Dakstrippen

Gestart door Luc, 17-06-2005 23:55:26

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Zoals elke 850 heeft mijn auto van die strippen die van voor (motorkap) naar achter over het dak van de auto lopen tot aan de achterruit.
Die strippen bladdert de lak of de coating (wat het dan ook is) vanaf. Helaas niet over de hele strip, maar plaatselijk. Ik heb dit verschijnsel bij meerdere auto's, ook bij bijvoorbeeld de latere 4-series gezien.
Gevolg van het afbladderen is onnodig lawaai op de snelweg en het ziet er niet uit.

De hele strippen gaan schoonmaken met messingborstel en schuurpapier e.d. kan wel, maar over een stukje van twee centimeter heb ik net een uur gedaan.
Zijn deze strippen niet te verwijderen, en/of te vervangen door nieuwe?
Of laat die lak mischien beter los met thinner of iets dergelijks?
Iemand verder nog tips hoe ik dit met zo weinig mogelijk moeite gefixt krijg? Ik ben nogal lui...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

thuur

Schuurmachine?

Gr 8)

mehn

Citaat van: Luc op 17-06-2005 23:55:26
Iemand verder nog tips hoe ik dit met zo weinig mogelijk moeite gefixt krijg? Ik ben nogal lui...

Volgens mij heeft Ingrid de lak er met een mesje vanaf gekrast, dus... ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Ik heb er 40000 km gelden tape over geplakt, dat zie je alleen van dicht bij :-), de tape blijft wonderbaarlijk gewoon zitten

davidek

Gewoon zwarte plastic tape over de hele strip?

Ik heb het bladder probleem namelijk ook en ik wil eigenlijk die hele strip vervangen. kan dit niet?

Emiel

Nathuurlijk kan dat. Het probleem is dat ze tweedehands erg schaars zijn en dat ze nieuw niet te betalen zijn.

Emiel... 8)

davidek

Citaat van: Emiel op 25-03-2006 18:11:51
Nathuurlijk kan dat. Het probleem is dat ze tweedehands erg schaars zijn en dat ze nieuw niet te betalen zijn.

Emiel... 8)

Nieuw zijn ze alleen bij de dealer te verkrijgen? en wat is "niet te betalen"?

Ik probeer mijn weg in de wondere wereld van de volvo nog te vinden dus ik ben nog op zoek naar verkoopadressen voor 850 zaken.

Emiel

Citaat van: davidek op 25-03-2006 18:13:19
Citaat van: Emiel op 25-03-2006 18:11:51

Emiel... 8)

Nieuw zijn ze alleen bij de dealer te verkrijgen? en wat is "niet te betalen"?

Ik probeer mijn weg in de wondere wereld van de volvo nog te vinden dus ik ben nog op zoek naar verkoopadressen voor 850 zaken.

Dacht dat ze meer dan 150 euro per stuk kosten...nieuw. Heb ze ooit bij AutoRima vandaan gehaald maar daar bladderde het zwarte ook al snel vanaf.

Emiel.... ;D

davidek

hmm, da's inderdaad prijzig. zwarte tape kopen dus ;D ;D

Gmid

Ik heb hetzelfde probleem. Misschien is zwarte tape dan geen verkeerd idee.. Maar op zich wel jammer..
Volvo C30 '12

fbm

of op de sloop zoeken
zoek dan naar een '92 of '93 zijn van kuntstof en zijn anders dan '94+
heb zelf '93 en '94 850 weet wat het verschil van kwaliteit is

'93 zijn goed

'94+ zijn slecht of (stuk minder mooi!)

passing is het zelfde

Gmid

Ook een idee.

Zijn die strips makkelijk te demonteren / monteren?
Volvo C30 '12

IRH

Een laat '96er heeft zeker weer andere strippen? Heb ff gekeken, maar zie niets qua afbladderen o.i.d.... 8)

Ton

Ik heb zelf ook een keer die strip vervangen, omdat er een gat in zat waar een zwaailicht had gezeten.

Het was zelf makkelijk te vervangen, de strip zit met klemmetjes aan de dakrand vast. Let wel op de er 2 verschillende typen daklijsten zijn. Ik kan zo een twee drie niet uitleggen hoe het versschil er uit ziet, dat is iets wat je moet zien.

De prijs bij de dealer weet ik niet, maar ik heb wel in Oktober 2005 het eindstukje bij de dealer gekocht en dat was €3,65 ex btw, dus €150 voor de hele lijst weet ik niet.
Ik bij AutoRima in Oktober 2003 €35 voor betaald voor een daklijst.

Nog voor de duidelijkheid het betreft hier een sedan uitvoering.

fbm

Ja zijn makkelijk eraf te halen,eigenlijk gewoon los trekken wel voorzichtig

er zitten ook blokjes bij die in de riggel liggen, moet je ook per bouwjaar mee vervangen zijn dus niet het zelfde

als je de strips vervangd,neem dan ook die blokjes mee anders lukt het niet om ze te monteren