855 20V start niet *opgelost

Gestart door bozzie850, 03-03-2019 16:29:55

Vorige topic - Volgende topic

bozzie850

Beste medeliefhebbers,

Mijn volvo wilt sinds vandaag niet meer starten, gisteren nog zonder problemen gereden en vandaag doet ie niets meer, de motor wil niet aanslaan.
Ik heb het volgende al nagekeken:
- Zekering benzinepomp is in orde
- Bougies zijn in orde en krijgen ontsteking
- Brandstofpomp stuurt benzine door
- Batterij is het ook niet

Iemand misschien een ideetje wat dit zou kunnen zijn? Lijkt me zoiets dat ik niet direct ga vinden aangezien ik toch niet zo heel veel ken van de motor, ik ben zelf meer hobbyist.
Als iemand een eventuele oorzaak zou kennen hoor ik het graag.

Mvg, en alvast bedankt Kristof Bosmans

BlackPearl

Is het niet je startblokkering? Het bekende blokje aan je linker raamstijl wat knippert...was bij mij het euvel, gewoon ouderdom  :-\ Je kunt hier een apart relais voor aanschaffen bij Estate services https://www.estateservices.nl/elektra/elektra-divers/by-pass-unit-alarm-850-940-960-s90-v90-volvo.html Succes!

bozzie850

Citaat van: BlackPearl op 03-03-2019 16:53:48
Is het niet je startblokkering? Het bekende blokje aan je linker raamstijl wat knippert...was bij mij het euvel, gewoon ouderdom  :-\ Je kunt hier een apart relais voor aanschaffen bij Estate services https://www.estateservices.nl/elektra/elektra-divers/by-pass-unit-alarm-850-940-960-s90-v90-volvo.html Succes!
Bedankt voor je snelle reactie, en waar kan ik dit relais dan juist terugvinden?

BlackPearl

Onder de motorkap linksboven bij je zekeringenkast  ;)

knip

Klinkt als een kapotte nokkenas sensor.
Hij zit onder de bovenste motorsteun.
Dekseltje met 2 torx30 boutjes en een stekker.

bozzie850

Blijkbaar heb ik geen alarm en zat dit relais er al, even opengedaan volledig in orde. Voor de zekerheid ook nog even van mijn vader zijn 850 zijn relais geprobeerd, maar zonder succes.