850 T-5R afgeslagen / start niet meer

Gestart door Jefff71, 15-11-2019 12:49:30

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

De auto heeft dus met vonk en benzine geen enkele slag gemaakt?
Dat is echt vreemd. Zit er wel benzine in de tank? Vonk en benzine = explosie toch?

volvobug

Citaat van: konniekip op 18-12-2019 16:02:44
.....Vonk en benzine = explosie toch?

Alleen als de vonk juist getimed is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ravado

Heb je de zuigers bekeken met een camera of endoscoop?

Ik kan mij niet voorstellen dat je ineens van een goedlopende motor naar een niet lopende motor met maar 4 bar compressie gaat.

Gaat je gasklep wel open??

BBS

Citaat van: volvobug op 18-12-2019 16:11:15
Alleen als de vonk juist getimed is.
En er verse lucht aanwezig is onder een bepaalde compressie en de vonk op het juiste moment toch?
Volvoloos....

Ravado

Citaat van: BBS op 02-01-2020 20:35:08
En er verse lucht aanwezig is onder een bepaalde compressie en de vonk op het juiste moment toch?

Eens. 
Moet je wel weten dat er verse lucht bij komt 😉

nieuwe_arjan

Citaat van: Jefff71 op 04-12-2019 10:36:04
De oorzaak van het niet starten is inmiddels bekend. Ik heb de compressie gemeten en op alle vijf cilinders meet ik tussen de 3,5 en 4. Dan zou je denken dat de compressiemeter niet goed is  :) maar de Cinquecento Sporting heeft wel gewoon een compressie van 12.
Na wat zoeken op het forum kwam ik verhalen tegen over het lawnmower symdroom. Vanochtend geprobeerd de compressie weer omhoog te krijgen door wat olie in de cilinders te laten lopen en dan lang te starten zonder benzine. Helaas is het niet gelukt. De compressie bleef te laag.

Ik denk dat de motor gewoon versleten is. Als de cilinderwanden op een gegeven moment te glad worden en te ver zijn uitgesleten is er een moment dat de motor er een keer mee stopt. De turbo kan natuurlijk een tijdje verbloemen dat de motor te weinig vermogen levert maar op een gegeven moment is het op. Bij deze motor dus waarschijnlijk bij 4850000 km. Waarschijnlijk is een nieuw onderblok voldoende om hem weer aan het lopen te krijgen. De kop is ca. 35000 kilometer geleden gedaan maar dat is wel een klusje waar je zin in moet hebben.....

Iemand nog een ander idee waarom de compressie op alle cilinders opeens te laag is? Zowel de koppakking als de distributie zijn vrij nieuw en de distributie staat netjes op tijd.     
Citaat van: nieuwe_arjan op 24-10-2016 11:50:41
Is mij overkomen met de volvo, van starten met compressie naar bijna zonder compressie.
Hart vliegt in de keel: what the f**k, alle compressie weg? ???
Toen ging het 'verzopen lampje' bij mij branden, plankgas doorstarten :eusa_pray: en .... reutel reutel proest reutel ...... jaaaaaaa weer leven :eusa_dance:

Ik heb het zware vermoeden: gewoon verzopen.
Citaat van: Jefff71 op 04-12-2019 10:36:04

....... en dan lang te starten zonder benzine.

Dan gebeurt er niets  :'(