Digitale televisie

Gestart door rogier, 23-06-2005 11:14:03

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Lijkt me niet slim om dat op dit forum te bespreken. En daarbij: waarom zou je voor die paar euro per maand moeilijk gaan lopen doen. Gewoon netjes betalen voor die handel, zoals het hoort ;)

DopdeDouwer

ja die dingen lijken me ook heel leuk 8)
Moet je die nou vaak updaten en kan je dat zelf, het schijnt best ingewikkeld te zijn. Als je toch een digitale ontvanger moet kopen, kan je zoals reneetje zegt misschien gelijk zon "allesonvanger" kopen... (dat zijn toch die dreamboxen of dboxen?)

@ hierboven, inderdaad misschien mag het inderdaad niet op dit forum, zo nee verander ik t wel (of een mod  :P )
Vierkant Rules

Roy V70R

Citaat van: Rogier op 24-08-2005 23:22:46
Lijkt me niet slim om dat op dit forum te bespreken. En daarbij: waarom zou je voor die paar euro per maand moeilijk gaan lopen doen. Gewoon netjes betalen voor die handel, zoals het hoort ;)

Nou...als je alle kanalen via @home wilt hebben is het niet meer een paar euro. :-\
Heb al 1.5jr een D-Box met 110 zenders zonder problemen.
Zet ook netjes alle zenders die nieuw zijn op de juiste plaats.

Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

Kingfisher

In navolging van het camera-topic van enkele maanden geleden, geef ik deze vraag maar eens een duw ::)

Ik ben voornemens digitale televisie thuis aan te schaffen. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen (redelijke prijzen, waar specifiek op te letten) van anderen.
Ik heb geen idee waar te beginnen  en wat er allemaal te verkrijgen is van welke aanbieders (in ieder geval geen schotel aan huis en geen Digitenne).

Situatie en "wensen":
*Combi met telefonie en internet niet nodig (alleen tv dus).
*Twee tv's in huis maar er hoeft er maar 1 voorzien te worden van de digitale versie.
*Alle reguliere zenders gewenst en eventueel extra zenders is bonus.
*HD tv (moet dat apart aangegeven worden?)
*Programma's moeten op te nemen zijn op video / dvd (ooit eens iets gelezen dat dit iets is om op te letten?)

Ben benieuwd, alle info is welkom!

heutink

Ik heb een Samsung kastje, provider is Ziggo, en wat extra kanalen, zoals Sport 1 en Film 1 , en het beeld is erg goed, de fall-out nihil ,en ik kijk erg veel naar sport, de filmkanalen veel minder. Alles is gewoon op te nemen op video.
bevalt goed :eusa_dance:
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

thuur

Hier Ziggo. Beeldkwaliteit is marginaal beter dan analoge tv (met goede kabels en zonder splitters).

Veel freezes, blokken, pieptonen, wegvallend geluid, complete kanalen die onaangekondigd verdwijnen, je kunt niets digitaal opnemen zonder absurd duur kastje, geen lokale tv meer en 6.000 zenders zonder kwaliteitsprogramma's ::)

Signaalsterkte varieert tussen 7 en 8% :o Helpdesk is volslagen incompetent want het ligt altijd aan je kabels totdat je zegt dat alle buren ook slecht beeld hebben.

Nee, als ik dit geweten had had ik lekker analoog gekeken. Helaas zit ik er nu aan vast.

Gr :-\

rovelra

Zou gewoon voor een digitale schotel gaan (Technisat met 4 lnbs erin)
Daarbij dan een Dreambox nemen en laten aanpassen.....................
Al je wensen zijn realiseerbaar met een Dreambox

beeld kwaliteit is stukken beter dan ziggo (heb alles in één extra van ziggo)

Mvg rogé

viking_in_shorts

Je zit er niet op mijn input te wachten, maar wil toch ff mijn ei kwijt. Wij kijken naar een wok met canaldigital. Extra HD abbo genomen waarvan naderhand blijkt dat onze "HD Ready" 42" plasma-tv er niet tegen kan :eusa_wall: Nog nooit HD TV kunnen kijken dus.

Bij hevige regen of sneeuwval slecht tot zeer slecht weer, en mijn grootste ergernis: instellen van de zenders kan je niet zelf (=CanalDigital beslist wie er op 1 zit, etc. Met als gevolg dat nu op 5 "Canal 5 Stockholm" zit en op 274 "Canal 5 Göteborg" etc.) Verder baal ik van de wisselende kosten (elke maand betaal je weer iets anders, waardoor de rekeningen niet gelijk zijn)

Thx voor het lezen ;)

jan piet

Mijn vriendin heeft sinds een paar weken digitenne. Bevalt uitstekend! En kost érg veel minder dan UPC.
Gr,JP

confruo

Ik heb al 6 of 7 jaar canaldigitaal, beste beeld wat ik gezien heb, das dan met een schotel inderdaad (kabelaar hier is ziggo).

mijn kastje is een dreambox 7000, en een dreambox 500 (delen van 1 abo lukt bij mij dus gewoon met meer TV's), misschien koop ik ooit nog wel een 7025, die heeft 2 tuners, waarvan bijvoorbeeld 1 met dvb-C.

HD content aanbieders vind ik nog ietwat te weinig om een HD decoder te kopen (dreambox 8000 is er eindelijk, maar nu wil ik hem niet meer :-)

Als ik een nieuwe TV koop, zorg ik er wel voor dat daar al een dvb-C mogelijkheid in zit, en dat ik daar het " kaartje " in kan prikken, en niet met een seperate decoder, maar met een alphacrypt in de TV.  misschien dat dan de schotel van het dak gaat. lekker weer met maar 1 afstandsbediening voor de TV, en 1 voor BD de PS3 en de dvd-recorders.

Opnemen doe ik vanzelfsprekend ook met de decoder, alleen zit daar maar 1 tuner in, dus, kijken wat je opneemt.

de kabelaars rommelen nog maar wat aan vind ik, geen eenduidige oplossing voor wat betreft codering, en mogelijkheden van apparatuur, erg vreemd eigenlijk.

Analoog kijken doe ik eigenlijk niet meer, dat ziet er ook niet uit op mijn TV.  ook digitenne vind ik meer een oplossing voor op de camping.

Ik heb momenteel een camos schotel op het dak staan dat eigenlijk op een boot, of een touringbus thuishoort,   lekker makkelijk op het platte dak neerzetten, en niet uitrichten, dat doet ie zelf, alleen als het erg hard regent, of onweert ( maar onweer gaf ook met mijn gewone schotel problemen) krijg ik ontvangst problemen, maar dan zet ik gewoon een dvd of blueray film op, of ik zet het stiekem toch nog even op het analoge signaal.

Henida

Citaat van: rovelra op 31-05-2009 19:33:52
Zou gewoon voor een digitale schotel gaan (Technisat met 4 lnbs erin)
Daarbij dan een Dreambox nemen en laten aanpassen.....................
Al je wensen zijn realiseerbaar met een Dreambox
Ik heb ook een Dreambox en bevalt uitstekend!!
Heb alle HD kanalen haarscherp en geen problemen ondervonden daarmee.
Je kunt hier zoveel mee:
-Opnemen in HD kwaliteit
-Films/foto's kijken vanaf je PC
-En nog veel meer.
Kijk maar een op de Dreambox site http://www.dreambox.nl/
Ik zou niet anders meer willen!!
Gr. Frans

haRtV70R

Ik heb hier digitenne van KPN. En het is 2x K*T. Wegvallend beeld, piep geluiden, wazig beeld (de ene keer beter als de andere keer)

En bij tijd en wijle vallen er complete kanalen weg. Meestal rtl, sbs etc. En ik ontvang alleen Ned 1,2,3,  RTL 4,5,7 NET5, SBS6 en een paar belgen.Verder nix.

E.e.a ligt misschien ook een beetje aan mijn woonlocatie.. :eusa_think: (zeeland)

Kortom, zonde van het geld.. :eusa_wall:
[move][/move]

Marc O.

Grappig......ik heb een ouderwetse beeldbuis TV (weliswaar een Philips met Pixelplus2) en die heeft gewoon op de analoge kabel een beduidend beter beeld dan de splinternieuwe flatscreen met satellietschotel van mijn schoonouders. Naast de normale analoge aansluiting hebben we een digitale ontvanger (Nokia, Ziggo), maar het beeld daarvan is niet echt beter dan het analoge. Daarbij komt dat het zappen veel trager is en de kanalen op een (voor mij) onlogische volgorde zitten. Enige voordeel is dat die digitale zenders het altijd doen en dat de analoge zooi wel eens wil wegvallen (vooral bij slecht weer).
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

hebben die flatscreen en beeldbuis dezelfde afmetingen?

Marc O.

Nee, flatscreen is 105cm en de beeldbuis is 82cm. Dat zal inderdaad wel iéts verschil veroorzaken, maar toch zeker niet zóveel.
...The Nile isn't just a river in Africa...