Auto trilt soms bij 3 kwart remmen!!

Gestart door emielC70, 20-06-2005 15:32:21

Vorige topic - Volgende topic

emielC70

Hoi ik heb vorige week net een c70 T5 gekocht, alleen nu begint ie af en toe bij iets hogere snelheden te trillen als ik redelijk rem. Niet vol remmen maar wel redelijk remmen. Nu heeft ie het alleen niet altijd!!

Zou het toch wezen dat de schijven krom zijn??

Verder komt er behoorlijk krakend geluid bij de voorwielen vandaan als ik heel langzaam een behoorlijke bocht maak!! Zou dat de bekende homokineet zijn of kan het ook gecupte banden zijn??

En als laatste de auto is geheel dekra gekeurd als de homokineet kapot is en de schijven krom zijn hadden hun dat dan niet moeten zien??

Johann

Is allemaal moment opname..

Onregelmatig trillen kan een wiellager zijn of een fusee kogel of een stuur kogel.

M a r c

Citaat van: emielC70 op 20-06-2005 15:32:21
Verder komt er behoorlijk krakend geluid bij de voorwielen vandaan als ik heel langzaam een behoorlijke bocht maak!! Zou dat de bekende homokineet zijn of kan het ook gecupte banden zijn??

Beetje vet op de stuuruitslagbegrenzer smeren en klaar. Zit op de onderste draagarm.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Homokineet kraakt al bij een flauwe bocht, het maakt eerst een 'rikketik-geluid' aleer het echt gaat kraken. De homokineet moet dan al lang 'droog' staan, dit is meestal te zien/voelen aan een vettige velg of homokineethoes (a.k.a. ashoes) en scheurtjes in de hoes. Dit is wel te zien tijdens een keuring, of ze de homokineet zelf controleren (=testrijden) weet ik niet, maar ik denk het niet.

Het kraken stopt dan onmiddelijk zodra je de koppeling intrapt (geen aandrijving meer).

Kraakt het ongeacht of de wielen aangedreven worden dan moet je zoals MH zegt de stuuruitslagbegrenzers eens invetten.

Als ie alleen trilt bij het remmen zou ik de remschijven eens goed bekijken. Als ze nog vrij dik zijn kun je ze misschien laten afdraaien bij de automaterialenhandel. Kost iets van 20 euro per schijf.

Suc6!

Gr 8)

PS: Als je meer info wilt over een van deze onderwerpen moet je even zoeken op het forum.

PPS: Welkom op het forum ;D Stel jezelf en de auto even voor in het 'wie ben ik' topic. Foto's zijn bijna een must ;)

emielC70

Ik zal me eerdaags zeker ff voorstellen alleen ik zit nu stiekem te forummen op het werk!!

Het echte trillen is alleen bij het remmen!! Alleen niet altijd zeker bij zacht remmen voel ik nix!! De schijven zijn wel gemeten bij de dekra keuring dus als ze echt krom waren of iets dergelijks dan hadden ze dat toch wel gemerkt ???

Die verkoper zei dat dat kraken in een bocht van de banden af komt maar dat geloof ik eigenlijk niet daar maakt ie te veel geluid voor!!

reneetje

Citaat van: emielC70 op 20-06-2005 16:14:48
Ik zal me eerdaags zeker ff voorstellen alleen ik zit nu stiekem te forummen op het werk!!

Het echte trillen is alleen bij het remmen!! Alleen niet altijd zeker bij zacht remmen voel ik nix!! De schijven zijn wel gemeten bij de dekra keuring dus als ze echt krom waren of iets dergelijks dan hadden ze dat toch wel gemerkt ???

Die verkoper zei dat dat kraken in een bocht van de banden af komt maar dat geloof ik eigenlijk niet daar maakt ie te veel geluid voor!!

Het zijn je schijven welke krom zijn, probeer maar eens als je van de snelweg afkomt en dan fors remmen, dan hoor je ook nog een soort brommend geluid .
Kromme schijven kun je niet zien ,alleen met het (proef)rijden kom je daar achter, en ik mag er van uit gaan dat er tijdens dergelijke keuring wel even wordt gereden in de auto........., toch? ::)

rene ;)

emielC70

Hij heeft dat trillen idd voornamelijk op de snelweg!! Dus toch mijn schijven!! Das klote want dat kost weer een paar honderd euro!!

patvdm

vorig jaar net hetzefde meegemaakt.  Had zelfs de indruk dat het van de voorkant kwam, stuur trilde, pedalen trilden, de carosserie, was net alsof ik parijs-roubaix zonder schokdempers aan het rijden was..  Na het vervangen van de achterste schijven, was het euvel verholpen. ;)
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

emielC70

ff serieus??

op me dekra keurings rapport staat dat me achterste schijven vervangen moeten worden zou het daar vandaan kunnen komen??

patvdm

echt waar, ik geloofde mijn garagist ook niet.  Maar toen ze vervangen waren (met nieuwe remblokken natuurlijk) was het een plezier om te remmen.  De achterste remschijven waren vervormd door de combinatie afslijten en hitte door te remmen.  Dacht soms dat de roffel uit elkaar ging rammelen van het remmen
144 '72 / 145 2.1 '78 / 245 d '84 / 245 d '86 / 940 tdi '92 / 244 gle 2.3 '83 / 850 2.5 10v '96 / xc70 D5 '02

elianmars

Citaat van: patvdm op 21-06-2005 23:05:16
echt waar, ik geloofde mijn garagist ook niet.  Maar toen ze vervangen waren (met nieuwe remblokken natuurlijk) was het een plezier om te remmen.  De achterste remschijven waren vervormd door de combinatie afslijten en hitte door te remmen.  Dacht soms dat de roffel uit elkaar ging rammelen van het remmen

Alleen vreemd dat het stuur dan ook gaat trillen. Dan zou je toch zeggen dat het de voorschijven zijn die krom zijn, toch? :-\

patvdm

dacht ik eerst ook, maar ja, mijn garagist had het bij het rechte eind (is trouwens geen volvo-dealer, maar zo eentje die je echt niet in de kosten jaagt, gelukkig voor mij) :D

emielC70

De mijne heeft al het goed is nu nieuwe achterste schijven gekregen dus strax om 5 uur ff kijken of het trillen weg is!!

thuur

emielC70

thanks voor al het advies!! Het trillen is voor 95% weg met de nieuwe schijven achter!! Rij weer heerlijk zo!!