850 R en de wil naar meer

Gestart door Mausio91, 08-03-2019 22:30:18

Vorige topic - Volgende topic

Mausio91

Na een weekje rond te karren met de pegs begin ik er al goed aan te wennen ;D, door de dunnere banden heb ik ondanks de switch van 17 naar 18 inch de auto niet hoeven verhogen :)

Verder zit het niet bepaald mee met de remmen, na de aankoop kwam ik er achter dat er een clipje miste die de blokken en in klauw vasthoud. Deze zijn uiteindelijk besteld en 2 maanden later in NL aangekomen en naar mij verstuurd, alleen nu heeft postnl de envelop laten verdwijnen.....  :eusa_shifty:

Heeft er iemand ervaring met de nieuwere type oliepompen op de oudere N blokken?
Ik heb er nu een via skandix gekocht, blijkt de pomp 1 van de bouten te missen.(ik kan deze natuurlijk omzetten van de oude maar dan zit ik weer met een oliepomp die er een mist)

KIM

Die mist ook als ie bij de dealer vandaan komt.
Gewoon boutje overzetten.

Mausio91

Citaat van: KIM op 22-09-2019 20:20:05
Die mist ook als ie bij de dealer vandaan komt.
Gewoon boutje overzetten.
Dan zet ik het boutje gewoon over.

Van het weekend eens geprobeerd de remleiding los te krijgen om de nieuwe schijven met klauwen te kunnen monteren, maar helaas heb ik van de m11 fitting een rondje weten te maken :eusa_wall:.
Hij zit simpel gezegd zeeeeeer goed vast, wat te wijten is aan mijn gereedschap/stommiteit  :eusa_whistle:. ik heb het namelijk met een steeksleutel geprobeerd en ja dat is natuurlijk niet de juiste tool voor de klus. De remleiding aan de andere kant ging daarentegen zonder enig probleem los.
Terwijl ik beide kanten met kruipolie heb ingespoten (2 dagen en 1 dag van te voren) dit aangezien hij er bij de eerst remjob ook al niet afging.
Beetje te laat maar om het de volgende keer te voorkomen heb ik een open ringsleutel set gekocht, samen met een nieuwe remleiding en een tool om ze te buigen, dat wordt een mooi klusje  ;D

Verder heb ik afgelopen week het luchtmassa huis binnen gekregen(102mm), maar wat wordt ik toch altijd misselijk van die "proudly made in the USA" stickers...... :eusa_sick:

Verder ligt de kop bij van kronenburg om ultrasoon gereinigd te worden, na al dat schuren en polijsten wil ik er zeker van zijn dat al het aluminium uit alle hoekjes en gaten verdwenen is.

Nu probeer ik een opstelling te bedenken voor de benzine toevoer en retour,  m aar daar zit ik nog met wat vraagtekens. Heeft iemand ervaring/tips met het ombouwen van de standaard benzine leiding naar AN leidingen?
Ik heb de rail+benzinedruk regelaar en filter allemaal met AN6 aansluitingen, nu dacht ik alle leidingen te vervangen voor AN6 leiding. Maar dan zit ik met het aansluiten op de pomp.
voorbeeld foto:

Nu hoop ik op de pomp een fitting te kunnen zetten en vanuit daar AN6 leiding te leggen.(weet iemand toevallig de diameter van deze uiteinden?)
Of mocht iemand ervaring of voorbeelden hebben van het afsnijden van de huidige leiding om deze naar AN6 te krijgen hoor ik dit ook graag.

V70R^2

Mét air-straightner, voorkomt een hoop hoofdpijn bij het afstellen kan ik je vertellen ;D

basserd

Voor je remleiding ben je ook een remleiding-fels nodig ;)

Mausio91

En ik dacht wat vaart te kunnen maken en wat meer te gaan posten op het forum. mss moet ik toch maar eens wat doen aan die nieuwjaars-resoluties :P
Ondertussen zit de kop wel weer in elkaar en ben ik langzaam maar zeker alle fittingen en leidingen etc bij elkaar aan het rapen.

Afgelopen weekend eens de ophanging voor de externe oliecooler gefixed, uiteindelijk gekozen voor een Setrab SlimLine.
Deze hangt mooi voor het onderste mondje in de bumper, ik moet nog wel die beschermplaat iets aanpassen zodat die weer terug gemonteerd kan worden.

Om het olie verhaaltje af te maken heb ik een adapterplaat die op de locatie van de thermostaat gemonteerd kan worden en een mishimoto thermostaat, allemaal an10.

Verder heb ik wat shims gemaakt om de sleuven tussen de cilinderwanden op te vullen.

Het eerst volgende wat op het lijstje staat is de benzine toevoer monteren:
-AEM 320l/h pomp
-AN6 leiding (feed)
-benzine filter
-QSP benzinedruk regelaar
-Nuke bezine rail

Hiervoor dien ik eerst wat te fabriceren zodat de nuke rail past op het standaard inlaatspruitstuk.

Zodra de oliekoeler en de benzinetoevoer op zn plaats zit en ik het blok compleet heb kan ik eindelijk eens de swap gaan plannen.
Met mijn tempo zal dit nog wel even duren  ::)

Heeft er iemand slechte ervaring met het lassen van fittingen in het kleppendeksel, ik heb het op meerdere plaatsen gevraagd maar tot nu toe geven ze aan dit niet te willen doen gezien de kans op kromtrekken.
Voor de zekerheid heb ik al AN10 fittingen naar M22 in huis gehaald en ben van plan dit nu op deze manier op te lossen.

arjenT5R

Je ziet nog wel eens dat ze extra fittingen op de plek van de achterste vriesdop doen, wellicht een idee?

Ziet er uit goed uit verder :) lekker bezig! Ook die grote lmm behuizing, nice and shiney :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Emiel

Horen de remschijven niet aan de andere kant van het hart te zitten?

NinaPaul

Een M11 fitting voor een remleiding heb ik nog niet eerder gezien  :eusa_whistle: bedoel je SW11 (sleutelwijdte)  :angel:

Meest gebruikte maten

Bout of moer   M3   M4   M5   M6   M7   M8   M10   M12   M14   M16   M18   M20   M22   M24   M27   M30
Sleutel           5,5   7        8   10     11    13    17     19     22     24      27     30     32     36      41     46
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Mausio91

Citaat van: NinaPaul op 10-12-2019 13:35:52
Een M11 fitting voor een remleiding heb ik nog niet eerder gezien  :eusa_whistle: bedoel je SW11 (sleutelwijdte)  :angel:

Ja dat bedoelde ik  :angel:

Citaat van: Emiel op 10-12-2019 13:00:04
Horen de remschijven niet aan de andere kant van het hart te zitten?
Het is mij ook wat onduidelijk geweest, maar op de manier waar de schijven aan de buitenkant zaten past deze niet in mijn velg.
Ik had vanuit xyz ook een stencil opgevraagd waarmee je kunt kijken of de klauwen in de velg passen.
Hoe de schijf nu zit komt precies overeen met het aangeleverde stencil, terwijl het andersom correcter eruitziet.

Citaat van: arjenT5R op 10-12-2019 08:52:57
Je ziet nog wel eens dat ze extra fittingen op de plek van de achterste vriesdop doen, wellicht een idee?

Ziet er uit goed uit verder :) lekker bezig! Ook die grote lmm behuizing, nice and shiney :)

Ow dat is ook nog een goeie, ik was van plan eerst de motor erin te gooien met wat caps op de fittingen.
Dan weet ik na de swap waar ik ruimte heb voor de catchcan, maar die plug zal ik onthouden.

Wat ik nu van plan ben zijn 2 fittingen op de kop en de oude olie retour.