Ben nieuw hier....

Gestart door Maccer, 11-01-2020 16:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maccer

Dag beste mede forumleden, een introtje van een nieuweling op dit forum.

Over mijzelf: woonachtig in ZO-Brabant, inmiddels met pensioen, loopbaan o.a. aerospace en ingenieursbureau en jawel, ook nog even Philips. Tamelijk handig met hout- en metaalbewerken en weet wel wat van elektronika. Eerste auto: 2CV bestel in studententijd, gekocht voor 699 gulden in 1969. Mee naar o.a. Noordkaap, Portugal en Polen geweest. Een autotje waar je nog veel zelf aan kon doen, en, met een enorme bagageruimte.
Midden jaren '90 ruim een half jaar in een 960 Estate automaat full options mogen rondrijden. Was een leasebak voor een directeur die voortijdig vertrok en het leasecontact liep nog. Die 960 aan een servicemonteur meegeven vond men niet zo'n goed idee..... en dat bood mij de gelegenheid de resterende leaseduur op te mogen rijden.
Ik vond die 960 Estate een fantastische auto.
Een, inmiddels oud, collega reed in een V70 met alles erop en eraan. Ook een fijne auto, maar tamelijk schaailijk in het gebruik. Is 8 jaar oud met zo'n 180,000 km op de teller gestolen en spoorloos verdwenen. Dat spoorloos is letterlijk te nemen, er is nooit ook maar iets van teruggevonden, het VIN is in geen enkel APK, TüV, Dekra, MOT, GOKA/AIBV, Contrôle Technique en vergelijkbaar keuringsrapport waar dan ook in de EU opgedoken.

Via Google op dit forum uitgekomen. Aanleiding: het idee om als laatste auto in mijn leven, een V90 uit 1997 of 98 of een eerste generatie V70 2,5L 20 klepper met relatief lage km-stand èn complete service history proberen te vinden en eventueel te kopen. Heb al wat in de buurt komt van wat ik voor heb, zien staan op Duitse sites. Ook op Britse sites is wel aardigs te vinden, maar ja, dan zit je met een rechts stuur, lijkt mij voor gebruik op het Europees continent wat onpractisch.
Wat mij in eertse instantie weerhoudt: hoe is het gesteld met de (on)geschiktheid voor E5 en E10 benzine, en, de uitlaatgas emissie van dergelijke autos uit einde jaren '90 periode, Emissienorm Euro 2. Hoe lang kan en mag je daar nog mee blijven rijden?
Of Volvo in deze wellicht al Euro 3 was, dus al voor liep op de rest, zou kunnen, maar daarover heb ik tot nu toe geen enkel uitsluitsel weten krijgen.

Hopelijk wordt ik van het meelezen op dit forum een hoop wijzer.

Met groet,

Maccer

Vulk

Welkom! Een 10V is altijd een goede keuze.

Wat betreft de E5 en 10, zie hier: https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,90121.msg1805443/boardseen.html#new