Dilemma over mijn huidige V70

Gestart door Berserker, 20-05-2019 20:38:09

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Mede V70/850 rijders,

ik zit met het volgende dilemma, mijn huidige 1999'er 2.4 V70 de koppeling is stuk, vervangen kost me rond de 1200 euro, distributieriem zit er ook aan te komen, dat kost zo rond de 300 tot 600 euro maximaal en er zit ergens een olie lekkage en de airco is ergens lek.
Wat is verstandig, deze naar de sloop te brengen en een nieuwe (2de hands) V70 te kopen, of toch repareren?
Motorisch en elektrisch is mijn auto goed, er zit 380.000 km op de teller, trilt niet met remmen en rijd recht (dus ga ervan uit dat die niet krom is al is de trekhaak krom gereden met een ongeluk toen iemand mij ramde van links toen ik achteruit reed).
Rem schijven en klauwen zijn 2 jaar oud, 2 nieuwe draagarmen voor sinds vorig jaar, de thermostaat en temperatuur sensor had ik van de winter vernieuwd, 2 jaar geleden de radiator vernieuwd, links en rechts voor nieuwe homokineten sinds december vorig jaar en de massakabels 2 maanden terug vernieuwd, dus ik heb er aardig wat aan gesleuteld
Wat vinden jullie beter, een andere 2de hands of toch repareren en er nog wat jaartjes mee door rijden?

classicT5

Of ipv garage, bij een forumsleutelaar laten repareren? Is vaak stuk goedkoper en sneller. Bv Arjen850 zit vlakbij jou en die kan die autos dromen ;)

Ik zou hem repareren, dan weet je wat je hebt. Een gebruikte zal ook altijd met manco's komen.

TonV70R

Als je het verders een fijne auto vindt zou ik hem repareren.
Idd Arjen850 eens vragen. Hij haalt zo het blok eruit voor de koppelingswissel, dan kun je meteen makkelojk de distributie vervangen en evt olielekkage meteen aanpakken
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

MikeyQR

Gewoon laten repareren, als je een andere 2e hands koopt heb je mogelijk de zelfde reparaties of meer dan dat.

855/96

Als je je ogen nog steeds niet van je auto af kan houden zou ik 'm fijn laten repareren. Klinkt allemaal niet zo spannend.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

TBoss3

Koppeling zou je ook zelf kunnen vervangen. Met een 440 van een vriend van mij zijn we met z'n tweeën een hele zaterdag bezig geweest, en daarna hij nog 1 dag om het weer terug in te bouwen.

Vraag jezelf al hoeveel je van de auto houdt. Als je na het parkeren nog eens omkijkt om hem te zien staan, zou ik hem houden.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

MichielM850

Zoals hierboven, zou ik m ook inderdaad repareren. Beter maak je je eigen wagen in orde in plaats van een nieuwe waar waarschijnlijk hetzelfde aan zit te komen.
Succes!
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

Berserker

Heb besloten om mijn V70 toch te laten repareren nadat meerdere mede V70 bezitters (ook op facebook) mij aanraden om de auto te laten maken.
Reparatie werd aangeboden door een man die volvo monteur is voor een zeer schappelijke prijs.
Volgende maand word de koppeling en distributie riem aangepakt en laat ik gelijk kijken omdat het blok er toch uit is naar de olie lekkage rechts.
Tot die tijd moet ik rond rijden in een Renault Scenic (kan ik zolang lenen van mijn vader) en ik mis nu al het comfort van mijn V70.....

arjen850

Citaat van: Berserker op 23-05-2019 17:45:53
Heb besloten om mijn V70 toch te laten repareren nadat meerdere mede V70 bezitters (ook op facebook) mij aanraden om de auto te laten maken.
Reparatie werd aangeboden door een man die volvo monteur is voor een zeer schappelijke prijs.
Volgende maand word de koppeling en distributie riem aangepakt en laat ik gelijk kijken omdat het blok er toch uit is naar de olie lekkage rechts.
Tot die tijd moet ik rond rijden in een Renault Scenic (kan ik zolang lenen van mijn vader) en ik mis nu al het comfort van mijn V70.....

Mooi besloten. Zijn de leukere klussen😉

Berserker

Nou, mijn V70 is gerepareerd.
Nieuwe koppelings set, distributieriem vervangen en de kachel radiator vervangen (die was kapot, was ook de originele nog).

Man wat schakelt dat lekker zo een nieuwe koppelings groep, alles gaat lekker soepel in zijn versnelling, blij dat ik het heb laten maken!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!