loshangend paneel onder stuurkolom

Gestart door paul-r, 16-06-2005 10:31:47

Vorige topic - Volgende topic

paul-r

Hoi,

Heeft iemand een tip? Onder mijn stuur zitten 2 kunststof panelen van het dashboard. De bovenste zit prima vast. De onderste, die met 3 schroeven vast moet blijven zitten hangt los. Ik heb gekeken wat er mee is, en de bevestigingsogen van de schroeven hangen samen met een soort dunne folie los naar beneden. Ik heb geprobeerd met een soort kauwgom (zwarte sliert op rol) het zaakje vast te plakken, maar het paneel komt door het gewicht steeds weer naar beneden. Ziet er heel slordig uit.
Kent iemand dit probleem en hoe heb je het opgelost?

Groet, Paul

denkweb

Wat je gebruikt hebt is van die ramenkit volgens mij.

Wat je zou kunnen proberen is de kneedgum van pattex, die wordt namelijk hard na gebruik. Het is dan mogelijk om de bevestigingsogen te voorzien van een pluk kneedgum en er later een schroefdraad in te tappen zodat de originele schroef weer past.

Beetje een paardemiddel, maar is niet zo duur als de alternatieven lijkt mij.

thuur

Je bedoelt het paneel boven de pedalen?

Haal het eerst een los, goed kijken of je aan de achterkant het paneel in de 2 witte plastice houders hebt geschoven en die gaten zitten volgens mij in het harde gedeelte van het dashboard met van die klemmetjes-met-gaten. Ik weet niet goed welke folie je bedoelt, misschien een foto?

Gr 8)

paul-r

Thuur, ik zal kijken of ik een foto kan maken. Aan de achterkant zit het paneel goed vast, alleen aan de voorkant komt hij los en gaat naar beneden hangen. De folie lijkt een soort bekleding aan de binnenzijde van het paneel. Bij mij zitten daar ook de metalen klemmetjes aan die voor de parker bedoeld zijn, maar die klemmetjes komen samen met die folie dus mee naar beneden. Ziet er ook heel raar uit.

Paul (foto volgt later, eerst nog maken)

elianmars

De plekken waar de "oogjes", waar de schroeven in moeten, zijn vaak afgebroken.

Een oplossing is, zoals Ludo al zegt, op een andere plaats schroeven indraaien.

denkweb

Zijn dat niet van de plastic schroeven die je uit kunt trekken om te verwijderen??

thuur

Goh, ik ben oprecht verbaasd... Er is aan mijn auto zoveel afgebroken geweest, en de boel is vaak los geweest (verleden tijd omdat ik alles alweer gefixt heb 8)), maar die oogjes zijn in prima staat :D

Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 16-06-2005 23:31:00
thuur, ruilen?.  ;D

Misschien heb ik binnenkort een dashboardje over :-X

Nee, dat wil je vast niet hebben, de toplaag hangt los bij alle randen en waar de carkit zat zitten 2 mooie gaten, en de scharnierpunten van het dashboardklepje komen net zo hard met de scharnieren mee ::)

En da's alleen het dashboard, de rest van de staat van auto had je echt niet willen weten :P

Gr 8)

Björn

Ha Daan en Kirsten,

Reageren op het "gum" verhaal doe ik niet zozeer. Wel dat jullie een TDI rijden. Hoe bevalt ze? (sorry Kirsten, maar naar het blijkt dat je zo over een S70 zo MOET spreken...) Zelf heb ik nu net een S70 TDI uit '98 gekocht en ben er tevree mee. Hiervoor een Audi A6. Overigens nooit doen zo'n A6... je loopt er op leeg........ Heb hoge verwachtingen van haar voor de eerst komende 100.000 km. Daarna wil ik jonger gaan rijden.
Hebben jullie ervaringen met de TDI die je wilt delen?

Groet,
Björn Tent

denkweb

Citaat van: Björn op 05-07-2005 19:12:42
Ha Daan en Kirsten,

Reageren op het "gum" verhaal doe ik niet zozeer. Wel dat jullie een TDI rijden. Hoe bevalt ze? (sorry Kirsten, maar naar het blijkt dat je zo over een S70 zo MOET spreken...) Zelf heb ik nu net een S70 TDI uit '98 gekocht en ben er tevree mee. Hiervoor een Audi A6. Overigens nooit doen zo'n A6... je loopt er op leeg........ Heb hoge verwachtingen van haar voor de eerst komende 100.000 km. Daarna wil ik jonger gaan rijden.
Hebben jullie ervaringen met de TDI die je wilt delen?

Groet,
Björn Tent

Ervaringen te over.. sla dit forum er maar eens op na door mijn posts terug te lezen!
Veel plezier! ;)