Voorstellen: V70 Classic van Siebrand

Gestart door S-Brand, 22-04-2019 21:59:32

Vorige topic - Volgende topic

S-Brand

Hallo allemaal!

Ik ben Siebrand uit Den Bosch. Ik heb vroeger een V70n gereden. Die heb ik verkocht toen ik voor werk naar het buitenland ging, en sindsdien met de fiets naar het werk. Echter ga ik binnenkort verder weg werken, en sinds dit weekend heb ik dus weer een Volvo! Het is een V70 classic op LPG  geworden met 358K op de teller.

Vlak voor het paasweekend overgenomen, gevonden via dit forum! Meteen goed gepoetst en gekeken wat er allemaal mee moet gebeuren. Ondanks dat hij jaren goed onderhouden is, zijn er de laatste tijd wat dingen overgebleven die gefixed moeten worden om er nog een paar jaar leuk in te rijden.

Eerst de zomerbanden er op gezet, de handrem afgesteld (die kwam tegen het einde aan), en de radio/navigatie (uit 2003) vervangen voor de radio uit mijn vorige auto met bluetooth e.d.

Er zijn nog wat dingen over die ik de komende tijd nog wil aanpakken.

- Distributieriem komt er aan
- hij 'zwalkt' op de snelweg bij het sturen, tenzij je héél soepel van baan wisselt (draagarmen?)
- Centrale poriervergrendeling werkt matig. Bestuurdersdeur gaat altijd open, bijrijdersdeur nooit, achter aan bestuurderskant meestal, andere achterdeur soms... Ik denk iets met de bedrading.
- Afstandsbediening batterij volgens mij  bijna leeg
- Mechanische slot in de bestuurdersdeur doet niets (kwam ik vandaag achter! Niet een fijn gevoel)
- Ruitenwisser achter staat rechtop. Hij gaat wel goed heen-en-weer, maar de ruststand is alsof hij zijn middelvinger naar achteren opsteekt. Niet netjes ;)
- Lambdasonde en ABS lampjes branden, de oorzaak daarvan oplossen
- Leeg 'din-vakje' halen voor onder de radio
- Een 'strip' bovenop de lelijke acherbumper
- Kijken of ik iets aan de afbladderende blanke lak van de spoiler kan (laten) doen.
- Cruise Control inbouwen (heeft iemand nog een origineel setje liggen toevallig?)
- Rolhoes voor bagageruimte op de kop tikken

Motorisch is hij erg goed, maar voor de rest is er nog genoeg te doen dus. Straks eerst eens een Haynes handleiding kopen, en dan kan ik binnenkort met bovenstaande lijst aan de slag. Vanaf 1 juni moet hij mij dagelijks 62 KM gaan vervoeren, dus dan hoop ik hem in goede staat te hebben. Ik wil veel zelf gaan doen, dus tips zijn welkom!

RoyvW

Welkom, mooie auto. Heb een classic gehad in dezelfde kleur, was alleen een diesel. Veel plezier met je roffel!
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

)()()sT

WoW, kenteken-broertje! :D

Welkom!

Stefan

850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

volvobug

Zwalken op de weg bij die km stand kan ook schokdempers zijn, worden vaak niet vervangen door eerdere eigenaren.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

S-Brand

Wow Joost, dat is toevallig zeg!  :eusa_clap:

Bedankt allemaal!

Ik heb vandaag de haynes manual binnen en al een lekker ritje op en neer naar Utrecht gedaan. Binnenkort verder klussen.

Wordt dat op dit forum typisch ook in het voorstel topic bijgehouden?

Bedankt voor de tip volvobug. Ik ga binnenkort iemand vragen om ook even te rijden, en aanpakken wat nodig is.

Vulk

Deze ziet er op het eerste zicht nog netjes en onversleuteld uit. Lijstje komt vast goed met wat TLC.

V70geRwin

Welkom, mooie klassieke kleur, een beetje TLC wordt door onze auto's beloond met betrouwbare kilometers  ;D

Ries van de Zilverschuit

Leuk dat er zich nog steeds mensen aanmelden. Zaken die je noemt zijn niet verontrustend, meer gewone dingetjes op deze leeftijd. Voor de cruise control staat er een setje te koop in het verkooptopic. En misschien is Vida (garagesoftware van Volvo) ook handig voor je naast de Hayes. Kijk even of MP daarvoor.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue