1998 v70 afstandbediening deursloten

Gestart door bhengeveld, 01-05-2019 16:21:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bhengeveld

Ik ben de draad kwijt; bij m'n v70 modeljaar 1998 ('w' in chassisnr) zat een afstandsbediening die nog ingeleerd moest worden. Na de aankoop vorig jaar niet naar omgekeken, maar wil het nu toch eens aan de praat krijgen.

Volgens de dealert in de buurt heb ik per se een pin nummer nodig dat bij de AB geleverd zou zijn. Zonder dat nummer is het niet mogelijk om de AB te programmeren.

Maar ik lees óók op diverse diverse plekken dat het PIN nummer op te vragen is door de dealers, waarna met VST de boel te programmeren is.

Welke van de twee is het correcte verhaal?

Ries van de Zilverschuit

De dealer kan op basis van het chasisnummer de pincode opzoeken in het informatiesysteem van Volvo om een extra handzender in te leren. Via de systeemtester (hangt aan de obd-poort) kan de dealer met deze pincode de handzender erbij zetten in het vgla-systeem. Ik heb meerderde malen gezien hoe dat werkte.

Bij ME7 en canbus werkt het volgens mij even wat anders, maar dat heb ik ook niet in mijn auto. 

Onzinverhaal dus van die dealer.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elianmars

Ik heb voor onze C een extra handzender aangeschaft, die de dealer zonder problemen (en zonder pincode van mijn kant) ingeleerd heeft.
Kostte, als ik het me goed herinner, 35 euro.

Ries van de Zilverschuit

Alle C70 convertibles zijn toch met ME7 en canbus geleverd? Dan is dat waarschijnlijk via Vida gebeurd. TS heeft bij mijn weten (bouwjaar '98) en gezien de reactie van de dealer nog geen canbus en de auto is dan niet uit te lezen met Vida. (In mijn vorige post had ik het over ME7, maar dat geldt alleen voor de turbomodellen denk ik.)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

elmarconi

Dat verhaal heb ik bij dezelfde dealert ook gehoord. 
Ik heb de meeste uit de regio gemaild en de meest uiteenlopende verhalen en prijzen gehoord.
Niemand geeft 100% garantie dat het werkt.
Ik ga er van uit dat het verhaal van Ries correct is.

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=71941.msg1795210#msg1795210

--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-05-2019 11:25:02
Alle C70 convertibles zijn toch met ME7 en canbus geleverd?

Oh, is dat zo? Had ik geen flauw idee van (ME7 wel, canbus niet). :eusa_shifty: