bovenste as versnellingsbak verbrand gebrek aan smering?

Gestart door ron paul, 21-02-2019 23:28:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron paul

Ik heb recent een M56 handbak laten reviseren en tegelijkertijd het Quaife-sper laten inbouwen.
Bak onder auto laten schroeven, nog geen 50 km (een handjevol korte ritjes, laatste ritje 12 km) verder bak nagenoeg vastgelopen, met zeer moeilijk draaiende voorwielen op de sleepwagen laten trekken. Toerental motor is in die bijna 50 km nooit boven de 4000 geweest.

Bak terug naar revisiespecialist, blijkt de bovenste as van de drie in de bak verbrand te zijn.
Hoe kan het dat de 2 liter juiste versnellingsbakolie die erin zat, niet zover bovenin de bak komt, zodat de bovenste as gesmeerd blijft?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Hebben ze alleen de lagers vervangen?
De tandwielen zijn op de as geperst met een krimp verbinding. Ik heb deze al eens los gehaald (door verhitting), bij montage moet je het tandwiel weer verhitten en doordat hij krimpt wordt klemt hij zich op de as.
Als dit niet goed vast zit en begint te slippen zal dat ook veel warmte opwekken. Maar dat moet je met rijden gemerkt hebben omdat je geen overdracht van aandrijving hebt.
Dus waarschijnlijk de lagers niet goed uitgeshimt ja, teveel voordruk er op waardoor hij heet loopt.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)