850 R en de wil naar meer

Gestart door Mausio91, 08-03-2019 22:30:18

Vorige topic - Volgende topic

vasquez

Zijn die niet altijd hetzelfde qua constructie?!

Bij de DO88 radiator voor mijn NR was dat iig wel zo, ik heb een handbak maar die paste ook op een automaat met inderdaad afdoppen.

V70R^2

Terugsturen en de juiste radiateur eisen, die warmtewisselaars gebruik je niet dus dat is alleen maar overbodige weerstand/blokkade.

Ik heb ook een externe koeler, en de alu radiateur zonder warmte wisselaars.

Mausio91

Ik heb het nagevraagd bij europeantuning en heb de volgende reactie gekregen:
Je hebt de correcte radiateur gekregen.
Inmiddels levert DO88 altijd dezelfde radiateur voor de turbo- en de nonturbo-varianten.

Dat wil zeggen dat er aansluitingen zitten voor de oliekoelers van de motor en versnellingsbak.
Maar in jouw geval heb je die niet nodig en kun je die ongemoeid laten.

Ik heb do88 dezelfde vraag gesteld, nu nog even afwachten wat hun hierover aangeven.

classicT5

Afdoppen is toch niet nodig? Gaat helemaal geen vloeistof door. Hooguit om te voorkomen dat er condens in neerslaat?

Mausio91

Ik was het ook niet van plan om deze af te doppen, maar mocht ik iets makkelijks vinden doe ik het.

Verder heb ik een reactie van do88 gekregen:
Actually all versions of this radiator has built in oil cooler on both sides of the radiator. If you don't use the oil cooler you can just leave the connections open.
These oil coolers don't influence the performance of the radiator.

Mocht iemand een radiator van do88 willen kopen, kies dan voor de handgeschakelde non turbo dan krijg je toch de turbo met automaat versie, scheelt je weer wat euro's  ;)

Mausio91

Het is weer een tijd geleden dat ik een update heb gedaan, maar ik heb mij voorgenomen wat actiever te zijn met de build ;D
Er is in de tussentijd niet al te veel gebeurd en hier wil ik verandering in gaan aanbrengen.

Wat erg veel tijd heeft gekost is het porten en polijsten van de cilinderkop, dit heb ik zowel voor de inlaat als uitlaat kleppen gedaan.
Hier heb ik de pakking als template gebruikt, deze is passen gemaakt op beide spruitstukken en de cilinderkop. (natuurlijk heb ik hierbij wat extra marge genomen aangezien dit nooit perfect wordt gemonteerd)

Vervolgens weer alle kleppen ingeslepen, hiermee wrijf je echt heel je handen tot moes.(zeker voor mij met mijn IT handjes  :D)

De cilinderkop is in princiepen nu klaar, enkel het opbouwen natuurlijk. Maar voor de zekerheid ga ik deze nog een keer laten reinigen.

Daarnaast heb ik een XYZ setje op de kop kunnen tikken, het is de 355mm variant met 6 zuigers per klauw.
Deze passen helaas niet onder de volans, daarom ben ik opzoek gegaan naar pegs.

Deze heb ik natuurlijk meteen gemonteerd om te kijken of het past, helaas miste ik de remleiding dus die heb ik een besteld via goodridge.
Nu nog even wachten tot die binnen zijn, maar morgen laat ik ander rubber monteren zodat ik de banden in ieder geval al kan gebruiken.

arjenT5R

Wow! Ziet er netjes uit joh die kop! :)

Nog best een klusje ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Mooi werk!!

Wel jammer van de Volans maar dat is persoonlijk ;)

Miyel

Super die cilinderkop! Gewoon met een Dremel gedaan?
Voor kleppen slijpen heb ik zo'n ding voor in de boormachine, had je wel kunnen lenen.. boter na de vis maar goed.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Mosterd na de maaltijd noemen ze dat ;D

Miyel

Hetzelfde.. toch? Ach Arjen, als jij het al snapt maak ik me over de anderen geen zorgen  ;D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

V70geRwin

Mooie remmen, staat goed gevuld en zal lekker ankeren  :eusa_clap:

vasquez

355mm variant met 6 zuigers per klauw, das nie nix  ;D

Ik ben benieuwd naar het gevoel in je pedaal straks

Mausio91

Citaat van: arjenT5R op 12-09-2019 22:32:07
Wow! Ziet er netjes uit joh die kop! :)

Nog best een klusje ;D
Merci  ;D

Citaat van: Taranis op 13-09-2019 08:05:06
Mooi werk!!

Wel jammer van de Volans maar dat is persoonlijk ;)
Ik ben ook groot fan van de volans maar helaas, het zij zo :)

Citaat van: Miyel op 13-09-2019 08:08:28
Super die cilinderkop! Gewoon met een Dremel gedaan?
Voor kleppen slijpen heb ik zo'n ding voor in de boormachine, had je wel kunnen lenen.. boter na de vis maar goed.
Thnx, ja dat heb ik met een dremel gedaan. Daar zijn wel wat uurtjes in gaan zitten en heel wat rolletjes schuurpapier  :eusa_shifty:
Dat slijpen had ik nog nooit gedaan en wilde het eens ervaren met de hand, zag op "the internet" ook mensen met boormachines aan de gang gaan.
Heet leek mij als noob wel goed om te voelen en te horen wanneer de klep lekker zit.

Citaat van: vasquez op 13-09-2019 13:01:50
355mm variant met 6 zuigers per klauw, das nie nix  ;D

Ik ben benieuwd naar het gevoel in je pedaal straks
Ik kan niet wachten en hoop op een lekkere bite  ;D

Citaat van: V70geRwin op 13-09-2019 11:55:33
Mooie remmen, staat goed gevuld en zal lekker ankeren  :eusa_clap:
:eusa_angel: