Wordt de 850/X70 classic antiek? (samengevoegd)

Gestart door b0nkolok, 12-06-2005 20:56:26

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Citaat van: animal op 11-02-2007 20:45:49
Citaat van: Enno op 11-02-2007 20:11:55
Zolang de auto de komende jaren niet meer kost dan 2500 EUR per jaar aan onderhoud is het lonend om door te blijven rijden de de V70.

2500 euro p/jaar  :o
Holy F en dan heb je nog geeneens een Turbo...
hoeveel km per jaar rijd je dan ?

tussen de 40000 en 50000 per jaar.

de boekhouder

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Enno

Officiele dealer....eens per jaar.....voor een beurt (klein) met mobiliteits garantie daarna.

Verder 4 banden....per jaar (Michelin of Bridgestone)...geen goedkope banden..

3 keer per jaar olie + filter,
bougies eens per 30000 km

En voor de rest alles wat "vervangen" moet worden...slijtage door hoge kmstand regel ik zelf qua onderdelen en laat ik door een garage bedrijf monteren.

Bij de dealer was ik de helft of meer (tot het dubbele) kwijt geweest.

)()()sT

Grappig dat dit topic weer opgegraven is... Ik zat dit weekend nog te denken aan de toekomst van onze roffel, maar ook dit forum ;)

Ik denk, net als anderen, dat de 850 / X70 wel een klassieker kan worden. Uiteraard zullen er dan een aantal mooie T-5Ren en R overblijven, maar hopelijk blijven de ongeblazen versie ook wel tot aan de oldtimer-tijd.
Het is wel een periode waar je doorheen moet; je ziet nu (ook hier op het forum de laatste tijd) dat de doelgroep voor een 850 aan het veranderen is, maar uiteindelijk zullen alleen de echte liefhebbers overblijven.
Hoe zal het forum er dan in de toekomst uit gaan zien vraag ik me dan ook af

Zelf denk ik momenteel ook wel om mijn, of straks misschien andere, 850 te houden, maar dan moet het op een gegeven moment wel een bij-auto worden, en moet je de plaats hebben om de auto te kunnen stallen.

Citaat van: RATFINK op 11-02-2007 21:27:57
Toch vind ik het eerste model 850 al aardig klassiek aan het worden, je ziet toch het meest het nieuwere type.

Moet ik de zilvere er dan ook in de toekomst bij houden als pa 'm niet meer wilt ::) ;D

de boekhouder

Ik heb 'm als "eerste" auto en rij tussen de 35 en 40 dkm. per jaar. Er zijn er toch wel meer die dat zo met een 850 doen ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Citaat van: de boekhouder op 12-02-2007 10:21:31
Ik heb 'm als "eerste" auto en rij tussen de 35 en 40 dkm. per jaar. Er zijn er toch wel meer die dat zo met een 850 doen ?

Jahoor, wij rijden er (geschat) een kilometer of 55.000 in dit jaar. Dat is precies de reden waarom we hem hebben aangeschaft; betrouwbaar, comfortabel, en redelijk onderhoudsvrij.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Eugene

Klassiekers zullen het wel worden. De 850's zitten op dit moment in een flinke dip als je de prijzen op marktplaats ziet. Nu is dus het moment op je toekomstige klassieker te kopen voordat de prijs weer gaat stijgen.

If it's not blown, it sucks...

Joris_Scholte

Ik heb bij tijd en wijle nog steeds spijt dat ik mijn GLE uit '93 heb weggedaan. Had m er graag bij willen houden.

Niek

Ik denk ook wel dat de 850 het in zich heeft om "klassieker" te worden.  In mijn ogen scheiden deze auto's zich van de "massa". Een 850 heeft een bepaald karakter wat je in weinig auto's ziet, met name denk ik door de 5-cilinder roffel.
Overigens krijgen veel Volvo's het voor elkaar om begeerde oldtimers te worden....

Of ik mijn 850 behoud betwijfel ik, vroeg of laat wil ik toch een wat jongere auto, dus het is voor de hand liggend dat ik een x70 aanschaf en op den duur een S60 als deze binnen budget komt.

Ik heb reeds twee echte oldtimers (Dafjes) en deze zal ik NOOIT weg doen, ook dit zijn auto's die zich onderscheiden van de massa, en daarom ook begeerde oldtimers zijn geworden.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Eugene

Citaat van: Niek op 13-02-2007 01:15:35
In mijn ogen scheiden deze auto's zich van de "massa".

Een belangrijk punt.

De reden dat veel Volvo's oldtimers worden is ook vanwege de betruwbaarheid en degelijkheid. Ze zijn na 30 jaar nog gewoon als dagelijks vervoer te gebruiken zonder dat er meer stuk gaat dan aan een neiwue Renault.

If it's not blown, it sucks...

jan piet

Citaat van: Eugene op 16-02-2007 12:49:22
Citaat van: Niek op 13-02-2007 01:15:35
In mijn ogen scheiden deze auto's zich van de "massa".

Een belangrijk punt.

De reden dat veel Volvo's oldtimers worden is ook vanwege de betruwbaarheid en degelijkheid. Ze zijn na 30 jaar nog gewoon als dagelijks vervoer te gebruiken zonder dat er meer stuk gaat dan aan een neiwue Renault.

He Eugene,

Zie dat je toetsenbord ook een Renault is?  :eusa_whistle:
Gr,JP ;D

b0nkolok

Als ik de laatste dagen de topics van onze forummers lees, zie ik in toenemende mate defecten aan motoren en bijbehorende onderdelen  ::).
Dat gaat mij aan m'n hart. Maar ja, ze (de 850's) worden toch steeds ouder, krijgen meer km's voor hun kiezen bij dagelijks gebruik en 'slijten' daardoor vanzelf.
Onderhoud en revisie van onderdelen, met name motoren, gaat een prominente rol krijgen  :eusa_shifty:. Kilometers 'vreten' nu eenmaal aan de diverse onderdelen van onze geliefde roffels.
OK, sommigen zien de roffel als een stuk blik op wielen om je te verplaatsen en bij falen schaffen ze een andere (japanner) of nieuwe aan. Let wel: ze zullen 'uitsterven'  :angel:!!!

Om onze exemplaren, die toch vaak in showroom staat zijn  :eusa_angel:, te laten overleven, lijkt mij het raadzaam meer 'sleuteldagen' of 'onderhoudsmeetings' te organiseren. Dat kan via de club maar ook anders. Geld kost dat altijd, maar wie dat ervoor over heeft en z'n roffel in goede staat wil houden, zou dat, wanneer het collectief gebeurt, wel wat waard zijn  ???.

Ik zou er een 'poll' van kunnen maken, maar -als eenvoudige advocaat- weet niet hoe dat moet.

Graag jullie reacties.

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

The Saint

'Ze' zullen in de toekomst ook wel wat vaker als liefhebbersauto's worden gehouden, net als die van M a r c bijvoorbeeld. Lekker in de garage, en met een meeting er even uit!
No shirt no shoes, no pinball

Ben

Het zijn nét mensen, worden ouder en slijten.
Daarom (met dank aan Claudia voor het opzoeken) maar even samengevoegd.

T-5Richard

Citaat van: Claudia op 16-07-2006 16:18:05
Wat me een beetje (erg) verontrust de laatste tijd....is dat je, nu de 850 ouder, en dus voor 'de jeugd' betaalbaar wordt....vaak als afragbak of pimp-item wordt gekocht. De 'petjes' die dat vroegâh met een Golf deden, kopen nu een 850 voor dat doel. En na een jaar (of minder) gaat ie vervelen of zijn ze uitgepimped, en gaat ie via een opkoper naar Afrika, of zo. Einde oefening voor de 850.

Dát vind ik zo jammer! :-\
Ik ken dat gevoel. Ik ben naast Volvo 850 adept ook een doorgewinterd Alfist . Mijn 156 heb ik net de deur uit gedaan omdat er een 159-van-de-zaak komt (de 8e alfa inmiddels ;D). Ook de 156 is tot mijn spijt ten prooi gevallen aan 'het foute volk'. Maar ik troost me met de gedachte dat dat ook gebeurd is met bijvoorbeeld de Corrado van VW. En uiteindelijk zijn de foute bakken verdwenen en zie je nu steeds meer mooie en nette exemplaren rondrijden.

Overigens denk ik dat het met de 850 wel mee zal vallen. Die heeft toch meer een ouwe-lullen-imago. Ik heb er na mijn eerst 850 voor gekozen om echt weer op zoek te gaan naar een 850, terwijl ik in een prijsklasse gewinkeld heb waarin een knappe V70 echt geen probleem is. Gelukkig heb ik een zeer nette 850 met 151k op de kop kunnen tikken en die wil ik toch wel netjes houden. Dus gewoon vervangen wat moet en de de boel cosmetisch ook binnen de perken houden. Misschien na een tijdje een keer een 'grote buitenkant beurt'.

Of ik de mijne houd tot-ie klassiek is? Dat weet ik nog niet, maar ik ben bang dat ik nog wel een keer een ander ga kopen. Dat vind ik gewoon veel te leuk! :D Wellicht ooit een R voor erbij...
Overigens is de roffel voor mij gewoon de hoofdauto, de 159 rijd ik alleen zakelijk.
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R