sensor interieur temperatuur: hoofdprijs?

Gestart door Wimpelman, 02-07-2019 11:02:48

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Mannen, vrouwen,

Dankzij eerdere topics over melding 414 heeft mijn garage de sensor gereindigd, maar airco valt nog uit. Oorzaak: het ventilatortje ni de sensor draait niet. Sensor kost vlg garage iets van 130 piek.
Hierover kan ik op het forum niets vinden. Weet iemand wat gangbaar is, of dat er wellicht een work around is?

Vriendelijke groet,

Wim

Barracuda_82

Ik heb een tijdje geleden een gebruikte gekocht voor een tientje ofzo, maar het risico is best groot dat je dan weer een slechte treft of eentje die dan al bijna aan het eind van z'n leven is. Die dingen zijn namelijk een bekend kwaaltje en gaan vroeg of laat allemaal kapot.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Ries van de Zilverschuit

Heeft iemand wel eens proberen te achterhalen of hier een aftermarktalternatief voor is? Of dat het motortje ergens van te halen is, of de sensor?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

Kan er überhaupt wel iets kapot aan dat motortje? Of is het altijd alleen een kwestie van schoonmaken, na al die jaren stof te hebben geblazen?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 02-07-2019 12:31:13
Kan er überhaupt wel iets kapot aan dat motortje? Of is het altijd alleen een kwestie van schoonmaken, na al die jaren stof te hebben geblazen?

Kan weinig stuk aan lijkt me, anders dan soldeerverbinding, kabelbreukje of oxidatieweerstand op de contacten.

Wimpelman

VolvoBug, ik zie in je uitleg staan, alleen van toepassing op de X70.. Ook wel V70?

Nog n vraag: hoe krijg ik, zonder geweld, de sensor uit het dashboard?

Alvast dank. Groet, Wim

T5-4life

Radio er uit. En met je hand naar links. 2 pinnetjes indrukken en hij is los.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

volvobug

Citaat van: T5-4life op 05-07-2019 08:32:44

ECC paneel er ook uit maakt het net iets makkelijker. En inderdaad, in de zijkant van de sensor zitten twee uitstekende "oortjes" die je moet indrukken om de sensor zonder geweld los te halen. Op de foto's is zo'n oortje wel zichtbaar.

Citaat van: Wimpelman op 05-07-2019 06:43:49
VolvoBug, ik zie in je uitleg staan, alleen van toepassing op de X70.. Ook wel V70?...

X70 is de gebruikelijke manier (hier) om alle types S70/V70/XC70 van de eerste generatie, ook wel de Classic genoemd, aan te duiden. Scheelt wat typewerk  ;)

Noot

Citaat van: Wimpelman op 02-07-2019 11:02:48
Mannen, vrouwen,

Dankzij eerdere topics over melding 414 heeft mijn garage de sensor gereindigd, maar airco valt nog uit. Oorzaak: het ventilatortje ni de sensor draait niet. Sensor kost vlg garage iets van 130 piek.
Hierover kan ik op het forum niets vinden. Weet iemand wat gangbaar is, of dat er wellicht een work around is?

Vriendelijke groet,

Wim

Het lijkt me dan dat de sensor zelf kapot is? Ik heb namelijk ook standaard code 414 en het ventilatortje draait 9 van de 10 keer niet (ook niet na diverse malen schoonmaken). Maar mijn airco werkt perfect.

Barracuda_82

Citaat van: T5-4life op 05-07-2019 08:32:44

Als je ook even de ECC module er uit trekt (gewoon naar voren trekken als de radio er uit ligt) en de twee stekkers daarvan los haalt kun je er veel makkelijker bij.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Wimpelman

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

volvobug

Wimpelman

Mannen ik ben zeer geholpen HEb volgens de foto rapportage de sensor uitgebouw, gereinigd en ingebouwd. HEb gelijk ook de behuizing van binnen gereinigd. MAar helaas niet het gewenste resultaat. Soms doet de airco helemaal niets, soms zo lang wel, dat het lijkt opgelost te zijn.
Maar stel dat ik de sensor vervang: is dat op zeker de oorzaak? Of aou het kunnen dat de aansturing ervan een probleem is?