Handrem versteller nummertje

Gestart door Snellebaksteen, 02-02-2019 23:10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snellebaksteen

Heren,
de handremconstructie van de 850 is niet bepaald de meest degelijke maar het kan nog erger. De handremconstructie van de V70 II namelijk.
Die is exact gelijk, op de versteller na (je weet wel, dat tandwieltje waar je door de trommel heen aan kunt pielen). Die zit er namelijk niet in. Hierdoor is het nog slechter af te stellen en nog eerder aan vervanging toe.
Nu zag ik op Youtube een filmpje van iemand die bij z'n S60 het vaste onderdeeltje vervangen heeft door een verstelbaar deel van een 850 en daardoor eindelijk weer een beetje werkende handrem functie had.
Aangezien mijn V70 D5 ieder jaar weer bij de APK met een slechte handrem binnenrolt vind ik het ook tijd worden voor deze upgrade.
Mijn vraag is dus heel simpel; heeft er iemand het onderdeel nummertje van zo'n verstelbaar deeltje? Dan kan ik het eenvoudig bestellen bij de dealer.
Maak ik er gelijk een mooi foto verslagje van.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Peultje

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Snellebaksteen

Thanks!
Nu stond het onderdeeltje dat ik zocht er net niet op maar met wat verder googlen kom ik op het volgende onderdeelnummer uit:1029054

En ik heb ze hier besteld:
https://allesvooruwvolvo.nl/remsteller-handrem-2654.html
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

arjen850

Dit ga ik volgen, benieuwd of en hoe het lukt. Die handrem constructies van Volvo zijn absoluut inferieur, pas aan het vechten geweest met een XC90 van het eerste type.

Snellebaksteen

Dat heb ik ook eens gedaan. Net zo'n slechte constructie alleen veel zwaarder.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.


Snellebaksteen

Kijk! Super, ik heb hem gelijk opgeslagen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.