Volvolvo met nu een 850T5R

Gestart door Volvolvo, 19-02-2019 21:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5-4life

Bij een c70 ga je precies dezelfde dingen tegenkomen. De laatstgemaakte coupé is ook al weer 17 jaar oud. Meteen of binnen enkele jaren. En als je die dingen gerepareerd hebt is die nog steeds niks waard.
Een 850 T-5R wordt alleen maar meer waard.
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

760Turbo

Citaat van: Volvolvo op 06-03-2019 17:59:14
deels zijn ze gestopt. Gerard werkt nu in loondienst maar is nog wel te benaderen voor vragen. vanuit de vragen die ik aan hem had kwam het aanbod om de 850 te beoordelen en te repaeren. Ik heb veel vetrouwen in de kennis van Gerard. Ik heb altijd mijn volvo's daar in onderhoud gehad en daar gekocht.
Dit snap ik dus niet!! Waarom heb je die T5R gekocht zonder iemand met kennis van zaken naast je(dat is zowiezo altijd slim want twee zien meer dan één) Of waarom niet na bezichtiging Gerard gebeld en gevraagd wat te doen, dat had wellicht ook al gescheeld. Dat de auto het geld niet waard is om op te knappen is natuurlijk overdreven, echter wel reëel met het uurtarief wat Svenska Bildelar rekent dus das logisch.
Een t5 rijden zonder dat je in het bezit bent van een hefbrug en de nodige kennis gaat je klauwen met geld kosten omdat je dan van anderen afhankelijk bent en het is niet echt een makkelijke auto om aan te sleutelen(als je net als ik een 760(4cyl) gewend was)

Een C70 is hetzelfde laken een pak als je een t5 wilt. Goedkoop rijden met een t5 blok bestaat niet....helaas maar je zou natuurlijk geluk kunnen hebben.
Jammer dat het zo gelopen is, denk goed na voor je de volgende stap zet.
Just my two cents.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

vasquez

Citaat van: Volvolvo op 25-04-2019 14:36:33
......het advies wat ik kreeg was de auto weer te verkopen gezien de lijst met gebreken. De kosten hiervan zouden niet meer in verhouding staan met de huidige staat. Een domper dus. Maakt dat ik me behoorlijk naief voelde mbt het vertrouwen dat ik in de verkoper had bij de aankoop. Voor diegene die wil wten wat er aangepkat dient te worden:

pakking uitlaatspruitstuk,
lekkage turboretourleiding,
kachelradiator is lek
bobine slaat door,
droger airco doorgeroest, compressor defect
stuurhuis lekt,

..... Overigens ben ik me stiekum al aan het orienteren op een C70 coupe  :eusa_whistle:


LOL

Zonder te willen oordelen klinkt dit wel bijzonder.

Ik ben bijna benieuwd wat voor onderhoud hij verwacht van een +/- 20 jaar oude C70 :D
Brug is hooguit voor een stuurhuis wissel een uitkomst en das ook gelijk het meest spannende in de lijst van 'gebreken'  ???

Bobine omprikken of kachelradiator wisselen, really?!  :eusa_shifty:




knip



Ik vindt het nog wel meevallen het lijstje...
1 dagje sleutelen en je bent een heel eind,meeste allemaal standaard dingen.
Mijn mening....
Succes

classicT5

Airco is duurste reparatie qua onderdelen lijkt me en wat lastiger zelf te doen.

Rest stelt niet zo heel veel voor. Mocht je geen handige klusser zijn, kun je altijd een forumsleutelaar zoeken, scheelt ook alweer aanzienlijk.

Maar heb het idee dat ik tegen een muur reageer, 1 post en erna niets meer? Das niet zo aardig tov de mensen die de tijd en moeite nemen om je van informatie te voorzien

volvobug

Citaat van: classicT5 op 25-04-2019 21:38:42
Airco is duurste reparatie qua onderdelen lijkt me en wat lastiger zelf te doen.....

Nieuwe droger paar tientjes, gebruikte compressor, paar uurtjes werk. Valt ook wel mee.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Ik vind dat lijstje niet zo schokkend ???
Oké, dingen die misschien met een keuring naar boven waren gekomen maar dit hoort bij een auto van 25 jaar.

Volvolvo

Beste forumleden,


bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees dan begrijp ik dat het wel "meevalt" als het gaat om de zaken die aangepakt dienen te worden. Nu is het inderdaad zo dat ik niet over een beschik een brug en laat staan dat als ik er over zou beschikken nu niet direct de technische bezit om ermee aan de slag te gaan.  :eusa_hand: Nu heb ik inmiddels iemand gevonden die ermee aan de slag wil gaan . Nu maakt hij eerst een kostenoverzicht en dan ga ik knopen doorhakken. Ik ben niet altijd in de gelegenheid om te reageren op de reacties. Ik waardeer zeker de reacties en de aanbevelingen. Ik houd jullie op de hoogte.

arjen850

Citaat van: 760Turbo op 25-04-2019 18:02:00
Dit snap ik dus niet!! Waarom heb je die T5R gekocht zonder iemand met kennis van zaken naast je(dat is zowiezo altijd slim want twee zien meer dan één) Of waarom niet na bezichtiging Gerard gebeld en gevraagd wat te doen, dat had wellicht ook al gescheeld. Dat de auto het geld niet waard is om op te knappen is natuurlijk overdreven, echter wel reëel met het uurtarief wat Svenska Bildelar rekent dus das logisch.
Een t5 rijden zonder dat je in het bezit bent van een hefbrug en de nodige kennis gaat je klauwen met geld kosten omdat je dan van anderen afhankelijk bent en het is niet echt een makkelijke auto om aan te sleutelen(als je net als ik een 760(4cyl) gewend was)

Een C70 is hetzelfde laken een pak als je een t5 wilt. Goedkoop rijden met een t5 blok bestaat niet....helaas maar je zou natuurlijk geluk kunnen hebben.
Jammer dat het zo gelopen is, denk goed na voor je de volgende stap zet.
Just my two cents.

Meer dan 80 procent (lijkt me een reële schatting) van de auto rijders heeft geen technische kennis, en is afhankelijk van anderen, hebben geen hefbrug en kopen vaak zelf een auto, is je "preek" voor al deze mensen? Overigens lijkt het of je wat boos bent op Svenska? En idd, het lijstje lijkt best mee te vallen, maar ik denk dat de meesten Rren en T-5rren voornamelijk met het hart worden gekocht in plaats van met het verstand. Ik ben ook wel eens op mijn neus gegaan.

Ik weet zeker dat het allemaal redelijk goed te doen is, zonder dat je er op leeg loopt hoor. Heb ze hier wel slimmer gehad😉

blauweroffel

Citaat van: arjen850 op 26-04-2019 21:27:13
Meer dan 80 procent (lijkt me een reële schatting) van de auto rijders heeft geen technische kennis, en is afhankelijk van anderen, hebben geen hefbrug en kopen vaak zelf een auto, is je "preek" voor al deze mensen? Overigens lijkt het of je wat boos bent op Svenska? En idd, het lijstje lijkt best mee te vallen, maar ik denk dat de meesten Rren en T-5rren voornamelijk met het hart worden gekocht in plaats van met het verstand. Ik ben ook wel eens op mijn neus gegaan.

Ik weet zeker dat het allemaal redelijk goed te doen is, zonder dat je er op leeg loopt hoor. Heb ze hier wel slimmer gehad😉


Hier spreekt een "ervaren" koper van een DOP T-5R. De auto gekocht "op zicht". (rond 2016?) Interieur was nog prima, (het was de bedoeling dat dit in een CY gezet zou worden, maar dat ging door verkoop van de CY dus niet door.... Ik heb niet heel veel verstand van motor en elektra en zo, wel meer van de binnenkant.
Vraagprijs was 2000 en de auto startte dus niet.....

Bi mij op de oprit gezet en als amateur maar eens op zoek naar het niet willen starten. Heb dat uiteindelijk (dank zij iemand op dit forum) gevonden. De ecu werd niet aangestuurd door een kabelbreuk. Bruek gefixt en auto startte.
Toen met Arjen afgesproken dat hij een stage 0 voor mij zou doen. Wat dat heeft gekost, weet ik niet meer, en ik wil het mij ook niet meer herinneren....
Maar het was wel iets meer dan de aanschafprijs. Let op, ik zeur of klaag niet, want dat risico nam ik voor lief. (Arjen heeft puik werk geleverd!)
En de auto is nog niet af: dak moet nog een keer gespoten worden, de bumper voor idem. ABS controller nog een keer solderen en de SRS melding opsporen.
Uilaat nog een keer vervangen, idem achterklep.

conclusio ergo demonstrandum: Een T-5R als bezit voorkomt in ieder geval een financiële rijkdom, dus daar hoef je je dan ook geen zorgen over te maken.

BR



Jans Duiven

Citaat van: blauweroffel op 27-04-2019 21:54:17

Hier spreekt een "ervaren" koper van een DOP T-5R. De auto gekocht "op zicht". (rond 2016?) Interieur was nog prima, (het was de bedoeling dat dit in een CY gezet zou worden, maar dat ging door verkoop van de CY dus niet door.... Ik heb niet heel veel verstand van motor en elektra en zo, wel meer van de binnenkant.
Vraagprijs was 2000 en de auto startte dus niet.....

Bi mij op de oprit gezet en als amateur maar eens op zoek naar het niet willen starten. Heb dat uiteindelijk (dank zij iemand op dit forum) gevonden. De ecu werd niet aangestuurd door een kabelbreuk. Bruek gefixt en auto startte.
Toen met Arjen afgesproken dat hij een stage 0 voor mij zou doen. Wat dat heeft gekost, weet ik niet meer, en ik wil het mij ook niet meer herinneren....
Maar het was wel iets meer dan de aanschafprijs. Let op, ik zeur of klaag niet, want dat risico nam ik voor lief. (Arjen heeft puik werk geleverd!)
En de auto is nog niet af: dak moet nog een keer gespoten worden, de bumper voor idem. ABS controller nog een keer solderen en de SRS melding opsporen.
Uilaat nog een keer vervangen, idem achterklep.

conclusio ergo demonstrandum: Een T-5R als bezit voorkomt in ieder geval een financiële rijkdom, dus daar hoef je je dan ook geen zorgen over te maken.

BR

Je conclusie is niet geheel terecht omdat je de auto hebt laten tunen en dat heeft blijkbaar wat meer geld gekost.
Da's niet realistisch  :D

blauweroffel

Citaat van: Hans Duiven op 02-05-2019 21:41:29
Je conclusie is niet geheel terecht omdat je de auto hebt laten tunen en dat heeft blijkbaar wat meer geld gekost.
Da's niet realistisch  :D

Eh, nee, de auto is niet getuned, is helemaal origineel gebleven.

BR

Vulk

Ik vind de lijst ook wel meevallen, maar het is kwestie van het stap voor stap te doen. Je moet er natuurlijk graag tijd en geld in steken, anders houdt het snel op.

Begin met het nodige, ga eens naar een 850club sleuteldag, ...