850 2.0 t5 bokt bij inkomen turbo

Gestart door zwabbert, 17-11-2019 14:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwabbert

Citaat van: Vulk op 26-11-2019 17:41:19
Kan ook nog een oude fout zijn door de lekke slangen.
Ik zou de fouten resetten en de accuklemmen loshalen om de fuel trimms opnieuw in te leren. Ook zou ik de aansluitingen van de vacuumslangen op de tcv (correct gemonteerd?) controleren.

Nadien kan je dan verder naar de oplossing zoeken indien nodig.

gedaan geen resultaat

arjenT5R

#16
Nog steeds dezelfde foutcodes?

Dat kleppie is idd de juiste.

Wel met voetnoot dat de originele het eigenlijk vrijwel nooit begeven.

Als je nog steeds last hebt van slingerende turbodruk / belasting zou ik de wastegate actuator eerst weer eens terug zetten naar hoe die stond.

EN uiteraard de slangetjes toch even goed bekijken die aan de tcv zitten...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

#17
ik heb de tcv vervangen het schommelen van de boost is nog steeds aanwezig wat mij wel opgevallen was dat hij alleen schommelt tussen 3000 en 3500 toeren daarboven en daar onder is hij stabiel
en het schommelen is dat hij terugvalt in boost niet dat ik meer boost krijg dan normaal dus is denk ik niet de wastegate actuator

Vulk

Voel je het of zie je het enkel op de turbodrukmeter?

zwabbert

Citaat van: Vulk op 01-12-2019 16:12:21
Voel je het of zie je het enkel op de turbodrukmeter?
je voelt het en je ziet het

Stefan

Citaat van: zwabbert op 17-11-2019 14:52:16
de auto bij hard accelereren heel hard bokt. dus vanaf 3000 a 4000 toeren bokt hij.
Hoeveel turbo druk heb je bij 3000rpm? Als het bokken begint.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

arjenT5R

Wastegate staat wss toch te strak.
Zet hem maar eens een slagje losser zal je zien dat het beter wordt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

Citaat van: arjenT5R op 01-12-2019 21:44:24
Wastegate staat wss toch te strak.
Zet hem maar eens een slagje losser zal je zien dat het beter wordt.

ik heb hem laatst naar 3 slagen preload gezet (had ik ergens op het internet gelezen) maar dit heeft niks uitgemaakt. wat is ongeveer de preload die hij moet hebben of moet ik hem gewoon terug draaien net zo lang totdat het probleem weg is?

arjenT5R

Hij moet een half maantje voorspanning hebben, dus moet hem er een klein stukje tegen de veerspanning in overheen moeten trekken.

Zomaar even 3 slagen je wastegate actuator vast draaien is altijd een goed plan, je zou niet de eerste zijn die een paar drijfstangen krom drukt ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

Citaat van: arjenT5R op 24-12-2019 10:50:37

net opnieuw de wastegate afgesteld en dit keer correct, geen resultaat heb het idee dat hij nu lager in de toeren ook al begint te schommelen.
iemand een idee waar ik het nu moet gaan zoeken?

soumsoum

zou het je turbo bypass membraan kunnen zijn?
als daar een gaatje inzit krijg je boost lek
Volvo 855R 1996

BBS

Het is al eens eerder genoemd, maar kijk eens naar de bobine, slaat die wat wit uit zo links en rechts?

En de vacuumslang naar je wastegate, heb je die preventief al eens vervangen?
Volvoloos....

cornelis-b

Bert-Jan bij mij zag je niets aan de bobine maar hij was toch de boosdoener rond de 3500 toeren. Er is vast wel iemand waar hij even een bobine van kan lenen om te testen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien