GESTOLEN: LX-LN-60

Gestart door marc-850, 05-02-2019 07:04:13

Vorige topic - Volgende topic

mitsupiet

Citaat van: arjenT5R op 05-02-2019 23:58:25
Bij welke verzekeraar zit je en welke taxateur?
Hier ben ik ook benieuwd naar.

Te hard geschrobt.......

NiekMan

Taxatie heb ik laten doen via Bramer taxaties: https://bramertaxaties.nl/
Erg vriendelijke man, lang mee zitten kletsen aan de koffie. Taxatie viel mij erg hoog uit, maar dat vind ik geen probleem. Rijd zelf een youngtimer Mercedes, omdat hij het mooi vind voor weinig geld een dikke auto te rijden.

Verzekering regel ik via Advies Verzekerd: https://www.adviesverzekerd.nl/offerte-youngtimer. Kijk maar naar de foto op de achtergrond :). Ook een aanrader, rijden zelf ook yougtimers. Vroeger als ik mijn naam zei als ik hem (Joost Kam) belde, dan wist hij meteen dat ik van de Volvo's was :).
In het verleden kon ik mijn oldtimer niet verzekeren, omdat ik te jong was, zij konden het wel. Ik mag 20.000km per jaar rijden. Auto op de oprit geen probleem. ~500 euro inclusief Schade inzittendenverzekering (SVI) en assurantiën belasting. Wel heb ik 11 schade vrije jaren.
'07 S80 3.2 - Oyster grey pearl
'66 131 - B20b, dubbele SU HS6, k-nokkenas - grijs - rood interieur

arjenT5R

Ik zit op 10 jaar schade vrij dus dat moet niet veel schelen dan.

Thanks for the info :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

Goed nieuws dat hij weer terecht is!

mitsupiet

Citaat van: NiekMan op 06-02-2019 16:43:59
Taxatie heb ik laten doen via Bramer taxaties: https://bramertaxaties.nl/
Erg vriendelijke man, lang mee zitten kletsen aan de koffie. Taxatie viel mij erg hoog uit, maar dat vind ik geen probleem. Rijd zelf een youngtimer Mercedes, omdat hij het mooi vind voor weinig geld een dikke auto te rijden.

Verzekering regel ik via Advies Verzekerd: https://www.adviesverzekerd.nl/offerte-youngtimer. Kijk maar naar de foto op de achtergrond :). Ook een aanrader, rijden zelf ook yougtimers. Vroeger als ik mijn naam zei als ik hem (Joost Kam) belde, dan wist hij meteen dat ik van de Volvo's was :).
In het verleden kon ik mijn oldtimer niet verzekeren, omdat ik te jong was, zij konden het wel. Ik mag 20.000km per jaar rijden. Auto op de oprit geen probleem. ~500 euro inclusief Schade inzittendenverzekering (SVI) en assurantiën belasting. Wel heb ik 11 schade vrije jaren.
Merci voor de info. Ga er eens naar kijken.

Te hard geschrobt.......

marc-850

Vanmorgen telefoontje gehad van de politie. De technische recherche was bij de auto, maar konden er niet in omdat hij op slot stond (?). Afgesproken dat ik later in de middag de sleutel zou afgeven bij het bergingsbedrijf, zodat ze op een later tijdstip onderzoek zouden kunnen doen.
Later vandaag nog een telefoontje van de politie gemist, maar kon niet terugbellen omdat het een 'prive-nummer' was.

Dus straks de sleutel gebracht, bleek dat de auto al was vrijgegeven...
Hij stond in een speciale afgesloten ruimte met nog een andere auto. Helaas was het daar zo krap, dat ik er moeilijk omheen kon. Maar de schade die voor mij zo zichtbaar was:

- Achterlicht rechts boven én onder.
- Deuk in de achterklep.
- Achterbumper beschadigd.
- Portierslot links verdwenen (evt. schade aan de deur kon ik niet bekijken).
- Contactslot verdwenen (evt. schade aan de stuurkolom kon ik niet bekijken).
- Ze zijn met de voorbumper diep door de modder gegaan, kon zo niet zien of er schade aan was.
- Plafondplaat kofferruimte kapot (binnenverlichting ook los getrokken).
-

Ook wat dingen die ze hebben meegenomen of weggooid:

- Rolhoes kofferruimte.
- 4 instaplijsten (had ik nog niet gemonteerd na spuiten van de dorpels).
- Dashboardkastje leeg (doppendoosje, groene kaart, APK papieren, wat sensortjes, relais, schroefjes en veel, heel veel Praxis bonnetjes  ;D).
-

In principe mocht ik hem meenemen, maar zonder contactslot is starten een beetje lastig (voor mij dan...).
Morgen eens zien hoe ik hem weer thuis krijg.

BBS

Vragen of ze een berger lief willen aankijken en hem dan bij een garage willen parkeren. Daar een nieuw/ander contactslot in laten bouwen zodat je hem gewoon op normale manier mee kan nemen?

Maar balen Marc, is toch al met al een best lijstje met schade geworden. Hoewel het meeste nog wel redelijk snel op te pakken is......
Volvoloos....

cornelis-b

Al met al best wat schade Marc, mocht het zo zijn dat er door de "duik in de modder" iets gebroken / gescheurd is van de bumper dan wil ik deze geheel belangeloos voor je herstellen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Starten zonder contactslot is easy peasy gewoon met de schroevendraaier.

marc-850

Citaat van: arjenT5R op 06-02-2019 19:36:39
Starten zonder contactslot is easy peasy gewoon met de schroevendraaier.

Kun je mij dan uitleggen (via PB) hoe ik dat aan moet pakken?

marc-850

Oh ja, wat ook verdwenen is: Ik had op de 20-jaar T-5R meeting een mooie T-5R paraplu gekocht. Deze lag ook in de koffer, en is dus ook verdwenen  :evil: :'(.

Zijn die nog nieuw leverbaar?

arjenT5R

Citaat van: marc-850 op 06-02-2019 19:43:21
Kun je mij dan uitleggen (via PB) hoe ik dat aan moet pakken?

Sure kan ook wel zo hoor is niets spannends aan.

Als de cilinder er uit is getrokken dan heb je in het gat waar de clinder zat een soort sleuf. Daar kun je normaal een schroevendraaier in steken en gewoon rechtsom draaien zoals je met de sleutel doet. Let wel dat je zelf een klein stukje terug moet draaien om de startmotor weer te stoppen zeg maar. Dat zit normaal in de cilinder maar die is er niet meer.

Misschien dat het niet in 1x lukt je zal vast " schrikken " van de startmotor die door draait als de motor draait en dan ineens de schroevendraaier terug draaien zodat ie uitvalt :P

Maar met de 2e poging lukt het vast.

Mochten ze de cilinder niet juist getrokken hebben of de boel te ver vernachelt dan kan je altijd de kappen rondom het stuur weg halen. Het welkbekende elektrisch deel van het contactslot er af halen en dan direct in het electrisch deel een schroevendraaier in de sleuf steken en dan zoals bovenstaand te werk gaan.

Lukt je vast ;D

marc-850

De kappen zaten nog rond de stuurkolom, dus het is die droeftoeters ook gelukt om hem zo te starten.

elianmars

Zoals anderen al zeggen, best nog een lijstje met schade, maar je hebt 'm in elk geval weer terug. Voor hetzelfde geld steken ze 'm in de fik, of rijden 'm de plomp in  :eusa_shifty:

@Henk: Mooi gebaar!  :eusa_clap:

jan-willem

Mark, mooi dat de auto weer terecht is.

Ik kan het verhaal van NiekMan bevestigen, ik heb mijn auto daar ook verzekerd en prima service.

Advies verzekerd te Meppel. Ik heb de auto laten taxeren in Gendringen bij Ruud Jansen waardetaxaties.nl