z'n mond ongeveer open en wilde ie alles weten van de 850 :) Dan groei je meteen een halve meter en ben ik weer als een kind zo blij met de 850  8)

Rayman

Okee..Naast 't behoud van de 850 kan ik vele reacties heel goed snappen.

Feit blijft dat de 850 voor volvo in 1992 vanaf moment 1 een succesnummer is geweest. De verschijning, de uitstraling, de techniek, de 850 heeft o.a. voor vele jongere volvo-modellen een basis gelegd. Geef het tijd...Houd een 850 goed...En wees niet ongeduldig...

De 850 verdient het om later op zondagen te worden aanschouwd door mensen die zeggen: "Ja, daar heb ik lang en met veel plezier in gereden!"

Just my two cents...

Rayman

Citaat van: Claudia op 16-07-2006 16:18:05
Wat me een beetje (erg) verontrust de laatste tijd....is dat je, nu de 850 ouder, en dus voor 'de jeugd' betaalbaar wordt....vaak als afragbak of pimp-item wordt gekocht.

De 'petjes' die dat vroegâh met een Golf deden, kopen nu een 850 voor dat doel.
En na een jaar (of minder) gaat ie vervelen of zijn ze uitgepimped, en gaat ie via een opkoper naar Afrika, of zo.
Einde oefening voor de 850.

Dát vind ik zo jammer! :-\

Ik zou me er niet teveel zorgen om maken...Denk dat dit nog wel meevalt.

Emiel

Niek

Ik heb mijn 850 pas 2,5 maand, dus voor mij is ie nog relatief nieuw.
Mijn idee is wel om de 850 na een bepaalde tijd in te ruilen voor een S/V70 Classic. Dit als de portomonee het toelaat en als ik denk aan iets nieuws toe te zijn. En juist dat laatste is het hem. De 850 is zo'n heerlijke auto dat je um gewoon niet meer kwijt wilt. Bovendien weet je na verloop van tijd wat je aan je eigen auto hebt, qua betrouwbaarheid enzo, en dat moet je met een andere/nieuwere auto nog maar afwachten.
Dus misschien dat als ik over een paar jaar toch een S/V70 koop, hou ik de 850 wel als tweede auto. ;D
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Keesjan

Mijn S70 ziet er nog zo goed en modern uit dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om hem in te ruilen.
En dat is voor mij opmerkelijk, gezien het feit dat ik 12 auto's, waaronder ook een 480 turbo, in bezit heb gehad in de afgelopen 18 jaar.
Op een bepaald moment was ik hem beu en dan moest er maar weer eens een nieuwe komen. Nu denk ik; wat is er nou mooier en beter (binnen bepaalde grenzen) dan m'n huidige auto en hoeveel wil ik er dan maximaal aan uitgeven.
Ik vind het zonde om geld weg te gooien aan een auto die ik niet ken zoals ik de mijne ken. Ik ben dan ook van plan om deze zolang als ik het kan betalen, te vertroetelen en in topconditie te houden.
Ik vind het ook nog steeds opmerkelijk dat mensen (bijvoorbeeld op verjaardagen en feestjes) mijn auto bewonderen terwijl hij geparkeerd staat tussen splinternieuwe vw's, renaults en ander gepeupel van minstens 30.000 eurootjes. Dan zeg ik ook wel eens; tja dan koop je er toch zelf een, als je hem zo mooi vindt. Ja, maar zo'n volvo is hardstikke duur in de wegenbelasting en onderhoud enzo.... en lastig met parkeren.
Geleuter van de eerste orde. Onderhoud is goedkoper dan bij mijn golf tdi, zwaar is hij ook al niet zo erg in vergelijking met de nieuwste modellen van de meeste merken en de verzekering valt ook behoorlijk mee als je de maximale no-claim korting hebt.
En qua parkeren; tjonge al eens naast een nieuwe bmw 5-serie gestaan? Wat een gigantische sloep.

Ik vind de 850 en X70 nog steeds een prachtige auto en ben van mening dat je voor dat geld nauwelijks een betere en lekkerder rijdende auto kunt vinden.
Ergo et conclusio: Hij blijft.

Keesjan

Enno

Citaat van: Keesjan op 19-07-2006 00:35:58
Ik vind de 850 en X70 nog steeds een prachtige auto en ben van mening dat je voor dat geld nauwelijks een betere en lekkerder rijdende auto kunt vinden.
Ergo et conclusio: Hij blijft.

Helemaal mee eens....ik heb nog 2 jaar te gaan dan wordt de V70 de auto die ik het langst in bezit heb namelijk 6 jaar ....

ik hoop de 10 jaar te halen.

The Saint

Ik moest denken aan dat stuk in de Aktueel of zoiets over Roy z'n 850 T-5R CY sedan. Dat ie 'm met 100.000 km voorgoed zou parkeren (ging niet door als ik het goed heb gevolgd). En toen vroeg ik me ineens af:

Zou R nog ergens op de aardbol een 850 staan met 0 km op de teller?
No shirt no shoes, no pinball

Gmid

zag laatst wel een s70 met 33dkm op de teller langskomen. Die jongen had m vorig jaar gekocht met 18 dkm, en heet m tot de 33dkm gereden.

Is volgens mij best wel zeldzaam...
Volvo C30 '12

Nicolaaz

en toch wil ik wel een '97 S70 ipv mn '93 850!
Volvo.... for life?

Ingrid

OK, let op:

KNOET GAAT NOOIT MEER WEG

ff zonder gekheid, ik heb al een tijd geleden besloten dat Knoet klassieker moet worden. Ik hoop ook echt dat dat me gaat lukken. Beetje bij beetje vervang ik onderdelen die lelijk zijn geworden: cetus velgen, bumperstrips enz.. Dingen die kapot gaan worden zo snel mogelijk vervangen. En als het moet, krijgt ie zelfs een nieuw hartje (lees motorblok).
Volvo is a girls best friend...