Vreemd geluid

Gestart door fishman, 27-08-2019 20:41:48

Vorige topic - Volgende topic

fishman

Hallo,

Ik heb een V70 TDI van 1999. Paar maanden geleden heb ik het blok vervangen. Deze loopt als een zonnetje. Sinds een week hoor ik echter een vreemd geluid. Dit geluid hoor ik het beste tussen de 120 en 140 km/u bij lichte belasting. Maar rond de 2500 toeren is het ook hoorbaar in de lagere versnellingen. Het geluid lijkt wat op het rijden over een witte lijn, of een 'schreeuwende' waterleiding. Het geluid is alleen vele malen zachter. Ik voel het dan ook licht trillen in het gaspedaal/vloer. Inmiddels heb ik alle motorsteunen vervangen, maar dat helt niets. Blijven volgens mij de automaatbak en de stuurbekrachtiging over. Bak is net gespoeld en schakelt perfect. Heeft iemand enig idee?

arjenT5R

Trillingsdemper denk ik.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

fishman

arjenT5R

Is het een automaat of handharker?

fishman

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

fishman

Citaat van: volvobug op 27-08-2019 22:21:11
Wiellager?
Nee, heeft met toerental vd motor te maken.

soumsoum

kun je het ook horen als je aan de gaskabel trekt met de motorkap open?
Of alleen onder belasting? Aandrijfas?
Indien niet per se onder belasting: eventueel de multiriem eraf halen en kijken of het dan nog steeds optreedt. Op die manier mogelijk stuurbekrachtigingspomp, dynamo of aircocompressor uit te sluiten. Als het nog steeds hoorbaar is met multiriem eraf; mogelijk distributiespanning niet goed of geleiderol?
Volvo 855R 1996

arjenT5R

Citaat van: fishman op 27-08-2019 21:37:38
Ahtomaat

Onder heftige tunings willen de ankerplaten van de automaat is ook een soort trillingsdemper het nog wel eens begeven ;D

fishman

Waar zitten die ankerplaten?

arjenT5R

Hmmm ik heb een beetje vreemde woordkeus gebruikt.

Het is 1 ankerplaat, vliegwiel en starterkrans in 1 zeg maar.
Bij de benzine versies is die plaat een vaste ronde plaat.

Maar bij de diesels zit er nog een soort extra verende functie in / aan. Ik heb ze bij flinke tuning al meermaals zien sneuvelen.

Btw staat de pomp op tijd?? Want als ie er naast staat gaat ie ook daveren.

fishman

Flexplaat bedoel je. Zou kunnen...
Pomptiming staat perfect.