delarue meldt zich! Van Italiaans, via Duits naar T-5R

Gestart door delarue, 14-06-2016 01:12:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

delarue

Vandaag maar gedaan wat ik altijd doe als ik een andere auto koop...een rondje sloop!

Ideaal om te zien hoe alles vastzit en losmoet zonder daarbij de eigen bolide te vernaggelen :eusa_shhh:

De opbrengst van vandaag: een aantal kleine dingetjes zoals een handgreep voor de binnenzijde van de achterklep en wat afdekdopjes c.q. plaatjes voor in het interieur.
Ook even wat klemmetjes en schroefjes meegenomen voor het beter vastzetten van het gedeelte van het dashboard onder de stuurkolom.

Daarnaast een plafonnière van een V70 classic in de tas gedrukt om te kijken of ik daarmee wat wil. Zo op het oog spraken die donkere glaasjes van de lampjes me wel aan.

Maar het belangrijkst...een extra grille meegenomen omdat ik mijn andere extra grille niet wil opofferen voor mijn idee.

En wat is nu dat idee? De diagonaal van de grille monteren in de blokjesgrille i.c.m. een nieuwer Volvo logo dat ik geoogst heb van een fase 2 V40.
Vind namelijk het zwarte van die blokjesgrille wel mooi en weer mooier dan de chromen rand van een XC-grille omdat alles aan de auto zwart is.

En tja..als het niet wat is dan kan altijd de originele er weer in!

Ben wel van een beetje onderscheidend zijn...maar moet wel het origineel benaderen natuurlijk! Beetje OEM+ zeg maar.

Verdorie heb weer een hobby! :evil:
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

marc-850

Citaat van: delarue op 14-06-2016 18:44:18
Verdorie heb weer een hobby! :evil:

Misschien een schrale troost; maar zo zijn er meer hier  ;D

Welkom met dit mooie exemplaar! Wat heeft-ie gelopen?

delarue

Whaha...daar houd ik van!

Teller staat momenteel ergens bij de 314.000
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

francois


V70geRwin


tmenkveld

Inderdaad mooie wagen! Evolutie in je auto geschiedenis!

Mijn eerste auto was ook een cinquecento. ik had wel een 1100! Enorm los gehad met die auto, een broer van mij heeft er nog steeds 1! Soms denk ik erover om er gewoon nog 1 te kopen. Super hoge fun factor! zo'n klein hok, dat heeft gewoon wat... maar degelijk was ie niet nee..  ;)

delarue

En toen waren we alweer ruim 3 jaar en tegen de 60.000km op weg...dat Volvo for life klopt wel zal ik maar zeggen!

De tijd rolt net zo snel als die Volvo, dus tijd voor een update.

Inmiddels een bult ervaring opgedaan qua sleutelwerk aan die ouwe sloep en moet zeggen dat het tot dusver niet bijzonder spannend is geweest. Wat houd ik toch van die jaren '90 techniek!

Onderstaand wat beeldmateriaal van de belevenissen van de 850:

Bezoekje van paps die de nieuwe auto even kwam showen:


Met de 850 op Assen geweest naar Italiaanse meeting om de trackday-tool van kameraad eens uit te laten. Helaas bleek de koppakking van de Cinquecento turbo niet zo sterk als die van de Volvo, dus mocht de 850 even aan de bak:


Ondertussen een ander setje wielen aangeschaft met het idee ze te gebruiken als winterset:


Even passen voor het idee:


Tja...en toen begon de oude velgen-fetisj weer op te spelen. Ik bedacht me dat ik nog niet eerder een 850 gezien had met dit type velg (17" Oreander van een XC70 Ocean Race).
Heb de velgen weggelegd met het idee ze toch maar te laten coaten en als zomerset te gaan gebruiken.

Inmiddels de remmerij rondom vervangen en meteen weer de 302 brackets geplaatst zodat ik weer met grotere schijf kon gaan rijden. Los daarvan waren de Brembo Max ijzers aan vervanging toe:



Oh ja...en tijdens het klussen overlijdt er altijd wel het een en ander...gelukkig niet de auto maar dit keer de compressor.
Gelukkig mijn zwager bereid gevonden me een nieuwe te brengen zodat ik verder kon...


Ondertussen was de auto inmiddels voorzien van twee nieuwe veerpootlagers en een paar maanden eerder waren de voorste draagarmen al aan de beurt geweest.
Omdat nu toch alles los moest heb ik er meteen maar voor gekozen om hem wat dichter op het asfalt te leggen.

Inmiddels waren de velgen klaar!




Ondertussen had de auto weer een frisse APK voor een jaar en heb ik met mezelf afgesproken eerst de carterontluchting weer aan te pakken voordat de velgen erop mochten.
Vanwege een nieuwe baan rijd ik namelijk veel korte stukjes en dat vindt de Volvo echt niet prettig.
Meteen trouwens een oil-catch can geplaatst om verder gepruts in de toekomst tegen te gaan.
Ook meteen alle vacuumslangen vervangen.


En om het leed van het wachten op het monteren van de velgen wat te verzachten heb ik er maar voor gekozen om met het rubber de woonkamer maar wat op te leuken...


Eindelijk was toen het moment daar...de velgen konden van rubber voorzien worden en onder de auto gezet worden.
Nu bleken alleen de koppen van de wielbouten te lang. Echt van die dingen die je kunt zien aankomen...maar vanwege het 'zo blij als een kind'-gevoel denk je daar natuurlijk geen moment aan.

Het resultaat:



Na een zoektocht naar vervangende bouten was het resultaat wel naar wens...inclusief afdekdopjes van de nieuwere Volvo's:



Ondertussen ook een 2.5 inch Ferrita uitlaat rijker en een wasbeurt later is dit dan het uiteindelijke resultaat:





Ben er stiekem best tevreden mee :D
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84

V70geRwin

Mooi dat zwart op zwart, hij staat wel erg laag voor, gaat dat goed?

delarue

Dat was nog wel een dingetje...heb altijd iets gehad met aparte wielen. Wilde eerst voor opvallend gaan en was in staat om voor knalroze te kiezen.
En toen...kwam de ruzie met de vrouw, hahaha.

Kom ik bij de coater aan met het idee misschien eens oranje te proberen, maar die had daar geen zin in. Moest en zou zwart worden...anders weigerde hij me te helpen. Hij had wel gelijk trouwens. RAL9005...de meest diepe zwart was de enige kleur die hij wilde doen :P

Qua laagte is het trouwens prima te doen. Kwam ook lager dan ingeschat hoor.
Gewone drempels kunnen zonder problemen en de echt hoge joekels neem ik gewoon dwars...deed ik vroeger ook...haha.

Binnenkort alleen wel andere stuuruitslagbegrenzers monteren trouwens i.v.m. binnenschermen met de 215/45 banden. Schuurt nu met maximale uitslag en dat is niet mooi.
Fiat Cinquecento sleeper '93 - R.I.P.
Fiat Punto Mk2a 1.2 16v '03
Audi S3 8L Quattro '00
Fiat Panda 100HP '08
Vespa PK50s bobber '84