upgrade turbo en chippen

Gestart door zwabbert, 19-11-2019 17:59:02

Vorige topic - Volgende topic

zwabbert

ik ben van plan om mijn 850 t5 2.0 te tunen maar ben er nog niet helemaal uit hoe groot ik de turbo wil hebben.

ik ben vooral op zoek naar zo snel mogelijk van 0-100, want wat ik gelezen heb is dat de 16t turbo sneller weg is en dat hij later in wordt gehaald door een 18t. en welke injectoren zou ik hierbij nodig hebben (hoeveel cc)

andere vraag

ik ben aardig wat van plan met mijn auto.
-chiptunen
-ferrita sport uitlaat
-turbo (16t of 18t)
-grotere injectoren (afhankelijk van turbo grote)
-uitlaatspruitstuk van s60r
-3 inch downpipe met racekat

dan nu de vraag wanneer is het handig om de chiptune uit te voeren?
gelijk in het begin en dan na elke aanpassing remappen (moet je dan elke keer betalen?)
of alle onderdelen bij elkaar verzamelen en dan in een keer alles aanpassen en dan laten chippen

mvg bas

arjenT5R

18T is beste keus als je het mij vraagt. Is net wat meer dan 16T en spoelt minstens net zo snel op.

Tunen pas als je je alle hardware voormekaar hebt anders blijft je heen en weren. Of zelf tunen natuurlijk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

alles in 1x, 18t is net ff leuker dan 16t, alles tegelijk monteren en 1x tunen.

leons850

En ga dan meteen voor een 19T, met een fatsoenlijke tune blijft alles heel en heb je nog even meer plezier. 8)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

zwabbert

Citaat van: leons850 op 19-11-2019 18:54:11
En ga dan meteen voor een 19T, met een fatsoenlijke tune blijft alles heel en heb je nog even meer plezier. 8)
met 19T en alle andere aanpassingen die ik wil doorvoeren ben ik bang dat de drijfstangen niet heel lang recht blijven. dus ik ga denk ik toch voor een 18t turbo maar welke injectoren zouden hierbij moeten

V70R^2

Ach, die krijg je ook krom met een 15G.

Anders eerst het blok versterken? H-profielen en lagers kan ik je wel aan helpen. De klus is vrij simpel, als je een turbo kan monteren kan je dat ook wel.

leons850

Citaat van: zwabbert op 19-11-2019 19:13:12
met 19T en alle andere aanpassingen die ik wil doorvoeren ben ik bang dat de drijfstangen niet heel lang recht blijven. dus ik ga denk ik toch voor een 18t turbo maar welke injectoren zouden hierbij moeten

Met een goeie tune druk je de boel echt niet krom.
Zijn zat voorbeelden van, maar wat je wilt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

V70R^2

Uiteraard kan je er ook 400pk op gooien met een goeie tune, tot je een keer oude/slechte brandstof hebt of iets en dan is het gelijk einde verhaal.

Waarom zou je dat risico willen nemen? Die dingen zitten er zo in, en dan kan je zorgeloos lekker lomp doen.

Benny850

Een 18T doet het heel leuk icm zelf tunen kan ik je verzekeren.

arjenT5R

Ik zou ook een 18T nemen vind ik een leukere vriendelijkere turbo dan een 19T... Maargoed das mijn mening.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ozzzz

Benny850

Een 18T is inderdaad goed onder controle te houden en wil echt wel vooruit, zeker vanaf 15G/16T niveau.

freefall

Ik zou toch beginnen met die H-profieltjes. Op de totale kosten die je gegarandeert gaat maken om je blokkie betrouwbaar te houden, such as dikke toerboo, mega injectors, dikke puup naar achter, wideband control and sjips like that, vallen weg als je 1x een bad tune hebt en hij begint te kloppen. Dan ben je voor dat extra geld wel ziek. Gezien de plannen zal het wel een MT zijn, anders heb je nog rekening te houden met je tune mbt je AT. 

Tune zijn er in alle vormen en maten, goede en slechte. Een std tune bestaat niet.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

ddvries04

Zou zelf eerder voor een japanifold gaan dan een r spruitstuk... Helemaal met een 2.0 wil je wat meer van onderin hebben. Gaat een japanifold wel wat verschil maken. Heb er evt nog eentje te koop, doe maar een pb bij interesse.
1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)

razorx

Ieder zijn keuze of ervaring natuurlijk. Dat vooropgesteld.

Mijn verwachting, maar dat is niet meer dan een verwachting dus geen ervaring ;), is dat een 18T bij een 2.0L motor niet lekker op zal spoelen. Eigenlijk verwacht ik een turbo gat.

Liever zou ik bij een 2.0L motor kiezen voor optimalisatie van wat er is en een goede tune.
Een 16T met een zeer complete stage 1, goede brandstofpomp, injectoren up to the task zou mijn voorkeur zijn. ;) Vervolgens een tune naar wens.
Dan weer de hele reeks doorlopen of het bevalt en voldoet. Ook technisch. Wees er op voorbereid dat er gebreken zijn aan je auto die zich versneld tonen.

Anyway succes! De instapcurve is bij dit soort projecten best zwaar. De last op de knip ook.
Better safe than sorry. ;)