Spuiter of poedercoater Zuid-Holland

Gestart door Chris, 05-11-2019 15:59:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Ik heb een opknap setje Comets kunnen kopen. Ik wil ze het liefst weer terug in de originele kleur 932, of in ieder geval zo dicht daarbij als mogelijk.

Inmiddels veel gelezen over zowel spuiten als poedercoaten en de voor- en nadelen van beide. Ook al best wat namen van bedrijven op het internet voorbij zien komen, maar veel daarvan zitten best ver van mij vandaan.

Heeft iemand nog goede ervaringen met een bedrijf in Zuid-Holland? Als de prijs en kwaliteit goed zijn wil ik best een eindje sturen, maar als het niet nodig is :).

volvobug

Ik heb mijn trekhaak laten stralen en poedercoaten in Reeuwijk, http://www.straalbedrijf-schlingmann.nl/. Was prima. Ik hoefde ook geen bon  ;)
Adres was mij weer aangedragen door Ries van de Zilverschuit hier op het forum.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rjverbrugh

Heb mijn Titans en de velgen van de v70R bij velgenschade.nl in Dordrecht gedaan. Misscien niet de goedkoopste, maar wel erg mooi gedaan.

Ries van de Zilverschuit

#3
Indertijd heb ik mijn Prefo's laten ontlakken, stralen en opnieuw in de primer laten zetten bij Schlingmann. Was gewoon keurig gedaan. Spuiten doet hij niet, maar dat kan elke spuiterij vermoedelijk voor je doen in de originele Volvokleur.

Voordeel van spuiten is dat je stoeprand- of steenslagschade makkelijk kan camoufleren. Gewoon even vragen of je wat verf in een flesje kan krijgen of de lakstift bij Volvo bestellen (mits die natuurlijk in de bewuste kleur beschikbaar is).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

LeoZandvliet

Voordat je ze laat spuiten/poedercoaten zou ik ze eerst laten controleren op onbalans/kromming, anders is het zonde van het opknappen als achteraf blijkt dat er een trilling in zit die er niet meer uit te balanceren is.
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

Chris

Tnx voor de tips! Ik ga even wat prijzen opvragen.

Citaat van: LeoZandvliet op 09-11-2019 19:51:24
Voordat je ze laat spuiten/poedercoaten zou ik ze eerst laten controleren op onbalans/kromming, anders is het zonde van het opknappen als achteraf blijkt dat er een trilling in zit die er niet meer uit te balanceren is.

Uiteraard! Sowieso controleren alle bedrijven die ik tot nu toe gesproken heb de velgen eerst. Als ze moeten worden gericht zijn de kosten natuurlijk ook anders.


jimbo850

Volgens mij zouden Titans altijd gepoedercoat moeten worden toch? Of is spuiten ook prima? Ik vrees dat die van mij er toch maar eens aan moeten geloven...

Ries van de Zilverschuit

Waarom? Vanaf fabriek waren ze zeker niet voorzien van poedercoating. Bij spuiten kun je altijd kiezen voor de originele kleur, bij poedercoaten niet (althans, niet via de officiƫle lakkleurcode) Maar er zijn meer voor- en nadelen. Vind je genoeg over op internet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

jimbo850

Ik dacht dat ze juist gecoat waren! Hoe dan ook stof tot nadenken, qua prijs zal het weinig uitmaken denk ik.