Achterruitenwisser komt soms niet terug

Gestart door Wouter1973, 05-09-2019 21:18:25

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Bekend met de trage ruitenwisser en het vastgeroeste asje, maar ik heb een ander probleem. Mijn achterwisser doet het in principe prima en soepel, maar komt soms niet terug in de 0-stand. Wist de ene kant op en blijft daar hangen. Met een klein zetje komt ie weer vlotjes terug, maar dat is rijdend wat lastig. Het enige dat me opvalt als ik de wisser beweeg is dat er wat speling zit 'ergens'. En dat ie, maar dat doet ie al heel lang, met een 'klak' geluid van de ene kant weer naar de 0-stand gaat als ie wel gewoon terug komt. Even het mechaniek bekeken, maar ik kan weinig ontdekken. Iemand een tip?

Michaell

Klinkt als een mechanisch probleem.
Die van mij heeft ook een kleine beetje speling maar heeft nooit problemen gegeven (maar maakt ook geen geluiden).
Ik gebruik de achterwisser erg vaak. Bij vrijwel elke regenbui, zet ik hem aan op interval en bij harde regen op volledig wissen. Dus die word goed getest (en zo rot die ook niet vast).

Ik zou zelf zijn begonnen met ff schoonmaken en smeren. Een kloddertje lagervet of sprietje WD-40 met wat contactspray voor tussen de stekkers heeft bij mijn auto al heel veel wonderen verricht.
Kijk ook ff of alles vrij loopt. Niet dat in de achterklep een losgeschoten kabel ergens door het mechaniekje loopt ofzo en alles daar goed vast zit.

Als je dat kunt uitsluiten en de motor blijft ook gewoon netjes 12V krijgen, dan ben ik bang dat je aan een nieuw/ander mechaniekje toe bent.