Injectoren???

Gestart door christ, 23-06-2005 12:14:57

Vorige topic - Volgende topic

christ

Dag mensen!
Aangezien ik nog steeds startproplemen heb bij een koude start na een dag of 3 stilstaan en alles al heb geprobeerd....een nieuwe poging! Na de zoekfunctie op injector te hebben gelezen, zou daar wellicht mijn probleem kunnen liggen. Ik word alleen helemaal gek van alle beschrijvingen. Kan iemand mij kort en bondig uitleggen of die dingen zelf gemakkelijk zelf zijn na te kijken??
Graag op kleuterniveau, want ik weet amper waar die dingen zitten en ben bang wat te verzieken, vandaar!

christ

Citaat van: Ludo op 23-06-2005 15:52:25
Citaat van: christ op 23-06-2005 12:14:57
Aangezien ik nog steeds startproplemen heb bij een koude start na een dag of 3 stilstaan en alles al heb geprobeerd....

gaat de motor dan soms nog op 3-4 cylinders draaien?.

JA! en ik word er niet goed van!!! Nog even en ik doe em weg!

christ

Beste Ludo, zou u dat nader kunnen verklaren??? Een bobine werkt of werkt niet, naar het mij lijkt. Waarom zou die zo lopen te pruttelen na een paar dagen???
Wat kost zo'n kreng?

thuur

Een bobine kan 'doorgeslagen' zijn. Dat houdt in dat de isolatie niet meer goed dienst doet. Komt er op neer dat stroom lekt via de isolatie naar de carosserie. Waardoor je dus een minder krachtige vonk krijgt. De bougie zal wel vonken, maar verre van optimaal waardoor de verbranding minimaal, of zelfs helemaal niet (!) plaatsvindt.

Een doorgeslagen bobine is gemakkelijk te controleren: In het donker de motorkap open maken en de auto starten. Als je blauwe lichtflitsen ziet bij de bobine kun je beter een nieuwe halen ;)

Gr 8)

christ

Je hebt gelijk Ludo, daar heb ik een jaar geleden ook al gezeik mee gehad en nu nog steeds, kan je nagaan............ en ja, dat klopt allemaal wel, maar dan snap ik nog steeds niet waarom er pas problemen optreden na een dag of drie stilstaan!? En NOOIT eerder dan dat.

llinssen

Citaat van: christ op 23-06-2005 12:14:57
Dag mensen!
Aangezien ik nog steeds startproplemen heb bij een koude start na een dag of 3 stilstaan en alles al heb geprobeerd....een nieuwe poging! Na de zoekfunctie op injector te hebben gelezen, zou daar wellicht mijn probleem kunnen liggen. Ik word alleen helemaal gek van alle beschrijvingen. Kan iemand mij kort en bondig uitleggen of die dingen zelf gemakkelijk zelf zijn na te kijken??
Graag op kleuterniveau, want ik weet amper waar die dingen zitten en ben bang wat te verzieken, vandaar!

Ik heb zelf een probleem dat als twee druppels water op het jouwe lijkt. Bobine was tot vandaag nog niet genoemd als mogelijke oorzaak, maar hier heeft NwVolvoMn verandering in gebracht.

Als je wilt lezen kijk dan eens hier.  http://www.volvo850forum.com/index.php?board=28;subid=12;subid2=28;subid3=Techniek%20Algemeen;action=display;threadid=8539

Ik ben benieuwd of je symptomen overeen komen !
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

christ

Wat een bere goed verhaal!!! Ik heb met genot ALLES gelezen en inderdaad, veel beschrijvingen van klachten komen overeen met de mijne. Ik heb alleen nooit problemen tijdens het rijden, bij mij is het puur en alleen slecht en hakkelig starten/lopen na de bewuste periode stil staan. Ik heb op dit moment verder geen tips of ideeen waar je verder mee kan. Ik heb het probleem nog steeds.
Ik ben wel zeer benieuwd naar de uitkomst van dat condensatortje en de bobine. Ik moet binnenkort weer voor een grote beurt dan meteen maar nieuwe bougies erin pleuren.

Bedankt voor je reactie! Succes met dit probleem, ik zal me op de hoogte houden en indien mogelijk je van zinvolle info te voorzien!