Lage Turbo druk > Noodloop na vervangen Bobine

Gestart door TFCM, 27-06-2019 16:16:47

Vorige topic - Volgende topic

TFCM

Heb een paar weken geleden bij een bevriend garage de bobine vervangen en vanaf die tijd minder turbo druk. Maw hij zit in een noodloop.
Ze hebben er daar nog even naar gekeken maar niet de kennis om de diagnose te stellen.
Ik zie verder geen Ecu error codes of andere zichtbare oorzaak. Auto loopt verder perfect.
Er lopen oa slangen en kabels naar de TCV waarbij iig de kabels discutabel zijn (mantel open), dus draadbreuk of breuk in slangen van of naar zou een oorzaak kunnen zijn.
Ik heb al aardig wat zaken vervangen en dat maakt de zoektocht wat lastiger. https://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=b7nll8k5og6867vpkmtohu1ic9&topic=84301.0
Is er iemand in de omgeving Amsterdam > 100km die tegen vergoeding mij zou kunnen helpen?

arjenT5R

Geen noodloop wss tijd voor nieuwe vacuumslangen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TFCM

Dat zou goed kunnen. Garage Roest heeft er destijds veel vervangen ivm p0422. Uiteindelijk de lambda er uit gehaald en bleek dat de vorige garage de verkeerde had gemonteerd.
Alle bonnen liggen bij de boekhouder. Dus kan zo even niet checken welke ze toen hebben gedaan. Kom ik op terug.

V70geRwin

Daar in de buurt zit de TCV (turbo control valve), als die niet meedoet draai je standaard druk, iets van een halve bar.
Stekker vergeten of wellicht los of draadbreuk?
De TCV hangt als het goed is aan je luchtfilter box.

Vacuum slangen kan nooit kwaad natuurlijk  ;D

TFCM

Citaat van: V70geRwin op 28-06-2019 13:52:27
Daar in de buurt zit de TCV (turbo control valve), als die niet meedoet draai je standaard druk, iets van een halve bar.
Stekker vergeten of wellicht los of draadbreuk?
De TCV hangt als het goed is aan je luchtfilter box.

Vacuum slangen kan nooit kwaad natuurlijk  ;D

Dank. Dat lijkt het meest logisch. Zit nu op 70% druk in het wit (Met tune Schutten) Ga aankomende week die iig vervangen (Tcv nog geen jaar oud). Anders idd draad of slang.

V70geRwin

Citaat van: TFCM op 28-06-2019 18:02:18
Dank. Dat lijkt het meest logisch. Zit nu op 70% druk in het wit (Met tune Schutten) Ga aankomende week die iig vervangen (Tcv nog geen jaar oud). Anders idd draad of slang.

Die dingen gaan niet zo snel kapot hoor, zou eerst even kijken of alles nog goed aangesloten zit, elektrisch en vacuum slangen van de TCV.

TFCM

Citaat van: V70geRwin op 28-06-2019 18:07:46
Die dingen gaan niet zo snel kapot hoor, zou eerst even kijken of alles nog goed aangesloten zit, elektrisch en vacuum slangen van de TCV.
Ok. Heb het nieuwere Pierburg type in zitten. Krijgt die door de draden stroom?   

V70geRwin

Citaat van: TFCM op 28-06-2019 18:19:46
Ok. Heb het nieuwere Pierburg type in zitten. Krijgt die door de draden stroom?

Ja daarmee wordt de klep gestuurd.

TFCM

Wouter1973

Zit de buis van turbo naar intercooler wel goed vast en lekt deze niet? Zeker bij hogere drukken kan een slagje te weinig op een van de slangklemmen gemakkelijk voor drukverlies zorgen (zeg ik uit eigen ervaring).

arjenT5R

Ja ik denk ook nog steeds aan luchtlekkage is toch gewoon meest obvious.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Mijn ervaring is dat met een net niet vast genoeg zittende IC slang die er ook heel snel helemaal af ploft.. ;D

TFCM

Dank heren voor jullie input. Neem het mee in de checklist.

Wouter1973

Citaat van: V70R^2 op 28-06-2019 22:26:25
Mijn ervaring is dat met een net niet vast genoeg zittende IC slang die er ook heel snel helemaal af ploft.. ;D
Of een raar flubberend geluid laat horen 😄

Jeroentjuh

Bedrading klem tussen het bougiedeksel en het klepdeksel waardoor er nu een zekering (nokkenasversteller, tcv, ....) uit ligt?

Of is het geen rn motor?