welke schijven op een c70??

Gestart door emielC70, 21-06-2005 12:17:17

Vorige topic - Volgende topic

emielC70

Ik was net ff aan het informeren voor nieuwe remschijven voor de voorwielen van mijn c70 alleen toen kwam de vragen is het voor 15 of 16 ince?? ik zeg 17 ince!! Maar standaard was het dus blijkbaar 15 of 16 ince!!

Maakt het nog uit welke schijf ik bestel?? Of past die 16 ince altijd? Nog nooit van gehoord dat schijven gekoppeld zijn aan de grote van je wielen maar hij vroeg het toch echt!!

Peertje

Als je velg kleiner is dan  past de remschijf er niet in.
Hij wil dus de velgmaat weten denk ik.
ince=inch  ;)
Hé? Geen banner meer?

emielC70

ja oke maar ik kan dus gewoon de grootste remschijf bestellen aangezien ik nu 17" heb!! Zo'n vermoeden had ik al wel wist het alleen niet zeker!!

emielC70

ik heb ff verder zitten snuffelen op de site maar als ik het goed begrijp is een 280 mm schijf een 15" en een 302 schijf een 16"!!

Blijf ik nog steeds met de vraag zitten past een 302 mm schijf altijd op een c70 als je 17" velgen hebt??

mehn

Citaat van: emielC70 op 21-06-2005 14:38:34
ik heb ff verder zitten snuffelen op de site maar als ik het goed begrijp is een 280 mm schijf een 15" en een 302 schijf een 16"!!

Blijf ik nog steeds met de vraag zitten past een 302 mm schijf altijd op een c70 als je 17" velgen hebt??

Pas op: niet in alle 16"velgen passen 302mm schijven.
Een andere overweging is wat je in de winter van plan bent. Als je winterbanden met andere velgen wilt gaan gebruiken moet je ook dan op de maat letten.

Conclusie: als je 17" velgen hebt en je bent niet van plan 15" of 16" wintervelgen te gaan gebruiken, dan kun je gerust 302mm schijven op je C70 monteren.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

emielC70

oke bedankt!!

Kleiner dan 17 " zal er nooit onder komen eerder 18"!!

Maar beankt!!

M a r c

Als je nu 280mm hebt kan er niet zomaar 302 op. Dan zullen de klauwen ook verder naar buiten moeten. Koop ook niet de eerste beste remschijf. Er zijn maar weinig combinaties (schijf/remblok) die fatsoenlijk werken op onze Volvo's.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

Hoe kan ik me zekerheid zien wat voor schijven er nu op zitten dan??

En wat voor schijven adviseer jij dan??

BenC70ES

Heeft een C70 T5 niet altijd de 302mm schijven? In ieder geval als je 280mm hebt heb je alleen de steunen nodig om de klauw verder naar buiten te brengen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Citaat van: emielC70 op 21-06-2005 18:32:45
Hoe kan ik me zekerheid zien wat voor schijven er nu op zitten dan??
En wat voor schijven adviseer jij dan??

ff meten  ;)

Lees HIER maar eens, of HIER

Zorg er iig voor dat je hittebehandelde schijven neemt, die trekken niet zo snel krom.
De combinatie schijf/blok is ook belangrijk.  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

emielC70

Hoelang zouden orginele volvo schijven meegaan?? Er zitten namelijk voor net nieuwe standaard blokken op!! Het liefst zou ik die gelijktijdig vernieuwen!! Ik zit zelf dus te denken om nu standaard schijven te kopen en hopen dat die ongeveer 10.000 km meegaan (ik rij 12.000 per jaar) en dan volgend jaar de voorschijven gelijk met goede blokjes te vervangen!!

Zouden die orginele schijven het een jaar vol houden of zijn ze echt zo waardeloos??

thuur

Langer dan een jaar: zeker! Of je moet regelmatig op circuits komen, of als een 'idioot' rijden ::) ;)

De blokken kun je misschien op marktplaats zetten, maar als ze net nieuw zijn en nog vlak, kun je ze best inzetten op nieuwe schijven. Als ze redelijk geribbeld zijn dan heb je kans dat ze gaan invreten in je nieuwe schijven, met trillen, piepen en rammelen als gevolg :-\

Suc6

Gr 8)

Peth©oni

@Topic starter:

Houd je vragen over je remschijven gewoon in je al gestarte topic in de afdeling remmen, we hebben geen zin om in elke board iets te lezen over je remmen.
En zoekfunctie gebruiken, zoals ook al eerder is vermeld !!!!!

daarom slotje.