aankoop 850 glt 2.5 20v

Gestart door dutch_donkey, 14-03-2003 21:28:22

Vorige topic - Volgende topic

dutch_donkey

hallo allen.

ik sta voor de keus een 850 glt 2.5i 20v te kopen .
deze auto heeft 290.000 gelopen en de oliekeringen liggen eruit.
deze worden door de garage vervangen en dan moet hij er weer 250.000 km tegen aan kunnen volgens garage.
verder is het een nette auto met airco en zo  van het bouwjaar 92.
de garage vraagt er 3500 euro voor welke volgens mij geen slechte prijs is .
dus mijn vraag is KOPEN of NIET KOPEN

zijn er trouwens ook uitbouwsets te koop voor type 92 en waar dan ?

groetjes ebj diender

Reitse

Oliekeerringen liggen eruit.... Worden die zonder extra kosten voor jouw erin gezet?
Hoe zit het met garantie? En airco, is de verdamper nog in orde?

dutch_donkey

oliekeerringen vernieuwen zit bij de aanschafprijs in
garantie ? officieel nee  
het is m,n vaste garage ,bij problemen word er wel wat geregeld weet ik uit ervaring  :)
wat betreft de airco ,dat weet ik nog niet maar ga ik zeker informeren

Reitse

Als die bij de prijs inzitten ben je bezig met een lekkere deal!

Heb je er al een proefrit mee gemaakt (ondanks lekke keerringen)? Let op slijtage/slingeren van remschijven.
Als het enigszins kan probeer er nog een keuring tegenaan te gooien. Soms kan er een verborgen gebrek naar boven komen...

dutch_donkey

nee proefrit nu zit er niet in ,hij is al bezig met het blok :)
maar voor dat ik m,n geld overhandig wil ik er eerst in rijden ,heb nml geen enkele ervaring met volvo.
heb nu m,n 3de audi 90 2.3 en doe met pijn in het hart afstand als het doorgaat :'(

rogier

Citeernee proefrit nu zit er niet in ,hij is al bezig met het blok :)
maar voor dat ik m,n geld overhandig wil ik er eerst in rijden ,heb nml geen enkele ervaring met volvo.
heb nu m,n 3de audi 90 2.3 en doe met pijn in het hart afstand als het doorgaat :'(
Die pijn is snel vergaan zodra je in je 850 stapt, neem dat maar van mij aan.

Reitse

DD, een ideetje: probeer eens of je ergens een proefrit kan maken in een 850 die enigszins te vergelijken is met de wagen die mogelijk aan gaat schaffen. Gewoon om wat vergelijkingsmateriaal te hebben. En om niet al te erg te schrikken van de overgang (vooruitgang :P) van audi naar Volvo.

Dreamer2

Ik weet niet of je het wel moet doen. Als je uit zo'n krappe audi ineens in een Volvo 850 stapt dan heb je kans dat je geest al die ruimte niet goed kan verwerken. Je zult je de eerste dagen erg eenzaam en verlaten voelen doordat alles psychisch veel verder bij je vandaan zit. Het raadzaam de eerste weken contact te houden met een psychiater of je moet een solide thuisbasis hebben.

Ook het motorvermogen en het diepe geroffel kan in zo''n geval tegen je werken omdat het een agressiever klinkt dan je gewend bent. Je zult eerst het gevoel hebben dat de auto tegen je in plaats van met je werkt.

Mocht je de eerste periode overleven dan gaat er een wereld voor je open, maar dat vereist MOED, KRACHT en DOORZETTINGSVERMOGEN.

Het is een selecte groep die deze periode doorstaat, daarom ben ik begonnen met een 2.0 liter. Dan is de overgang wat minder scherp.

8)
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Dreamer2

Mischien niet helemaal duidelijk geweest. KOPEN dus  :P
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....

Reitse

CiteerIk weet niet of je het wel moet doen. Als je uit zo'n krappe audi ineens in een Volvo 850 stapt dan heb je kans dat je geest al die ruimte niet goed kan verwerken. Je zult je de eerste dagen erg eenzaam en verlaten voelen doordat alles psychisch veel verder bij je vandaan zit. Het raadzaam de eerste weken contact te houden met een psychiater of je moet een solide thuisbasis hebben.

Ook het motorvermogen en het diepe geroffel kan in zo''n geval tegen je werken omdat het een agressiever klinkt dan je gewend bent. Je zult eerst het gevoel hebben dat de auto tegen je in plaats van met je werkt.

Mocht je de eerste periode overleven dan gaat er een wereld voor je open, maar dat vereist MOED, KRACHT en DOORZETTINGSVERMOGEN.

Het is een selecte groep die deze periode doorstaat, daarom ben ik begonnen met een 2.0 liter. Dan is de overgang wat minder scherp.

8)
Maar als je daar overheen bent  ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D