koplampen van fase 2 (MY94 ev) in fase 1 MY93

Gestart door mba, 27-12-2019 14:08:43

Vorige topic - Volgende topic

mba

Vanwege het behoorlijk achteruit gaan van de lichtopbrengst van de koplampen in de 850 van mijn vader ben ik gaan kijken voor vervanging ( nieuw). Maar dat valt behoorlijk" tegen". Weinig keus in imitatie en nieuw origineel erg duur.
Nu zie ik wel veel imitatie voor interessante prijzen voor modeljaar MY 94( fase2) maar nu komt de vraag dus: kan ik die latere type koplampen ook plaatsen in de vroege 850? Het stripje onde de koplampen moet hoger, dus dat moet ik van de sloop halen. Waar bij de vroege 850 het stripje tegen het scherm komt om de hoek lijkt dat voor fase 2 er over te vallen. Lijkt dus te kunnen. Ik moet de stekkers ook overzetten van het latere bouwjaar of past dat?
Ps ik wil alleen dus de koplampen wisselen, niet de bumpers..
Ergo: past dat? En wie heeft dat al eerder mogelijk gedaan? Tips&Tricks?

razorx

Citaat van: mba op 27-12-2019 14:08:43
Vanwege het behoorlijk achteruit gaan van de lichtopbrengst van de koplampen in de 850 van mijn vader ben ik gaan kijken voor vervanging ( nieuw). Maar dat valt behoorlijk" tegen". Weinig keus in imitatie en nieuw origineel erg duur.
Nu zie ik wel veel imitatie voor interessante prijzen voor modeljaar MY 94( fase2) maar nu komt de vraag dus: kan ik die latere type koplampen ook plaatsen in de vroege 850? Het stripje onde de koplampen moet hoger, dus dat moet ik van de sloop halen. Waar bij de vroege 850 het stripje tegen het scherm komt om de hoek lijkt dat voor fase 2 er over te vallen. Lijkt dus te kunnen. Ik moet de stekkers ook overzetten van het latere bouwjaar of past dat?
Ps ik wil alleen dus de koplampen wisselen, niet de bumpers..
Ergo: past dat? En wie heeft dat al eerder mogelijk gedaan? Tips&Tricks?
Yep dat kan,
Het nieuwe Alter 2 strookje er onder.
;)

mba

Goh... zo simpel? Dat biedt heel wat andere ( ook financiele) mogelijkheden, dank voor je reactie!

mba

Ben er inmiddels achter dat dit moet kunnen. Nu de volgende; de koplampwissers. Kan ik de motor + wisserarm van de fase 1 blijven gebruiken? Dwz is het gat in het kunststofstripje op dezelfde plek van fase 1 en 2 of moet ik een andere wissermotor en arm zien te vinden?

mba

fase 1: de as van de koplampruitenwisser ligt redelijk laag

tov fase 2; die liggen dus hoger...

fase 1:

fase 2:

En de stekker is die hetzelfde?