Koelvloeistof / inhouden lpg

Gestart door v/db, 11-07-2019 06:16:32

Vorige topic - Volgende topic

v/db

Loopt op naar horizontaal, meerdere keren achter elkaar gedaan op LPG en op benzine. Enige verschil is dat hij op benzine veel lekkerder/vlotter loopt.

arjenT5R

Citaat van: The Demon op 21-08-2019 17:17:47
Haai de stekker van de tempsensor eens los.
De ECU zal reageren alsof de motor warm is en de fan gaat continu draaien.
Is je probleem dan ook aanwezig?
Ik heb het ook gehad met een imitatie sensor, originele geplaatst en weg was het.

Ik denk dat dit een goeie tip is....!

Citaat van: v/db op 21-08-2019 17:54:01
Als ik van 90 naar 130 optrek bijvoorbeeld, dan loopt de temperatuur wel op. Is het dan uitgesloten dat het aan de thermostaat of de sensor ligt?

Nee ik denk nog steeds aan de sensor zeker na wat demon zegt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Demon

Citaat van: arjenT5R op 21-08-2019 22:31:30
Ik denk dat dit een goeie tip is....!

Nee ik denk nog steeds aan de sensor zeker na wat demon zegt.
Ik ben voor 99% zeker dat de sensor het probleem is.
Onze Volvo's zijn nu eenmaal zeer gevoelig voor niet originele sensoren. (Staat dit halve forum vol van).

v/db

Twee van de vijf LPG injectoren zijn vervangen (de andere 3 zijn vervangen voor gebruikte wegens nieuw niet op voorraad). Het probleem was tijdelijk weg, maar komt nu toch weer terug. Vandaag de gebruikte injectoren ook vervangen voor nieuwe.

Zou het ook een andere oorzaak kunnen hebben? Dat de injectoren heel snel terug vervuild raken? Het gasfilter wordt om de 15.000km vervangen.

LPG verdamper kapot?

hilko73

De tip van een kapotte verdamper is drieëneenhalf jaar geleden al gegeven.
Waarom zijn de injectoren vervangen? Je kunt een Vogels systeem prima op injectorniveau uitlezen.
Als de software "groen" geeft voor de injector zal er niet zo snel iets mis mee zijn.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

v/db

Citaat van: hilko73 op 22-04-2023 13:32:47De tip van een kapotte verdamper is drieëneenhalf jaar geleden al gegeven.
Waarom zijn de injectoren vervangen? Je kunt een Vogels systeem prima op injectorniveau uitlezen.
Als de software "groen" geeft voor de injector zal er niet zo snel iets mis mee zijn.
Oeps, heb een reactie geplaatst in een verkeerd topic.