Airco inbouwen Deltamil

Gestart door Phlyr, 10-04-2019 22:30:16

Vorige topic - Volgende topic

Phlyr

Alle topics hierover zijn al jaren oud.
Wat is een goed adres om airco achteraf in te bouwen in een 850 GLT '92?
Heeft iemand recent ervaring met Deltamil?
855 aut groen DOP
854 GLT bordeaux
854 GLT blauw

Walter

laatste keer dat ik bij Deltamil geweest ben is denk ik nog in het gulden tijdperk. Mijn 850, die ik later kocht, had ook een Deltamil airco en die deed het prima. Een keer storing door draadbreukje bij een klep. Was geen hele krachtige installatie, maar deed zijn ding. Tegen de 3 ton werd de koeling wat minder maar aangezien de auto eruit ging heb ik er nooit wat aan laten doen. Dat was in 2009. Dus ook niet echt recent. Soort van.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Ries van de Zilverschuit

Als je een airco in je auto wilt hebben: kun je geen sloper ergens regelen met standaard een airco-installatie en dan de boel overbouwen, inclusief kachelhuis en zo? En dan heb je nog de keuze van airco handbediend of als klimaatinstallatie. Het is best veel werk qua sleutelen, maar het moet te doen zijn. Het lastige zal de kabelboom misschien zijn. Als je auto niet voorbedraad is voor een van de systemen, dan wordt het een stuk ingewikkelder lijkt mij. En nog bewerkelijker. Al zullen het de kosten niet zijn, denk ik. Ook als je sommige delen nieuw koopt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

In de beginjaren hadden de 850's nog geen AC en liet Volvo Nederland de AC's ook inbouwen door Delta Mill.
De Delta Mill systemen waren kwalitatief beter dan de fabriekssystemen is gebleken.

Ik zou zeker Delta Mill benaderen en als Clublid krijg je volgens mij ook nog korting.

Ries van de Zilverschuit

Dan wordt het inderdaad een ander verhaal.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Phlyr

Antwoord van Deltamil:
Er zijn alleen nog dure originele onderdelen, en dat gaat 3000e kosten.

Het sloper idee is goed, maar daar kan ik zelf beter niet aan beginnen met twee linkerhanden.
Iemand zin in sleutelen?

Ik heb al wel een schuifdak.
En nóg een GLT met airco, maar zonder schuifdak.
Ik wissel ze af en toe af in de wegenbelasting.

855 aut groen DOP
854 GLT bordeaux
854 GLT blauw