verlaging C70 ongedaan maken

Gestart door Cabriopeter, 27-02-2019 19:10:11

Vorige topic - Volgende topic

Cabriopeter

Mijn C70 van 2004 (laatste versie stoffen dak) is ooit verlaagd, maar dat is oncomfortabel en hij hangt echt te laag.
Vragen: hoe kom ik er achter welke de originele veren zijn?
Heb ik meer nodig dan de originele veren?
Is dat werk te doen door een amateur?
Dank vast! Peter

classicT5

Zonder verenklem is dat (bijna) niet zelf veilig te doen. Veren vervangen kan nogal trickie zijn, als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik aanraden het of te laten doen of samen met een ervaren iemand.

Afhankelijk van waar je huis woont, kun je vast wel een forumsleutelaar vinden die je wil helpen, secu het voor je wil doen.

V70R^2

Achter kan je de nieuwe veren zelf zo monteren, de voorkant zoals gezegd is iets meer sleutelervaring voor nodig (en gereedschap).

Voor de voorkant zal je ook wat nieuwe onderdelen moeten bestellen, persoonlijk zou ik de oude veerschotels en stuurlagers niet terugzetten (tenzij ze echt heel recent gedaan zijn) dus daar komt een +/- €150 materiaal bij kijken.

Miyel

Originele veren haal je bij de dealer.. niet lullig bedoeld, maar het type onderstel staat op de type plaat en de dealer kan de juiste veren daarbij zoeken.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Ik heb idee dat er twee dezelfde topics zijn...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Cabriopeter

Dank voor de suggesties; ik ga maar eens langs de dealer. Er zijn inderdaad twee dezelfde topics; een oude die ik eerder gestart was, maar toen langdurig buiten het net geweest... Excuus voor de overlast. Peter

elianmars

Weet je zeker dat het niet gewoon het originele verlaagde onderstel is?
Onze C heeft dat ook en ligt behoorlijk laag. De voorbumper raakt regelmatig een drempel en de onderkant van de auto wil ook nog wel eens iets raken.

Heb je een foto.van je C?