Automaat acuut overleden

Gestart door konniekip, 03-10-2019 21:19:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

konniekip

Vanmiddag gebeurde het bij mn aw50-42 awd bak..Nooit een bijgeluid gehad,  de automaat schakelde zijdezacht, maar toch ineens.... ratelen, enorm ratelen. In p is er geen blokkering meer maar kun je de auto naar voren en achteren duwen. Bij D ratelt de auto enorm. Geen aandrijving meer in elke versnelling.
Genoeg olie, zelfs recent gewisseld. Als de wielen bij slepen draaien, ratelt de bak ook.

Ik was benieuwd of iemand ooit dit zo heeft meegemaakt en waardoor de automaat ineens kan stuklopen?

MikeyQR

#1
Ik gok op diff stuk.
Ziet je AT olie er nog normaal uit?

EDIT: ik zeg dit omdat het ooit een AWD was.

volvobug

Is er geen homokineet stuk?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

konniekip

#3
Citaat van: MikeyQR op 03-10-2019 21:53:20
Ik gok op diff stuk.
Ziet je AT olie er nog normaal uit?

EDIT: ik zeg dit omdat het ooit een AWD was.
Olie ziet er rood uit. Zou goed kunnen die diff, t is natuurlijk ook n aparte situatie geweest zonder HO.
Ik had al een fwd bakje gehaald met 170k, die komt er nu op. Leuk winterklusje ;) ga m openschroeven wil het wel weten ook. Misschien win je n prijs mike! :)

konniekip

Citaat van: volvobug op 03-10-2019 22:01:39
Is er geen homokineet stuk?
Hij ratelt ook stationair.

MikeyQR

Citaat van: konniekip op 03-10-2019 22:02:58
Olie ziet er rood uit. Zou goed kunnen die diff, t is natuurlijk ook n aparte situatie geweest zonder HO.
Ik had al een fwd bakje gehaald met 170k, die komt er nu op. Leuk winterklusje ;) ga m openschroeven wil het wel weten ook. Misschien win je n prijs mike! :)

Oke.

Je zien het gauw genoeg als er metaal slijpsel aan de magneet zit.
Denk dat je wel wat gaat tegen komen.

HanV70

#6
De verbinding (met de kogels) van je lange as, soms stuk /  uit elkaar geschoten, het zal waarschijnlijk best wel meevallen.

-D©©©L-

Long shot: linker aandrijfas net achter de clip afgebroken.

V70geRwin

En wie gaat er met de koelkast naar huis?

arjenT5R

Citaat van: -D©©©L- op 04-10-2019 00:58:11
Long shot: linker aandrijfas net achter de clip afgebroken.

Ja net draagarm gewisseld zeker tijdje geleden?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

konniekip

Citaat van: V70geRwin op 10-08-2020 19:45:20
En wie gaat er met de koelkast naar huis?
And now the conclusion
Het had niks met de automaat te maken. Ik had verkeerde wiellagers geïnstalleerd en die spiebanen had ik kapot gedraaid met de as. Ratelde als een malle.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RoelNL

Ai das zonde van het werk, kon je niks zien met het monteren van de wiellagers?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

konniekip

#13
ik zag het al vrij snel met het demonteren van de assen voor de gebruikte automaat. aangezien het een awd automaat was en ik mijn auto wilde ombouwen naar fwd inclusief nieuw stuurhuis paste deze vervanging wel binnen het project.
de wiellagers pasten niet heel makkelijk maar met een luchtratel op de asmoer ging ie uiteindelijk er wel in. Achteraf stom, maar weer van geleerd. Ik had bij autodoc op onderdeelnummer de wiellagers besteld maar verkeerde gekregen en gemonteerd.

V70geRwin

Citaat van: konniekip op 11-08-2020 09:34:06
ik zag het al vrij snel met het demonteren van de assen voor de gebruikte automaat. aangezien het een awd automaat was en ik mijn auto wilde ombouwen naar fwd inclusief nieuw stuurhuis paste deze vervanging wel binnen het project.
de wiellagers pasten niet heel makkelijk maar met een luchtratel op de asmoer ging ie uiteindelijk er wel in. Achteraf stom, maar weer van geleerd. Ik had bij autodoc op onderdeelnummer de wiellagers besteld maar verkeerde gekregen en gemonteerd.

Oeps, welke wiellagers hadden ze dan geleverd?
Zijn de lagers voor voor AWD anders dan FWD?
Wel fijn dat de assen harder zijn dan het lager!