Breedstaal onder een 850

Gestart door jellejas, 24-03-2019 16:58:15

Vorige topic - Volgende topic

jellejas

Ik zit te kijken naar nieuwe velgjes voor mijn 850 en ik ben stiekem best wel gecharmeerd van breedstaal. Ik zie alleen door de et waardes de velg niet meer.

Het zou mooi zijn als ik er in de toekomst ook nog wat grotere remmen kan monteren. Die 320mm remmen met een klauw van een v50 t5 awd wil ik er graag onder hebben. Dus de normale 15 stalen velgjes van een 850 gaan al niet meer passen. Mij is verteld dat c70's kwamen met grotere reserve wielen welke zouden passen met grotere remmen (302mm maar ook iets groter). Ik kan alleen nergens op internet de waarden van zo'n velg vinden laat staan die velgen op mp ofzo. Dus weet iemand welke stalen velgen zouden passen onder 850 met 302-320mm remmen?

Is er verder misschien nog iemand met ervaring met breedstaal onder een Volvo? Het is voor mij een beetje lastig om duidelijk te krijgen wat voor velgen ik het beste kan kopen en hoever ik die kan verbreden. Ik denk dat ik richting je 8J en evt 8,5j op de achterkant wil gaan, maar welke et waarde dan handig is weet ik niet. De auto komt ook nog ongeveer 4cm omlaag maar dat zou niet zo erg moeten zijn. Ik zou er graag brede bandjes om willen kunnen doen en dat ze misschien een klein beetje uitsteken, maar ook niet permanent schrapen.

Ik heb een aantal opties qua velgen open staan:
7Jx17 5x108 60,1mm ET50 voor 150 euro
7Jx17 5x108 65,1mm ET42 voor 280 euro
7,5Jx17 5x108 63,4mm ET55/ET52,50 voor 240 euro
Op de eerste na zijn dit allemaal nieuwe stalen velgen, er zijn nog wel wat meer maten maar dit zo wel een beetje mij wat leek. Welke velg kan ik het beste kopen om te laten verbreden?

En als laatste. Weet iemand nog een goeie plek om velgen te laten verbreden? Het liefste in Overijssel en omstreken.
BRAAAAAAAP STUTUTU

classicT5

Kijk eens in de blog van volvobaksteen, die had dacht ik stalen velgen laten verbreden

V70R^2

Jepp, scoor vier 17" thuiskomers en laat deze verbreden, dan kan je makkelijk 320mm remmen kwijt, 330 ook nog wel afhankelijk van de klauw keuze en ET waarde.

arjenT5R

Ik heb er wel een aantal geloof ik van die thuiskomertjes
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!