Ik heb weer een Volvo

Gestart door RickG, 19-05-2019 16:30:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickG

Hallo mensen,

Ik heb weer een Volvo, jeuj. Hiervoor had ik een DOP T-5R, die ik na 2,5 jaar heb ingeruild voor een Saab 93. Daar heb bijna 2 maand in gereden. Ik miste de Volvo, dus heb ik gisteren de Saab weer ingeruild voor een DOP T-5R.

Ik heb een aantal vragen:
1. De auto start moeizaam, schokkend en bokkend. Dat is na drie seconden voorbij. Waar kan dit aan liggen? Volgens de garage is de startmotor vervangen.
2. Bij het vervangen van de bougies is de vierde bougie niet volgens het schroefdraad in de motor gedraaid. Ik kreeg het niet voor elkaar. Gelukkig loopt de motor op vijf cilinders, omdat de bougies behoorlijk is doorgedraaid. Kan ik problemen verwachten?
3. Zijn er op dit forum vorige eigenaren van deze T-5R aanwezig? Ik zou graag de historie van de auto compleet willen maken. Kenteken is 06-XB-XF.

Bedankt en tot 10 juni!

Groeten Rick


classicT5

1. -> stationair regelaar al schoongemaakt? Is makkelijk te doen en kost niets, heb je die alvast uitgesloten.
2. snap niet precies wat je schrijft, schroefdraad van je bougie is kapot? If so, helicoil erin als je geluk hebt.

RickG

1. Thanks. Enig idee waar dat ding zit en hoe ik dat het beste kan aanpakken?
2. Schroefdraad bougie is goed, maar is geforceerd in de motor gedraaid.

)()()sT

Injectoren die nadruppelen? Brandstofdrukregelaar?
Welkom "terug" :)

classicT5

Ff mbv zoekfunctie, staan meerdere howto hier op dit forum inclusief fotos over schoonmaken van stationair regelaar.

2-> snap het nog steeds niet, wat is er dan kapot, de bougie of de schroefdraad? Hoe draai je een bougie geforceerd in een blok? Als je bedoelt met geweld gemonteerd, ben ik bang dat je de schroefdraad in je cilinderkop hebt #. Das niet zo handig/fijn.

Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!