V70 T5 1999 Automaat vervangen wat past en waar op letten?

Gestart door epkeizer, 25-02-2019 23:46:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

epkeizer

Hallo allemaal,

Van mijn T5 is de automaat overleden, deksel op het einde is gescheurd.
Er zit nu een 50-42LE  1208941 in en dat behoort zo af-fabriek ook te zijn.
Pook : PRND3L met enkel een W-schakelaar

Ik heb op dit forum al een 1208956 gevonden in de advertenties.
Na het spitten in Vida lijkt het erop dat deze wel gewoon ook gaat passen (komt ook van een T5)
Vida geeft voor de 8956 ook 8898/8897 aan en die zie ik ook in het overzicht bij mijn vehicle profile.

Iemand met kennis die me hier nog over kan adviseren? Of het gewoon kan of dat ik ergens helemaal mis zit

Alvast bedankt

Ernst-Paul

de Boeing

Deksel gescheurd?

Maar de andere automaten zullen wel passen (best ook een turbo model kiezen anders kan het zijn dat je andere overbrengingen krijgt). Belangrijk is wel dat je ook de automaat ECU van de desbetreffende automaat erbij krijgt. Niet alle beschikbare automaten die passen gaan werken met je huidige automaat ecu. Het is nog een M4.4 auto neem ik aan (mechanische gaskabel?)

epkeizer

Met deksel bedoel ik de kap van de bak die tegen het zijscherm eindigd, dus het einde tegenover de aansluiting met de motor. Daar zit boven de ronding een scheur. Zal binnen vandaan met veel kracht wel een flinke dreun gehad hebben, hij reed nog wel zonder herrie, maar omdat ie alle olie er daar uit gegooid heeft stopt de aandrijving op een gegeven moment wel....

Het is geen M4.4 meer, heeft gaskabel nietmechanisch.

de Boeing

Ah ok, een Me7 auto met elektronische gasklep dus. Dan ben ik iets minder zeker van mijn stuk (maar volgens mij kan je daar ook andere automaat nummers in plaatsen)

Sbv

ME7 is een adaptieve 4 bak (of 5 bak) maar in dit geval een 4 bak. Ik durf niet te zeggen of de bakken van ME4.4 en ME7 gelijk zijn

KIM

Een adaptieve bak is anders dan een niet adaptieve. Met name de magneetventielen van het kleppenblok verschillen