Verschil carterontluchting

Gestart door onnaj, 14-06-2005 12:31:37

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Onlangs wilde ik de carterontluchting vervangen want ik had een geheel nieuwe besteld met alle toebehoren, echter past het zwarte plastic gedeelte (kapje) wat onderop de carterontluchting moet past niet in de luchtslang.

Zit er verschil in de carterontluchtingen van de 850's? Mijne is van januari 1994 en is een 2.5 20V GLT.

Of hebben meer mensen dat dat kapje niet past of zou ik wellicht een niet originele luchtslang erop hebben zitten? Nu heb ik het tijdelijk dicht moeten kitten zodat ik geen valse lucht aanzuig maar goed dat wil ik (liever) niet als definitieve oplossing.

RRRRR_Ramon

Citaat van: onnaj op 14-06-2005 12:31:37
....... zodat ik geen valse lucht aanzuig maar goed dat wil ik (liever) niet als definitieve oplossing.

Het is naast valse lucht ook nog eens veel erger: ongefilterde lucht !!!!  :o  

Rij maar eens 100 km over stoffige bospaden of in woonwijken in aanbouw, gegarandeerd dat je je motor zo op een hoop hebt.  :'( Dit moet je echt snel zien op te lossen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

onnaj

Even ter verduidelijking een foto van de carterontluchting, het rechtse plastic deeltje krijg ik dus niet in de slang, maar deze hoort wel op de carterontluchting.

Wat mij bovendien nog opvalt is dat aan de onderkant van de luchtslang nog een gat met een aansluiting zit welke afgedopt is. Enig idee waar deze aansluiting normaal naar toegaat? Zal proberen ook hier nog ff een foto van te schieten van de week.

edit:  @ ludo

deze slang bedoel je denk ik:

deze is niet helemaal hetzelfde als welke ik erop heb zitten, bij mij zit er geen aansluiting op, maar in de slang, dus ik denk dat ik inderdaad deze slang moet bestellen.

Alleen waar is die onderste aansluiting welke bij mij is afgedopt dan toch voor?

Reitse

bij mij is het grote gat voor de flamdover, de kleinere gaat naar de stationairregelklep.

onnaj

Citeerde kleinere gaat naar de stationairregelklep

zou dat de oorzaak zijn van vele problemen?????

Reitse

Kijk ff waar de slangen van je stationairregelklep heengaan.

onnaj

Citeerprecies, onderste gaat naar de stationairregelklep

Waarom hebben ze die aansluiting bij mij nu niet aan de luchtslang gemaakt?

Ma idd eens kijken waar de slangen van de stationair regelklep na toe lopen.

onnaj

Ik heb net ff gekeken, maar aan mijn luchtslang zit een soort metalen ring daarop zitten aan allebei de kanten 2 aansluitingen waarop 2 slangen zijn aangesloten, waarschijnlijk zal dit met mijn lpg te maken hebben. De aansluitingen beginnen smal, maar er zit een verloop aan waardoor er slangen op passen.

Die slang zat er al op toen ik hem kocht, ik ga proberen morgen foto's te maken dat maakt meer duidelijk denk ik. Nu is t net te donker en bovendien regent t hier weer es :(.

p.s. iemand een duidelijke foto van de stationair regelklep?

onnaj

Hier de foto's die ik gemaakt heb:

Dit is de slang die schijnbaar normaal onder op de luchtslang zit, maar de aansluiting op de luchtslang is bij mij afgedopt.

bij dus afgedopt:

onnaj

aan de aansluiting van de luchtslang zitten dus 2 slangen, de bovenste gaat rechts naar beneden ik denk naar mijn gassysteem (correct me if wrong) maar ik kan niet zien waar de slang helemaal heenloopt:

onnaj

Hier nog een foto van hoe t zaakje bij mekaar is gekit (was de enige oplossing)

onnaj

Citeerals ik het goed heb moet je de buis ook vervangen (onderdeelnummer 9179300-6).

Deze zal ik dan dus nodig hebben Ludo of denk je een ander onderdeelnummer?

thuur

Moet die onderste niet naar de stationairregelaar ???

Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 27-06-2005 00:06:39
Citaat van: thuur op 26-06-2005 23:31:54
Moet die onderste niet naar de stationairregelaar ???

Gr 8)

ja, normaal wel.
wellicht is het met LPG toch anders, het was me echter nooit eerder opgevallen.

Misschien hebben ze dan een gaatje in de gasklep geboord voor deze functie ;D

Oftewel: hoe wordt dan de extra lucht bij stationairloop geregeld? ;)

Gr 8)

onnaj

De slang die je hier beneden op de foto ziet onder de stekker (links van de afgedopte aansluiting) gaat volgens mij naar de stationair regelklep.

Iemand een foto van de stationair regelklep dan weet ik of de slang idd naar de stationair regeklep gaat.