Ombouwen stuur

Gestart door diederickvolvo, 10-03-2019 14:09:25

Vorige topic - Volgende topic

diederickvolvo

Wie oh wie heeft er ervaring mee, en is het gelukt om een van onze wagens van rechtsgestuurd om te bouwen naar links gestuurd ?
Zou alles schroef werk zijn ?
Dank alvast

T5-4life

Helaas ook slijp en laswerk
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

V70R^2

Citaat van: diederickvolvo op 10-03-2019 14:09:25
Wie oh wie heeft er ervaring mee, en is het gelukt om een van onze wagens van rechtsgestuurd om te bouwen naar links gestuurd ?
Zou alles schroef werk zijn ?
Dank alvast

Demontage bak!

;D ;D

Miyel

Ja, het is mogelijk.. Iemand hier is het aan het doen met een CY, is een blog van.

Heb mijne kaal tot op het schutbord en kan zien dat de vormen voor rechts gestuurd er wel in zitten maar de gaten niet. Dat dus lassen en slijpen.

Zal dus een kwestie zijn van compleet dashboard omzetten, vloerbekleding, stuurhuis met leidingen, remsysteem en wat je al niet meer tegen komt (deurpanelen ivm raamschakelaar etc etc).
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

classicT5

Verwacht dat je ook andere kabelboom nodig hebt

arjenT5R

Ja makkelijkst is een sloper er naast zetten. Kabelboom zal idd ook gedaan moeten worden.
En je moet een paar luikjes maken ;D

Plasma snijdertje zou mooi zijn voor de grotere gaten.
En je mot dan de andere gaten weer dicht lassen...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

diederickvolvo

Citaat van: arjenT5R op 11-03-2019 09:02:51
Ja makkelijkst is een sloper er naast zetten. Kabelboom zal idd ook gedaan moeten worden.
En je moet een paar luikjes maken ;D

Plasma snijdertje zou mooi zijn voor de grotere gaten.
En je mot dan de andere gaten weer dicht lassen...

Sounds like a plan! dan kan ik daarna mooi zeggen: I love it when a beun comes together

Citaat van: Miyel op 10-03-2019 14:46:49
Ja, het is mogelijk.. Iemand hier is het aan het doen met een CY, is een blog van.

Heb mijne kaal tot op het schutbord en kan zien dat de vormen voor rechts gestuurd er wel in zitten maar de gaten niet. Dat dus lassen en slijpen.

Zal dus een kwestie zijn van compleet dashboard omzetten, vloerbekleding, stuurhuis met leidingen, remsysteem en wat je al niet meer tegen komt (deurpanelen ivm raamschakelaar etc etc).

die had ik ook gezien, alleen nog geen resultaat nog.

Citaat van: V70R^2 op 10-03-2019 14:26:32
Demontage bak!

;D ;D

wanneer er genoeg animo voor is wil ik hem helaas wel slopen dan

arjenT5R

Died denkt dat ie chicks gaat regelen met z'n cabrio
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

diederickvolvo

Citaat van: arjenT5R op 14-03-2019 13:15:43
Died denkt dat ie chicks gaat regelen met z'n cabrio

moet beter lukken dan met een gatenkaas mx5 of een baksteen :P

basserd

Goedendag,

Ik zie dit topic nu pas helaas, ik ben inderdaad bezig met het ombouwen van het stuur.
Het valt niet mee maar ik denk dat het prima te doen is als je de middelen, ruimte en het geduld hebt.
Qua gereedschap ben ik nog niet meer nodig geweest dan een; brug, lasapparaat, airco afkoppel tooltje, en een goed gevulde gereedschapswagen.

Je zou eventueel wel een keer mogen komen kijken, ik heb nu alles uit elkaar liggen.
Kun je de hoeveelheid werk inzien.

Met vriendelijke groet,
Bas Luchtenberg

(PS sorry voor de kick)