Olieretourleiding van turbo

Gestart door Adri, 13-08-2005 23:55:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Jeroentjuh op 24-12-2005 17:10:09
30637866 - o-ring
3514546 - pakking andere kant leiding

Als die o-ring lek is kan die behoorlijk wat olie lekken daar.....

Ook die pakking aan de andere kant vernieuwen, he! Ik was zo eigenwijs om dat niet te doen.
Kon een paar weken later weer onder de wagen kruipen om het alsnog te doen, omdat toen deze pakking behoorlijk ging lekken  ::)

marc-850

 ;D --OPGRAVING-- ;D


Mijn V70 AWD (1997) lekt redelijk olie aan de achterkant van het blok. Als ik even gereden heb, zie je het onderlangs gewoon er onderuit druppelen. Als hij dan wat langer stilstaat, houd het lekken op.
Ik heb vandaag de auto op de put gehad, en ik ben vrijwel zeker dat het van de olieretourleiding van de turbo is (waar het pijpje het blok in gaat).

Mijn vraag is nu, of het een beetje te doen is om de pakking te vervangen. Hij pijpje gaat namelijk precies achter de haakse overbrenging het blok in. Krijg ik deze er wel zo uitgedraaid, of moet dan de HO eerst gedemonteerd worden (waar ik eigenlijk niet op zit te wachten :eusa_think:)

V70R^2

Dat kan prima tussendoor, maar je zal voor een deel blind werken/priegelen. Afhankelijk van hoezeer je dikke vingers hebt is het 5 minuten of een half uur werk ;D

arjenT5R

Er staat me iets bij dat er voor de awd 2 verschillende retour pijpjes zijn de ene die wel wil en de ander niet of lastiger.

Misschien handig om gewoon een nieuwe aan te schaffen dan heb je iig de gene die je er makkelijk weer in krijgt.

Uit lukt altijd wel..... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!