keiharde plus op de compressor: oplossing voor al uw problemen?

Gestart door Wimpelman, 21-07-2019 18:17:25

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

Ik heb al eerder mijn probleem met storing 414, geplaatst: de interieur sensor zou het probleem zijn. Omdat ik er niet van overtuigd ben dat het probleem in de sensor zit, maar mogelijk in de aansturing, heb ik het even gelaten zo het nu is. Echter, nu in frankrijk, onwijs warm.. en nu heb ik niet soms airco, maar helemaal NIET.
Mij lijkt het, als het systeem is gevuld, en je een harde plus op de compressor zet, de airco wel MOET werken.
Overrulen die handel. Wat denken jullie. Het proberen waard, of vragen om nog meer problemen?

Hartelijke groet uit een te warm Frankrijk!

Wim

KIM

Volgens mij is die magneetkoppeling massa geschakeld...

arjenT5R

Interieur sensor of niet als je alles op maximaal koud zet en de airco aan moet ie het gewoon doen. Dan overrule je de interieur sensor.

Misschien moet je beginnen met de lagedruk sensor te overbruggen en kijken of dat helpt? Zou niet zomaar bypass all safeties doen... Heb er wel eens een systeem mee afgeblazen... Beetje zonde van 100 euro R134a want dat kost een vulling tegenwoordig.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

aloisdecroon

als het goed is zit er een overdruk ventiel op de compressor, echter loost die dan gas in de atmosfeer, niet iets wat je wil opzoeken.

Heb zelf nu het probleem van een slechte compressor koppeling, ac doet het voor een tijdje goed.
Daarna zet de auto nog steeds 12v op de koppeling maar koppelt niet meer in door de afstand/slechte aarde (weerstand loopt behoorlijk op)

Nu is bij mij het voltage wat uiteindelijk bij de compressor koppeling komt 11,5volt, dus ga tijdelijk een relay er tussen zetten met 14v vanaf de accu, hopelijk kan ik dan nog even vooruit.

arjenT5R

Ja klopt systeem blies af via de overdruk maar daar zit je ook niet echt op te wachten.

@ Alois die magneetkoppeling kun je ook gewoon wat kleiner stellen toch?

aloisdecroon

Klopt arjen, maar wil meteen de hele compressor vervangen, lager maakt ook geluid.
En als je met een draad vanaf de accu de ac koppeling aansluit klikt die als een malle :eusa_whistle:

arjenT5R

Ohh haha heb de mijne toen nieuw gekocht bij autodoc.
Doet het nog steeds perfect.

Wel even goed opletten ze hebben 2x de verkeerde gestuurd toen.
Dus goed plaatjes kijken of me7 of m4x bevestiging.

HanV70

Is de massakabel voor onderaan de motor ( de blauwe kabel die rechtstreeks naar - accu loopt) niet gebroken, zodat er eigenlijk geen goede direkte massa is met de motor en zijn agregaten.

arjenT5R

Citaat van: HanV70 op 22-07-2019 10:44:40
Is de massakabel voor onderaan de motor ( de blauwe kabel die rechtstreeks naar - accu loopt) niet gebroken, zodat er eigenlijk geen goede direkte massa is met de motor en zijn agregaten.

Goeie ja dat doen ze namelijk nogal eens. Afbreken.

Wimpelman

okay mannen.

Nu ben ik een  beetje van de leg: de garage meent dat het de interieur sensor is, maar ik lees dat ie overruled wordt bij volstand. Ook dan koelt ie niet. Maar wel code 414?
Waar kan ik de lagedruk sensor vinden en hoe kan ik die overrulen?
Ik zal ondertussen de spanning op de koppeling meten en de massakabel checken!

arjenT5R

Spanning op de koppeling en ook de speling checken is een goed idee.

Ik rij al jaren maar een slechte sensor rond maar het ding regelt wel.... ongeveer :P

Lagedruk stekker zit mits originele airco bijna tegenaan het schutbord op de dikke airco leiding ( de lage druk leiding dus :P )

Ries van de Zilverschuit

k Heb er net van de week een nieuw lagedrussensor ingedraaid, omdat ik ook regelmatig foutcodes kreeg. De airco functioneerde volgens mij verder prima. Die sensor is van NRF, net iets meer dan een tientje bij Autodoc.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

aloisdecroon

lagedruksensor krijgt aan een kant 12v via het ac relay (bij de binnenventilator) en het druk gedeelde van de sensor bepaald of die 12v door geeft.
Deze zit net voor de ac compressor.
Dus als de lagedruksensor geen 12v krijgt zal die het ook nooit door kunnen sturen naar de koppeling van de compressor.

arjenT5R