accuklem heet

Gestart door Nicojo, 02-09-2019 10:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nicojo

Ik heb gemerkt dat de accu plus pool  erg warm wordt tijdens laden  en ook de laadstroom was maar 13.4 volt op de pool terwijl die op de dynamo aansluiting  14,4 was

Kan ik een extra accukabel rechtstreeks van de dynamo naar de plus pool leggen of moet die per-se via de startmotor?

Ik heb via mijn werk persogen en perstang dus ik kan ook op de oude een nieuw oog persen maar heb ik daarvoor voldoende lengte op de oude kabel?

Heb ook op het forum gezien dat sommigen de oude kabel in de  bestaande aansluiting solderen, heeft dat voorkeur?

jellejas

Als het kan zou ik gewoon netjes een nieuwe kabel van dynamo naar startmotor en van daar naar de accu leggen. Daarbij zou ik direct nieuwe grond kabels doen want dat maakt echt een wereld van verschil. Ik heb het zelf namelijk net laten doen.

Solderen zou ik niet doen want daar wordt de kabel alleen maar zwakker van op ten duur.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Nicojo

waar heb je dat laten doen Jellejas? en wat koste dat ongeveer?

henry classic v70

Als je genoeg lengte hebt van de + kabel het eerste stuk (vanaf de accupool) er af halen en een verse accupool monteren.
...dat zou je eerst nog kunnen proberen voordat je nieuwe kabels trekt
Dat heet worden is vaak de oorzaak van corrosie in de kabel (wekt weerstand op en wordt heet)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Beste tip is inderdaad zowel plus- als min-kabel vervangen. Door corrosie veroorzaakte weerstand wordt meestal alleen maar erger.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)