Volvo 850 loopt soms op 4 cilinders.

Gestart door volvo 850 20v, 12-07-2019 23:23:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo 850 20v

Goedenavond,
Ik heb sinds kort weer een volvo 850.
Alleen nu heb ik een storing waar ik zo 1.2.3 niet uit kom.
Het gaat om een 2.3 T5. Automaat op Gas. Het probleem doet zich ook voor op Benzine.

Het probleem.: de auto loopt stationair niet mooi. Alsof er een cilinder niet of half mee doet. Dit getest door met draaiende motor de bougie kabels 1 voor 1 er af te trekken. Bij cilinder nr5 merkte ik geen verschil kwa lopen van motor. Even later weer wel. Ik kon er geen peil op trekken. Het gebeurt wel steeds bij cilinder 5.
Wat heb ik gedaan: vervangen bougie, bougie kabels, rotor, verdeelkap, bobine,
Zou er een klep lek zijn? Ga morgen compressie test doen. Bij belasting van de motor is er niks te merken. De auto start ook pas naar lang doorstarten. Wie heeft er nog wat ideeën ik hoor het graag!
Alvast bedankt!

arjenT5R

Vacuumlek zeer hoogst waarschijnlijk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thom

Ik zie je schrijven "vervangen bougie" in enkelvoud, maar ik mag aannemen dat je ze dan gewoon alle 5 vervangen hebt?

volvo 850 20v

Uiteraard alle 5 bougie's vervangen.

Gisteren het 1 en andere nog gedaan.
Relais boven de radiateur vervangen voor aansturing van vonk en injectoren. Inclusief nieuwe bedrading dit was ook nodig :angel:
Stroom gemeten van injectoren gas en benzine.
Daarna gas injectoren gedemonteerd.wat bleek nou, de gas injector van cilinder 5 sluit niet goed meer af waardoor deze constant gas inbleef spuiten ook als je de auto overschakeld op benzine... omdat het behoorlijk lang duurt voordat de druk uit de gasleiding is.

De auto krijgt stationair daarom een veel terijk mengsel.

Ik ga opzoek naar een andere gas injector dan weet je het pas zeker

arjenT5R

Als je vialle lpi hebt check dan ook even of alle injector voetjes wel goed vast zitten. Loszittende voetjes veroorzaken ook problemen met loopcultuur.

De lekkende injectoren heb ik ook, maar dat negeer ik gewoon hahaha.

Je kan de lpg hoofdzekering er uit halen of hoofdrelais. En dan het systeem even drukloos maken door 1 van de banjo's richting de injectoren los te draaien.

Dan kan je in ieder geval testen of hij dan beter loopt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!