Lage Turbo druk > Noodloop na vervangen Bobine

Gestart door TFCM, 27-06-2019 16:16:47

Vorige topic - Volgende topic

TFCM

Kwam deze tekening tegen en daar door dacht ik dat de CC ook op het vacuüm traject zat.

arjenT5R

Variable intake system is wat anders dan cruise control.

VVIS zit alleen op ongeblazen 20V's btw.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

TFCM

Citaat van: arjenT5R op 02-07-2019 16:04:52
Variable intake system is wat anders dan cruise control.

VVIS zit alleen op ongeblazen 20V's btw.
Oeps. Mijn fout idd. Verkeerd geïnterpreteerd.
Auto lijkt nu wel beter te rijden met dop op turbo druk meter (EGR klep hoor ik nu ook weer tikken. AT in normaal (ipv Sport stand) is het vermogen nog steeds golvend > gaat steeds harder en zonder druk meter ook niet goed te beoordelen.
Tis erg lastig oordelen omdat de auto al erg goed reed.

arjenT5R

Waar woon je ergens misschien wil er eens iemand met je mee rijden?

Wouter96

Dan zou ik als ik jou was alle vacuum slangen vervangen of echt 100% zeker weten dat t goed is. Ik had ook een hikje in de auto, nieuwe lamda, LMM, tps, nps, etc. want dacht dat t vacuum goed was. Uiteindelijk had ik toch n vacuum lek over het hoofd gezien. Knijp ook ff in de slangen, komt soms toch ineens een scheur tevoorschijn. Rondom je stationair regelaar wil t nog wel eens scheuren.

arjenT5R

Ik heb wel eens een knakker bezig gezien met een dikke bolknak om vacuum lekkages op te sporen.
Flinke hijs aan de sigaar en in vacuumslang weer uitblazen..

Ze gebruiken er ook wel eens rookmachientjes voor...

Eventueel onder druk zetten gaat ook maar dan moet je er een dop in drukken ergens aan eind van traject.

Wouter96

TFCM

Tja. Wat het enorm moeilijk maakt is dat verschillende garages werk hebben gedaan. Hierdoor valt lastig te stellen wat def is vervangen. Ik ga even overleggen met garage Roest wat zij aan het Vacuum traject hebben gedaan om een beter beeld te krijgen.

Kom zelf uit Amsterdam. Dus mocht er iemand zijn die even kan mee kijken. Heel graag. Geen probleem om een stuk te rijden. Uiteraard tegen vergoeding.

TFCM

Vandaag wat hulp gekregen om eea te checken. IC slangen zijn niet recentelijk vervangen en ook een vacuüm slang poreus (brak bij indrukken). Dus duidelijk dat ik verkeerd was geïnformeerd.
Zal laten weten wat de resultaten zijn als dit weer op orde is.

arjenT5R

Tsja als je wil dat het goed gebeurt moet je het zelf doen ;D

TFCM

Helemaal waar. Dan weet je iig zeker dat bepaalde zaken echt zijn gedaan.
Kan wel wat zelf. Heb 3weken geleden het hele dashboard er uit gehaald om te verstevigen. Ging prima en zit er weer keurig in.
Tis vooral gereedschap, ruimte en kennis waar hier een gebrek aan is.

TFCM

Alle IC slangen vervangen. Waren niet stuk maar wel beter om gelijk mee te nemen. Was uiteindelijk de slang voor stationair regeling. 

arjenT5R

Meeste problemen worden veroorzaakt door vacuum / intercooler slangen lekkages. Zeker tegenwoordig hoe ouder ze worden hoe meer je het tegen gaat komen.

Ook de o ring aan de kerstboom is een veel voorkomende etter.

arjenT5R

Bijna iedere stationairloop / slechte motorloop te weinig vermogen etc etc is zelfde probleem. Bijna allemaal hebben ze boost lekkages.

TFCM

Citaat van: arjenT5R op 10-07-2019 18:15:14
Meeste problemen worden veroorzaakt door vacuum / intercooler slangen lekkages. Zeker tegenwoordig hoe ouder ze worden hoe meer je het tegen gaat komen.

Ook de o ring aan de kerstboom is een veel voorkomende etter.

Duidelijk en dank voor de hulp (Vooral Diederik die de onderdelen heeft vervangen)
Motor liep verder super. Ook stationair. Pas echt onder druk merkte je dat er iets niet klopte.
Maar goed zoals je al zei. Bij zelf doen weet je wat er is vervangen. Nu was het gissen.
Wat vooral grappig was dat Diederik deze auto vaker had gezien.