Deur wil niet meer 'soepel' open. - video

Gestart door jeroen.k, 25-07-2019 13:49:36

Vorige topic - Volgende topic

jeroen.k

Beste Volvo leden, ik heb een vraag hopelijk dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen.

Het probleem.
Sinds kort is er iets mis met de bijrijdersdeur. Open doen gaat voor een klein deel zoals het moet en daarna scharniert hij niet verder. Ik heb iets doorgedrukt en dan 'knakt' hij een stukje verder open.
Videotje voor duidelijk beeld te geven:

https://www.youtube.com/watch?v=nJasMzjc700&feature=youtu.be

Iemand tips hoe dit te verhelpen is, waar moet ik naar kijken ik zie zo op het oog niks geks.

Alvast dank
groet jeroen

volvobug

Lijkt me typisch gevalletje deurvanger vervangen. Dit ding dus:

Even deurpaneel verwijderen en inspecteren of hij nog heel is, meestal is de zwarte veer gebroken.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jeroen.k

Citaat van: volvobug op 25-07-2019 14:15:19
Lijkt me typisch gevalletje deurvanger vervangen. Dit ding dus:

Even deurpaneel verwijderen en inspecteren of hij nog heel is, meestal is de zwarte veer gebroken.

Bedankt Volvobug voor je reactie. Zou het mogelijk zijn om van buiten te zien of dat het probleem is, of moet daarvoor de deur echt los, weet je dat toevallig?

arjenT5R

Ja of gescheurde puntlassen in de A-styl... they do that... :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

FGG

Ik had hetzelfde met de 854, bij mij volstond het aanhalen van de bouten in de sponning.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jeroen.k

Citaat van: FGG op 25-07-2019 14:36:34
Ik had hetzelfde met de 854, bij mij volstond het aanhalen van de bouten in de sponning.

Bedankt voor de tips, ik ga eerst maar even de bouten aan proberen te draaien, hopelijk dat dat het is.

FGG

Citaat van: jeroen.k op 25-07-2019 14:46:53
Bedankt voor de tips, ik ga eerst maar even de bouten aan proberen te draaien, hopelijk dat dat het is.

Dat hoop ik ook voor je, dan ben je in 3 minuten klaar.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

razorx

Citaat van: jeroen.k op 25-07-2019 14:19:25
Bedankt Volvobug voor je reactie. Zou het mogelijk zijn om van buiten te zien of dat het probleem is, of moet daarvoor de deur echt los, weet je dat toevallig?
De deur hoeft niet los hoor. De scharnieren moet je gewoon laten zitten. Klusje van niks.

volvobug

Citaat van: jeroen.k op 25-07-2019 14:19:25

De deur hoeft niet los zoals razorx ook aangeeft, maar het deurpaneel moet je verwijderen om de deurvanger goed te inspecteren cq. te vervangen. Voor zover loszittende moeren of boutje niet de oorzaak zijn.

jeroen.k

Gisteren even geprobeerd bouten aan te draaien (vanaf zichtbare gedeelte, dat werkt niet zoals ik hoopte.
Ik ga even op zoek hoe ik het beste het deurpaneel los kan halen om te kijken naar het scharnier.

henry classic v70

Citaat van: jeroen.k op 30-07-2019 15:19:01
Gisteren even geprobeerd bouten aan te draaien (vanaf zichtbare gedeelte, dat werkt niet zoals ik hoopte.
Ik ga even op zoek hoe ik het beste het deurpaneel los kan halen om te kijken naar het scharnier.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17069.msg300669.html#msg300669
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvobug

arjenT5R

Ik denk toch dat de A-styl gescheurd is :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Precies. Ook dat komt hee vaak voor. Gewoon ff die rubberen manchet naar achter schuiven en kijken als je deur open doet. In dat geval moet de deur er wel even uit en moet het scharnier gelast worden... en zou dan wel gelijk een nieuwe vanger monteren