Volvo 850 aangeboden als: Volvo 850 T5R

Gestart door jeroen.k, 18-03-2019 22:02:39

Vorige topic - Volgende topic

jeroen.k

Goedenavond mede Volvo rijders.
Op het internet ben ik een Volvo 850 tegen gekomen. Het gaat om een geïmporteerde 850, Italiaanse 2.0, met turbo.
Deze wordt aangeboden als Volvo 850 T5R. Echter wanneer ik de gegevens invul op ovi.rdw.nl geeft deze het volgende aan:

850 T-5 2.0

ipv: T-5R

Enkele andere auto kentekens ingevuld van T-5R's die te koop staan op autoscout/speurders etc en daar wordt wel R vermeld
voorbeeld:

Kan iemand mij helpen met wat nu het juiste type is van de auto?

Ozzzz

Heb je een link naar de advertentie? Dan kunnen we even kijken.

Kan zijn dat bij het op kenteken zetten een fout type is ingevoerd.

Menno3274

Zover ik weet zijn de Italiaanse R'en vaak ingevoerd als T-5 2.0. Met het chassisnummer zou het gecheckt kunnen worden dacht ik.

elianmars

Bijna alle geïmporteerde T-5R'en, R'en en S/V70R'en staan als T5/T-5 geregistreerd bij RDW

jeroen.k

bedankt voor de aantal reacties.

Hebben jullie tips waar ik o.a. het beste naar zou kunnen kijken om deze te identificeren als t5r?

V702.5T

Waarschijnlijk deze:
https://www.speurders.nl/overzicht/volvo-850-t5-r-handgeschakeld-180014083.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=850+t5-r

Lastig te zien, zie geen schuifdak en niks van 't interieur. Voor 't gevoel ook wat hoog op de wielen, dubbele uitlaatpijp, niet helemaal origineel als t een echte lijkt het.

jeroen.k

Citaat van: V702.5T op 18-03-2019 22:24:01
Waarschijnlijk deze:
https://www.speurders.nl/overzicht/volvo-850-t5-r-handgeschakeld-180014083.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=850+t5-r

Lastig te zien, zie geen schuifdak en niks van 't interieur. Voor 't gevoel ook wat hoog op de wielen, dubbele uitlaatpijp, niet helemaal origineel als t een echte lijkt het.

inderdaad deze auto. Het open dak is inderdaad niet zichtbaar, de vraag of deze er dus in zit. Elke R heeft een open dakje toch? zijn er zo nog meer zaken die een t5r wel heeft en een 'normale' niet?

Walter

Open dak was geloof ik niet voor alle landen standaard. En jammer dat er geen interieur foto's zijn. Meestal zie je het aan de handgreep op de achterklep, die is bij T-5R en R gespoten en dat vergeten de meesten als ze een 'gewone' 850 ver-R-en. Maar deze is net overgespoten, dus dat zegt niets.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

jeroen.k

Citaat van: Walter op 19-03-2019 10:43:17
Open dak was geloof ik niet voor alle landen standaard. En jammer dat er geen interieur foto's zijn. Meestal zie je het aan de handgreep op de achterklep, die is bij T-5R en R gespoten en dat vergeten de meesten als ze een 'gewone' 850 ver-R-en. Maar deze is net overgespoten, dus dat zegt niets.

Ik zal erop gaan letten.
Is er nog iets terug te vinden van t5r in het chasisnummer of is daar alleen af te lezen dat het een 2 liter is, aantal kleppen en t5?

)()()sT

Een T-5R heeft alcantara op de zijwangen van de stoelen, een R heeft het precies andersom; daar is het zitvlak alcantara.
Een T-5R heeft altijd een open dak, en dark-walnut hout in het dashboard (en de handbak een houten pook).
Bij de R heb je ook een licht interieur met berken-inleg.

:)

Menno3274

classicT5

Zou wel ff de km stand uitlezen, italianen staan nogal bekend om creatief te zijn met tellerstanden ;) Wat niets wil zeggen over de huidige aanbieder, maar kan goed ervoor gebeurd zijn

jeroen.k

Citaat van: classicT5 op 19-03-2019 12:24:49
Zou wel ff de km stand uitlezen, italianen staan nogal bekend om creatief te zijn met tellerstanden ;) Wat niets wil zeggen over de huidige aanbieder, maar kan goed ervoor gebeurd zijn

Uitlezen kan ter plaatse gebeuren via obd :)

elianmars

Silverarrow

Dashboard en radio zijn wel T-5R, velgen en vloermatten niet.