Wordt de 850/X70 classic antiek? (samengevoegd)

Gestart door b0nkolok, 12-06-2005 20:56:26

Vorige topic - Volgende topic

JaapT-5

My "2cts": Wanneer WIJ dat willen dan wordt de 850 een klassieker. Wij zijn met dit forum op de goede weg: eigenwijs, behulpzaam, hebben een ijselijke hoeveelheid kennis. De zakenlui die hier meelezen zien daar vanzelf brood in en schakelen dan (gaandeweg..) over van de 'tuning'onderdelen naar 'onderhoud en verduurzamings'-onderdelen.

Wat mij betreft, mijn auto is altijd al van een klassieke schoonheid geweest: het lijnenspel van de voorkant, die voorname kleurencombinatie (214/3971). Dit blijft altijd goed. Tenzij 'n sjonnie z'n calibra (of corrado) d'r in douwt, natuurlijk...

groet,

Jaap
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Enno

Citaat van: JaapT-5 op 13-06-2007 23:27:24
van de 'tuning'onderdelen naar 'onderhoud en verduurzamings'-onderdelen.

en optimalisatie onderdelen ;) zou ik zeggen

thuur

Citaat van: Enno op 13-06-2007 21:22:21
Citaat van: Gmid op 13-06-2007 21:15:10
Ik denk dat er over een aantal jaar, net als voor de amazon, gewoon aftermarket imitatie onderdelen komen. Voor de Amazon is bijna elk stukje plaatwerk nog nieuw te bestellen.

Ik denk dat het omslagpunt klassieker / niet klassieker ergens bij 1999 ligt. Het unieke van de 850 /x70 classic  serie zit hem volgens mij in de Roffel. Ten eerste klinkt het mooi, ten tweede is het blok oer en oer sterk. De 240, 740 & 940 blokken hebben nog wel eens last van kleppen die niet meer te stellen zijn, de echte 5 cilinder blokken van volvo tot 99 kunnen dankzij hydraulische klepstoters & een goede behandeling door berijder stevige km-standen bereiken. Voor mij een van de argumenten waarom deze auto's de potentie hebben om in de toekomst als klassiekers door het leven te gaan.

Sorry hoor, maar ik ken meer 240's en 740's met meer dan 5 ton op het klokkie dan 850's met minder dan 5 ton.....

Daarbij: de kwaliteit van het gemiddelde imitatiedeel van nu is echt wel gelijk of zelfs beter dan het origineel van een 20 jaar oud ontwerp.

Gr 8)

Rayman

Citaat van: JaapT-5 op 13-06-2007 23:27:24
My "2cts": Wanneer WIJ dat willen dan wordt de 850 een klassieker.

Denk dat je daar wel gelijk in hebt. Denk dat een mooie 850 (in voloriginele staat) later een goede kans op klassiekerstatus krijgt. T-5R, of CY, ik vraag het me af of dit veel zal uitmaken. Denk dat een superstrakke GLE of GLT uit 1992 net zozeer een klassieker kan worden.

Gr. Ray

Enno

Citaat van: thuur op 14-06-2007 01:30:41
Ik denk dat er over een aantal jaar, net als voor de amazon, gewoon aftermarket imitatie onderdelen komen. Voor de Amazon is bijna elk stukje plaatwerk nog nieuw te bestellen.

Ik denk dat het omslagpunt klassieker / niet klassieker ergens bij 1999 ligt. Het unieke van de 850 /x70 classic  serie zit hem volgens mij in de Roffel. Ten eerste klinkt het mooi, ten tweede is het blok oer en oer sterk. De 240, 740 & 940 blokken hebben nog wel eens last van kleppen die niet meer te stellen zijn, de echte 5 cilinder blokken van volvo tot 99 kunnen dankzij hydraulische klepstoters & een goede behandeling door berijder stevige km-standen bereiken. Voor mij een van de argumenten waarom deze auto's de potentie hebben om in de toekomst als klassiekers door het leven te gaan.

Sorry hoor, maar ik ken meer 240's en 740's met meer dan 5 ton op het klokkie dan 850's met minder dan 5 ton.....

Daarbij: de kwaliteit van het gemiddelde imitatiedeel van nu is echt wel gelijk of zelfs beter dan het origineel van een 20 jaar oud ontwerp.

Gr 8)

ik lees zo af en toe wel eens wat....en hoor ook wel eens wat...als je LPG rijdt...( en dat doe ik dus)....dan zijn er uiteindelijk bij de 940 / 740 blokken problemen dat de kleppen "uitgesteld" zijn. Daar heb je bij de GLT blokjes geen last mee. Vandaar de opmerking.

rody

Citaat van: Enno op 14-06-2007 12:09:34
Citaat van: thuur op 14-06-2007 01:30:41

Gr 8)

ik lees zo af en toe wel eens wat....en hoor ook wel eens wat...als je LPG rijdt...( en dat doe ik dus)....dan zijn er uiteindelijk bij de 940 / 740 blokken problemen dat de kleppen "uitgesteld" zijn. Daar heb je bij de GLT blokjes geen last mee. Vandaar de opmerking.

och zo'n cil.kop revisie van red block is stukken voordeliger dan bij een glt...

JaapT-5

@ Enno: dankje, dat bedoel ik (ook).
@ Ray, ja, dus WIJ hebben de kans om die klassieke 850's voor  morgen te bewaren.
Heerlijk toch, goede dingen doen & plezier hebben. Eigenlijk is 850 rijden dus maatschappelijk zeer goed bezig zijn.
Hou Vol..!

Groet,

Jaap
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Enno

Vandaag even met de roffel bij de dealer geweest..

Er moest nog een nieuwe ECC sensor & naar later ook bleek een druksensor voor de airco vervangen worden.

Maar wat rijdt de auto weer lekker ....10 jaar oud, zo goed als nieuw volledig leer interieur & een goed werkend climate control installatie...niet geweten dat mijn roffel nog zo veel comfort kon bieden :)...en dat met de 446000 km die er op staan.....vraag of het een klassieker wordt? Over 10 jaar zien we wel verder, voorlopig gewoon leker genieten..

Misha

Worden zeker klassiekers, net zoals de 200 en de 140 serie: om gewoon dagelijks mee te rijden.
Bovendien zijn het de laatste echte Volvo-Volvo's, en hebben ze veel gemeenschappelijke techniek.
Roest niet, robuust gebouwd.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Ik denk dat het inderdaad klassiekers worden, puur en alleen al omdat ze in staat zijn om de "klassiekerleeftijd" te bereiken, i.t.t. vele andere auto's. Of het ooit waardevolle auto's zullen worden.....ik denk het niet, in ieder geval niet méér dan de 240's (cs). Een perfecte, originele CY 855 (T-5R dus) is wellicht de uitzondering die de regel bevestigt. De toekomst zal het uitwijzen ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Claudia op 15-06-2007 22:15:24
Citaat van: Marc O. op 15-06-2007 22:10:06
Een perfecte, originele CY 855 (T-5R dus) is wellicht de uitzondering die de regel bevestigt.

Dat denk ik júist niet!
Denk dat eerder de 'normale' 850's later heel waardevol zullen zijn.
De T-5R'ren zijn tegen die tijd allemaal afgeragde bakken.....

Dan is ie dus niet meer perfect ;)  :P
...The Nile isn't just a river in Africa...

SIPS Master

Als je dan juist een "gaaf" exemplaar hebt, zal die meer waard zijn dan een normale 850. Hoewel waarde natuurlijk ook een relatief begrip is.
Up the Irons!

Misha

Tegen die tijd ? zal wel meevallen. Elk Perfekt exemplaar levert dan centen op.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Claudia op 15-06-2007 22:27:43
We spreken elkaar hier over een jaar of 20......als jullie dan nog kunnen typen!(voor de nu al oudjes onder jullie) :P

we hebben dan tijd zat om langzaam en vooral duidelijk(er) te typen.  ;D

thuur

Citaat van: Ludo op 15-06-2007 23:37:26
Citaat van: Claudia op 15-06-2007 22:27:43
We spreken elkaar hier over een jaar of 20......als jullie dan nog kunnen typen!(voor de nu al oudjes onder jullie) :P

we hebben dan tijd zat om langzaam en vooral duidelijk(er) te typen.  ;D

Maar of er dan ook beter gelezen gaat worden.... :eusa_think:

Gr :-X