850 2.0 t5 bokt bij inkomen turbo

Gestart door zwabbert, 17-11-2019 14:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Citaat van: Vulk op 18-11-2019 13:11:38
Heb je originele bougies gemonteerd? Welke kabels, rotor, verdeler?
Eventueel de elektrodeafstand van de bougies op 0,6mm zetten ipv 0,7 (is een lapmiddel, maar het kan helpen).

Verder zou ik inderdaad het vacuumtraject eens zeer kritisch nalopen.

Waarom is dit eigenlijk een lapmiddel?

BBS

Citaat van: cornelis-b op 25-12-2019 17:30:04
Bert-Jan bij mij zag je niets aan de bobine maar hij was toch de boosdoener rond de 3500 toeren. Er is vast wel iemand waar hij even een bobine van kan lenen om te testen.
Als de rest van de ontsteking al vervangen is zou ik de bobine sowieso mee vervangen. Dan weet je zeker dat het daar niet meer in zit.....
Volvoloos....

zwabbert

Citaat van: cornelis-b op 25-12-2019 17:30:04
Bert-Jan bij mij zag je niets aan de bobine maar hij was toch de boosdoener rond de 3500 toeren. Er is vast wel iemand waar hij even een bobine van kan lenen om te testen.

ik kan van de week wel even naar de buurman "fieldhof" lopen om een bobine te lenen ik hou jullie op de hoogte van het resultaat

arjenT5R

Nouja dat het probleem verandert met verschil in afstelling vd wastegate actuator geeft toch wel aan dat het iets met de turbodruk regeling is lijkt me? Wat je kan doen is de stekker van de tcv een los halen en dan rijden. Moet ie ongeveer max 0,3 a 0,4 bar doen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

Citaat van: arjenT5R op 25-12-2019 22:52:43
Nouja dat het probleem verandert met verschil in afstelling vd wastegate actuator geeft toch wel aan dat het iets met de turbodruk regeling is lijkt me? Wat je kan doen is de stekker van de tcv een los halen en dan rijden. Moet ie ongeveer max 0,3 a 0,4 bar doen.

kan ik wel proberen alleen heb ik geen drukmeter alleen de standaard meter in mijn dashboard dus zou niet een specifieke waarde kunnen geven

RoelNL

Geen idee waar je woont? Maar in mijn auto zit een nieuwe bobine, deze kan je wel even lenen om te testen. Mijn LMM is ook nieuw en kun eventueel ook gebruiken om te testen.

Ben momenteel toch bezig om mijn buitentemp. meter te repareren want nu geeft die 60 graden aan buiten en op 0 draad meet ik helemaal niks meer, vorige keer mete ik nog een heel hoge weerstand dus ben bezig om deze draad te vervangen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

arjenT5R

Citaat van: zwabbert op 26-12-2019 02:07:13
kan ik wel proberen alleen heb ik geen drukmeter alleen de standaard meter in mijn dashboard dus zou niet een specifieke waarde kunnen geven

Gaat in deze toch niet om de waarde maar om het gedrag? Dat het hunten in load verdwijnt is toch het idee?
Als je de stekker van de tcv los haalt kan de load regeling iig geen roet meer in het eten gooien en zou je een stabiele regeling moeten hebben.

De lmm is idd ook een speler in deze want die "meet"  de verkregen load en past adh daarvan de wens load aan door de tcv te sturen.
Alleen is het met lmm's meestal wel zo dat ze het doen, of niet... maja kan ook een keer een uitzondering hebben.

Weet je zeker dat je geen lucht lekkages hebt verder?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

Bij de garage heeft hij aan de rookmachine gehangen en toen zijn alle lekke slangen vervangen, dus ga er niet van uit dat er nog een lekkage is. Ga dit weekend de bobine testen en de tcv loskoppelen

BBS

Ik zou gewoon alle vacuĆ¼m slangen vervangen. Die reut kost geen drol per meter en dan weet je het zeker dat het goed is.
Een rook machine is allemaal leuk en aardig, maar vervangen in deze is toch de beste oplossing. En helemaal als je dergelijke klachten hebt zoals je ze nu hebt. Juist dan!

Als er toch een slang lekt blijkt te zijn die de rookmachine over het hoofd heeft gezien ben je met zoeken en onnodig onderdelen vervangen al tig- maal duurder uit dan alle slangen vervangen....
Volvoloos....

arjenT5R

Ogja tuurlijk, gewoon ff paar euro dr tegenaan en alles vernieuwen.
Zou ook gelijk alle koelwater en intercooler slangen mee nemen.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zwabbert

Zal ik dan ook gelijk gaan voor een rip kit of maakt dat niet zo veel uit

RoelNL

Dan ga je een hoop extra kosten maken. De intercoolerbuis over de motor is niet gratis tenzij je hem zelf kan maken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

V702.5T

Al vaak geroepen: bobines kunnen echte etters zijn, maanden voor ze echt de geest geven... Bij mij uiteindelijk na iedere keer beetje verbeteren na alles vervangen LMM,  bobine, ontstekingszaken enz. de brandstofpomp.... Maar had niet die maffe turbowaarden.

zwabbert

#43
zonet heb ik er een andere bobine in gehad waarvan ik weet dat hij het doet gedrag blijft hetzelfde dus bobine is het niet.

ik heb ook de tcv los gekoppeld en toen was het gekloot weg dus denk dat ik toch nog ergens een lek heb.
iemand die toevallig ergens een lijstje heeft met welke leidingen je precies nodig hebt en hoeveel?

ik zit nou te kijken bij europeantuning of is er een adres waar je dit beter kunt halen
http://europeantuning.luondo.nl/nl/11310191/do88-turbo-en-intercooler-buizenslangen-set-volvo-850-en-scv70-turbo---1998
http://europeantuning.luondo.nl/nl/11327887/vacuum-slangen-set-volvo-850-en-svc70-turbo--1993-98

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.