850 2.0 t5 bokt bij inkomen turbo

Gestart door zwabbert, 17-11-2019 14:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Op ali express kun je ook een setje slangen kopen koelwater en olie... doe ik meestal :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

Vandaag alle vacuüm slangen van en naar de tcv vervangen geen resultaat nog steeds schommelen tussen 3000 en 4000 toeren

arjenT5R

Ik denk dat het aan de software ligt, zoals gezegd zou je nog eens kunnen proberen de wastegate wat slapper te zetten. Misschien wat slapper dan de normale voorspanning zelfs.

Mocht dat geen soelaas bieden zou ik zeggen ga eens terug naar origineel een kijk dan eens of dat ie het nog doet?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

aloisdecroon

Denk ik ook aan, je zegt dat als je de tcv afkoppelt dat het probleem over is.
Volgens mij is je maximale turbo druk dan ook een stuk lager.

zwabbert

#49
korte update/samenvatting.

reeds vervangen of getest met een werkende.

-alle vacuüm leidingen van en naar TCV vervangen
-siliconen RIP kit geinstaleerd
-TCV vervangen
-Luchtmassameter (getest met een andere)
-nieuwe lambda sensor
-wastegate gesteld
-bobine (getest)
-volledige ontsteking vervangen op bobine na maar deze wel getest
-injectoren gereinigd
-brandstoffilter vervangen
-PCV vervangen

volgens mij heb ik nu alle mechanische boosdoeners vervangen of getest.

nog steeds schommelt hij in vermogen, het schommelen is niet altijd zichtbaar op de drukmeter van de turbo, het schommelen gebeurt in tussen 2500 en 4000 toeren, nog niet naar software gekeken maar bij mijn weten zit er nog de fabrieks software op

Misschien belangrijk om te melden hij ruikt naar onverbrande benzine,
bij koud starten start hij hoog im de toeren en zakt hij trapsgewijs dus zakken lichte stijging in toerental zakken weer lichte stijging enzovoort tot hij rond de 800 toeren zit. stationair regelaar al schoongemaakt

Wouter96

De rest van de vacuum slangen ook gedaan? Slang van stationair regellaar naar boompje, O-ring onder boompje, Vacuumslang naar brandstofdruk regelaar, ...
Weet niet of dat zozeer met het bokken te maken heeft, maar wellicht het starten.

KIM

Schommelen zeg je?
Hoe oud is je lambdasensor?

zwabbert

#52
Citaat van: KIM op 26-01-2020 13:36:27
Schommelen zeg je?
Hoe oud is je lambdasensor?
Gister avond heb ik de lambda sensor vervangen voor een gloednieuwe bosch lambda sensor. Dit gaf geen verschil