Uitleesapparaatje OBD1,5 / 2 ? Advies gevraagd

Gestart door Dazzle, 06-09-2019 19:42:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dazzle

Door de bomen het bos niet meer.....

Voor mijn V70 2.5T uit 1997 zoek ik een uitleesapparaatje.  Heb al veel doorgeneusd op t forum maar verneem verschillende verhalen.  Mijn auto zou een OBD1,5 zijn en geen 2?.  Heb ook al advies gevraagd bij bijv Smeets, maar die geeft aan eigenlijk voor dit bouwjaar geen oplossing te hebben.  Ik wil graag de meeste foutcodes kunnen uitlezen en diagnoses motormanagement etc.  Het resetten van het servicelampje ( wat blijkbaar ook een issue is wat wel/niet kan) is geen vereiste.
Wie kan mij adviseren?  Heeft iemand een apparaatje wat op mijn type auto zal werken? Hoeft niet perse via wifi of bluetooth te gaan.....   thx alvast.

groet
Ronald

KIM

Ik heb inmiddels goede ervaringen met Delphi (van Ali express)
Werkt op de 850R en de V70XC. Ik verwacht dat ie ook wel zal werken op jouw auto.

Dazzle

#2
Ik begreep dat MY 97/98 het euvel was.  Zijn die auto's ook van dat jaar?  Zoja, dat zou dan zeker een optie kunnen zijn....

KIM


)()()sT

Je kunt toch ook VolFCR met een VAG-KKL kabel gebruiken?

Chris



KIM

Nadeel is dat de ELM naar pin 7 kijkt voor diagnose. Bij de OBD 1,5 zit de diagnosepen op pin 4.

Dazzle

Heb IOS en geen Android helaas....
Via kabel naar pc is geen probleem maar wil zeker zijn dat t uitlezen van OBD van mijn type auto en MY geen problemen geeft.

KIM

Ik heb een aantal varianten liggen: Delphi, VOL-FCR, brickdiag, ELM327 + IOS uitlees app en Vida.
Als je Gorinchem niet te ver rijden vindt dan mag je gerust eens testen wat een goede oplossing voor je is.

Dazzle

Thx, daar ga ik gebruik van maken. Ik meld me bij je als ik daar in de buurt moet zijn.👍

Maarten

Ook ik ben op zoek naar een eenvoudige uitlees mogelijkheid, en het liefst uitlezen op Apple.

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!